Tatt i fotoboks i lånt bil
-
- MC: Yamaha XT 660 R
Tatt i fotoboks i lånt bil
Jeg kjørte for fort i 70 - sone (en plass mellom 90 og 100) , og ble naturligvis knipset av en fotoboks. Jeg kjørte i en bil jeg hadde lånt av en venn.
Bot blir naturligvis sendt til min venn. Hva kan vi gjøre for å lure systemet slik at Den Fattige Norske Stat ikke får pengene sine ?
Må min venn betale boten + få prikker hvis han nekter å tyste på meg ??
Bot blir naturligvis sendt til min venn. Hva kan vi gjøre for å lure systemet slik at Den Fattige Norske Stat ikke får pengene sine ?
Re: Tatt i fotoboks i lånt bil
Si at han har lånt ut bilen sin til flere i det siste, og at han er usikker på hvem som kjørte på det aktuelle tidspunkt. Be om å få se bildet. Med litt flaks så er bildet så dårlig at det ikke er mulig å identifisere føreren.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det er viktig at bileier også, i tillegg til det ovennevnte, sender med bilde av seg selv så de ser at det ikke var ham som kjørte.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
vel.. med disse nye digitale kamrane dem har montert (spes på østlandet) er bildene ofte så bra at man nesten kan se hva slags genser vedkommede har på seg
har sett noen det siste året.. heh

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
La personen måte opp, kikke på bildet og hevde at han ikke vet hvem vedkommende er. Dette må være en kompis som har lånt videre bilen!
Han hevder ingen kjennskap til hvem føreren er så kan han ikke belastes for noe.
Han hevder ingen kjennskap til hvem føreren er så kan han ikke belastes for noe.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
det er bare å betale boten slik at din kompis slipper problemer... og tro meg om han fåe en ivrig politimann på saken får han akkurat det 

1.3.1.2
Karl_Kanga wrote:Jeg kjørte for fort i 70 - sone ...
Er du jævlig heldig så er boksen tom for film..?

Hvis ikke, møter din venn opp på stasjonen etter avtale, og sier at det ikke er han. Om han vet hvem det er? "neeeei"...

Uansett utfall skylder du din venn en tjeneste. Han har ikke gjort annet galt enn å låne ut bilen til en venn, og havner i trøbbel.
---------------------------------------
Mc står i kjelleboden, stort sett i deler. Blir dullet med og klargjort for en fin vår, med en sykkel som jeg vet er tipp topp. Vinteren er digg sånn sett. Tenker litt på annen farge for lakkering, men tipper jeg prøver å holde den mest mulig original. Håper uansett på et minimum av skruer til overs når sykkeln er klar.
Mc står i kjelleboden, stort sett i deler. Blir dullet med og klargjort for en fin vår, med en sykkel som jeg vet er tipp topp. Vinteren er digg sånn sett. Tenker litt på annen farge for lakkering, men tipper jeg prøver å holde den mest mulig original. Håper uansett på et minimum av skruer til overs når sykkeln er klar.
Du kommer til å påføre kompisen din en masse ubehag med å prøve på noe som helst.
Et transportfirma nordpå nektet å oppgi navnet på sjåføren til en av bilene som ble knipset for en mindre overskridelse.
Politiet bøtela firmaet, firmaet nektet og saken verserte for retten lenge inntil firmaet tapte og måtte ut med mer enn selve boten.
Du han jo lese hva RH-Racing forteller et stykke ned i denne tråden.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=4&t=10617
Et transportfirma nordpå nektet å oppgi navnet på sjåføren til en av bilene som ble knipset for en mindre overskridelse.
Politiet bøtela firmaet, firmaet nektet og saken verserte for retten lenge inntil firmaet tapte og måtte ut med mer enn selve boten.
Du han jo lese hva RH-Racing forteller et stykke ned i denne tråden.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=4&t=10617
-
Takk for gode råd
Det er jo rart at politiet følger opp fartsbøter så flittig, når etaten sies å ha konstant ressursmangel.
Har opplevd å bli rundstjålet, og det eneste politiet gjorde var å ta i mot anmeldesen min, samt å stå med hendene i lomma til at jeg hadde fått tak i låsesmed. "Fingeravtrykk og andre tekniske spor, da " spurte jeg. De bare rista på hodet og svarte "ressursmangel".
Jeg får vel bare betale boten, og håpe om mindre dobbeltmoral i fremtiden
Det er jo rart at politiet følger opp fartsbøter så flittig, når etaten sies å ha konstant ressursmangel.
Har opplevd å bli rundstjålet, og det eneste politiet gjorde var å ta i mot anmeldesen min, samt å stå med hendene i lomma til at jeg hadde fått tak i låsesmed. "Fingeravtrykk og andre tekniske spor, da " spurte jeg. De bare rista på hodet og svarte "ressursmangel".
Er det ikke noe som heter at du ikke behøver å "tyste" på nære venner og familie? Er ikke helt sikker på hvordan dette slår ut i denne saken...
forstår ikke hva som er så rart med det, siden politiet får inn mer penger enn det koster å drive dem inn. på den annen side så er det sivilt ansatte som sitter med jobben å spore opp de som blir tatt av fotobokser, så dette går ikke utover resursene til de som har politiskolen.Karl_Kanga wrote:Takk for gode råd
Dobbeltmoral? Kan du utdype det mer?
-
Med dobbeltmoral mener jeg at hvis en lønnslave kjører for fort , og blir tatt i fotoboks eller vanlig fartskontroll så blir det reaksjon. Enten det er bot, at kortet ryker eller fengselstraff. Gjerne alle 3 på en gang. Hvis en ikke godtar evt forenkla forelegg blir en dratt til retten og blir straffa enda mer.
Hvis nå et narkovrak skulle finne på å stjele sykkelen min, true meg med kniv eller rett og slett rundstjele leiligheten min, da er saken en helt annen. Da kan gjerne politiet henlegge saken. Ja, de registrerer anmeldelsen din. Men 14 dager etter kommer meldingen om at saken er henlagt, eller at opptagelse av anmeldelse ikke vil føre til rettslig forfølgelse. Hvis nå kjeltringen blir tatt, så kommer han ikke i retten før han har 10 - 20 forhold. Kommer han i retten , blir straffen gjernest samfunnstraff. Gjerne fordi at han har vist "forbedring " i det siste. Og bot går det ikke an å gi vedkommende, fordi at han ikke har penger.
Ser du hva jeg antyder ?
Hvis nå et narkovrak skulle finne på å stjele sykkelen min, true meg med kniv eller rett og slett rundstjele leiligheten min, da er saken en helt annen. Da kan gjerne politiet henlegge saken. Ja, de registrerer anmeldelsen din. Men 14 dager etter kommer meldingen om at saken er henlagt, eller at opptagelse av anmeldelse ikke vil føre til rettslig forfølgelse. Hvis nå kjeltringen blir tatt, så kommer han ikke i retten før han har 10 - 20 forhold. Kommer han i retten , blir straffen gjernest samfunnstraff. Gjerne fordi at han har vist "forbedring " i det siste. Og bot går det ikke an å gi vedkommende, fordi at han ikke har penger.
Ser du hva jeg antyder ?