problemer med clutch

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
goir091
Posts: 4
Joined: 19 Nov 2008 00:32
MC: aprilia

problemer med clutch

Post by goir091 »

trenger hjelp... gar en aprilia rx 50 2003mod.

clutchen fungerer ikke og den vil ikke koble ut, så jeg må trille den igang for å kunne sette den i gir slik at den ikkje kveles, menn vis jeg stopper opp og holder clutchen inne samtidi som jeg gir gass og holder frambremsa inne så funker plutselig clutchen når den får bra mye turtall..

hva kan det være som feiler clutchen?
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: problemer med clutch

Post by RockeRolf »

Funker? Du slurer den til døde!
Først kan du prøve å justere clutchwiren din. Er du i tvil om framgangsmåten så finn en manual på nett.
Mest sannsynlig må du skifte clutchplater etter den behandlinga du har gitt den. Ut fra hvordan du ordlegger deg er det bare å sette bort jobben til noen som skjønner hvordan en clutch er oppbygd og fungerer.
goir091
Posts: 4
Joined: 19 Nov 2008 00:32
MC: aprilia

Re: problemer med clutch

Post by goir091 »

clutch vaieren er justert og lammelenen et skifta.... så det er ikke det som er feil....
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: problemer med clutch

Post by FV »

Platene er satt rette veien og alle "skilleplatene" er på plass mellom lamellene?
goir091
Posts: 4
Joined: 19 Nov 2008 00:32
MC: aprilia

Re: problemer med clutch

Post by goir091 »

FV wrote:Platene er satt rette veien og alle "skilleplatene" er på plass mellom lamellene?
er ikke helt sikker var en onkel av mg som gjorde det, ska skru opp clutchen imorgen å se om alt er rett..


kan d ha noe med olja eller denn kula inni clutchen å jøre?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: problemer med clutch

Post by FV »

Mistet du kula da du demonterte clutchen? Ja, det vil ha veldig mye å si om denne mangler. Så visst denne forsvant under demontering så har du svaret på spørsmålet ditt.
goir091
Posts: 4
Joined: 19 Nov 2008 00:32
MC: aprilia

Re: problemer med clutch

Post by goir091 »

FV wrote:Mistet du kula da du demonterte clutchen? Ja, det vil ha veldig mye å si om denne mangler. Så visst denne forsvant under demontering så har du svaret på spørsmålet ditt.
ok ska skru ifrahverandre heile greia imåra å se ka d e førnåkka...
Post Reply