Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Prat om tung MC.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

Jeg Begynner på tung-lappen i april, og gleder meg selvsagt som en unge. Sitter mye å kikker på forskjellige sykler, men har lite erfaringe med fordeler å bakdeler med di forskjellige. Når jeg sier at intruder, marauder, shadow og dragstar er di som er aktuelle skjønner dere sikkert hva som er min smak. Orginal sykkel er jo lite interessant, så da er jo både komfor og tilgang på custom deler noe jeg legger vekt på. Mine "krav" når jeg skal ha sykkel er først å fremst sal med lavtbyggende passasjersete, senking bak for å slippe mellomrommet mellom hjul og skjerm, någenlunde rett styre og fremflyttersett. JA, jeg ser på american chopper :P Svigerfar har jo drømmesykkelen min da, men den skal godt gjøres å få han til å selge:P
Hva mener folkens om di forskjellige jeg nevnte, fordeler å bakdeler? Veldig greit om dere prøver å hjelpe meg her istede for å baaare nevne at den sykkelen dere har er den beste;)


Legger med link til svigerfar's sykkel. Drømmer om den dag å natt ;)
http://img3.nettby.no/users/p/u/l/puleb ... truder.JPG
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

hvis den er orginal så bør den ikke over 55.. gir mer hvis riktige tingene er gjort ;) Er ikke sååå opphent i cc.. men må ligge over 700 da
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by jata »

yamaha dragstar er vel den sykkelen du får mest customdeler til. personlig liker jeg intruder og vulcan best 8)
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Relax »

Det kommer også litt an på hvilken smak du har.. Intruder er slank og smal...litt sånn 80 talls "look" , Dragstar er jo litt feitere...
Noen synes vannavkjølt er OK, andre synes en "stygg" radiator på V-twin sykkel ødelegger hele sykkelen..
Jeg hadde Dragstar 1100 et år og likte sykkelen veldig godt, men jeg må si Intruder 1400 står høyt på lista mi, eller Intruder 800 om man aksepterer vannavkjølt.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

av alternativene her er det intruder 1400 som er det største ønsket. Men en modda slik er ganske høyt i pris. Og 800 er vel noe mindre i størrelse? Noen som har noe spesielle dårlige erfaringer teknisk eller kjøremessig med disse syklene? Har sett litt rundt, og det er jo intruder og shadow di fleste prater om. Det jeg liker med dragstar er orginalsalen som ikke ser så klompete ut. men vil egentlig ha salen enda flatere, så d da er det jo dumt å velge sykkel pga dette hvis den skal byttes uansett:P Ikke lett dette. hehe
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Relax »

Puleberg wrote:av alternativene her er det intruder 1400 som er det største ønsket. Men en modda slik er ganske høyt i pris. Og 800 er vel noe mindre i størrelse? Noen som har noe spesielle dårlige erfaringer teknisk eller kjøremessig med disse syklene? Har sett litt rundt, og det er jo intruder og shadow di fleste prater om. Det jeg liker med dragstar er orginalsalen som ikke ser så klompete ut. men vil egentlig ha salen enda flatere, så d da er det jo dumt å velge sykkel pga dette hvis den skal byttes uansett:P Ikke lett dette. hehe
Intruder 800 er litt mindre fysisk enn 1400 , men 800'n går også veldig godt!
800 er vannavkjølt, 1400 er det ikke ;-)
De har virkelig råe dreiemoment, som også kjennes bedre på en V-twin enn mange andre..
Alle disse japanske syklene er driftsikre og såkalt problemfrie, og intruderen er ikke noe unntak.
:)
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

Ja intruder er det som er planen. HD er jo som mange andre chopper-elskere drømmen, men blir frarådet det av folk som er kjent med det. Mye skruing å stress sier dem
User avatar
jata
Posts: 171
Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by jata »

det er vel mer en myte at det er mye skruing på hd. har du en moderne orginal harley er det ikke mer skruing enn normalt. men det går jo veldig mye gammelt, det er også veldig mange som modifiserer disse sykklene uten å vere kvalifisert for det. men vil jo ikke akkurat si att di er verd prisen er jo alt for dyrt i forhold til tillsvarende japser 8) nei kjøp deg en intruder du nydelig sykkel men prøv en først, di er ikke akkurat store. ligger en fin en billig på finn nå http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... T.svl=Link
Last edited by jata on 19 Nov 2008 23:28, edited 1 time in total.
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

ja ser det at folk sier di er litt små. som dere ser i headinga så har svigerfar en vs1400 som er ombygd.. Har ikke prøvd den enda men sittet litt på den. Intruder har vært drømmen siden jeg var 14-15 år gammel. Hehe. Heldigvis for meg så er jeg bare 179cm høy ca. Mangla vel en cm der for å bli mann menmen :P Jeg er jo litt den typen som lett velger 1400 fordi det er en 1400 og ungår en sikkert vel så grei 800 for å være på topp. hehe. Men med min lenge håper jeg egentlig dette kan være en perfekt sykkel for meg
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

ikke så mange aktive på dette forumet altså? og enda mindre chopper-folk. Det var litt skuffende. men er jo klart, d er jo utenom sesongen så.
User avatar
olab
Posts: 7
Joined: 25 Nov 2008 17:15
MC: 1983 Honda cb1100f

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by olab »

kjøp deg en yamaha v-max du og bli ferdig med det
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

hehe. Nå er ikke jeg ute etter bare kraft. utseende er egentlig det viktigste for meg, selv om lommeboka kommer til strekke byggingen over tid.
User avatar
olab
Posts: 7
Joined: 25 Nov 2008 17:15
MC: 1983 Honda cb1100f

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by olab »

Det viktigste er at det er en sykkel du trives med. spiller mindre rolle med kubikk og hk.
Det kan være at en skifter mening underveis også, men det som er viktig er kjøreglede.
Greit nok at det er gøy med noe som ser bra ut, og det er så mange modeller å velge og vrake i
at det er ikke noe problem å finne noe som oppfyller de fleste ønsker.
Ta deg god tid, og prøvekjør.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Suzuki, Honda eller Kawasaki? HJELP!

Post by Kuleberg »

Ja, kjøregleden som er viktig =)
Jeg er nok den typen som liker å bare gli bortover. Har nå en cab med mye mindre motor enn mine tidligere biler. men trives likevel veldig godt med å bare kruse rundt å nyte livet. Men regner såklart ikke med at jeg kommer til å ha samme type sykkel hele veien. Ser for meg at det blir en mer turvennlig sykkel etter hvert også
Post Reply