Trimming til Daelim Roadwin 125 Fi.
-
- MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Trimming til Daelim Roadwin 125 Fi.
Hallo.
Har en Daelim Roadwin 125 Fi 2006.
Eg synest Daelimen går litt for dårlig.
Derfor lurer eg på om noen vet om noe trimmpotte, eller noe annet som kan hjelpe for kreftene.
Eg er ikke helt sikker på om IXIL potter bare er for lyd eller om den er får krefter.
Takk for svaret på forhond:D
PS: ikke borring.
Har en Daelim Roadwin 125 Fi 2006.
Eg synest Daelimen går litt for dårlig.
Derfor lurer eg på om noen vet om noe trimmpotte, eller noe annet som kan hjelpe for kreftene.
Eg er ikke helt sikker på om IXIL potter bare er for lyd eller om den er får krefter.
Takk for svaret på forhond:D
PS: ikke borring.
Re: Trimming til Daelim Roadwin 125 Fi.
Får effektanlegg til dem, men det er vel mest for lydens skyld. Vil ikke tro du kjenner noe merkbar forskjell!
Selg den og kjøp deg 2 takter.
Selg den og kjøp deg 2 takter.
Den billigste og mest effektive måten å trimme en Daelim på er å selge den, og kjøpe en Cagiva Mito eller aprilia RS 125.
-
- MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Eller ikke.
Eg vil ikke ha noe Aprilia. Eg liker de ikke, Cagiava milo.
Eg vil ha en Daelim Roadwin 125 Fi.
Men vil øke kreftene litt.
Får enten kjøre orginalt, eller bytte motor? For jeg trur neppe ett effektanlegg vil gjøre noe med effekten.
Beklager, men du har kjøpt en sykkel som det ikke er økonomisk forsvarlig å trimme. Du kan sette på et effektanlegg og et "power"filter, og få 1-2 hk til på topp. Maks. Spar heller pengene til du blir 18 og kan kjøre større sykkel.Robinm93 wrote:Eller ikke.
Da burde du trekke til deg konklusjonen at du snakker om en firetakter som du ikke får gjort særlig med. Det er totakterne som er trimvennlige, ikke firetakterne. Det har med hvordan motoren er bygget opp, og dens virkemåte.Robinm93 wrote:Eller ikke.
-
Ok.
Då ser det ut som det ikke blir trim på det.
Takk for hjelpen.
Då ser det ut som det ikke blir trim på det.
Takk for hjelpen.
En Daelim Roadwin R, hadde jeg kjøpt meg
Den har 20HK originalt, og går etraktlig bedre, eller så kan du kjøpe ny motor som passer rett inn, http://www.crash.no De har en 230cc motor som passer rett inn, Den er helt lik så ser ikke forsjell 

-Carboy-
20HK orginalt er bare tull.
Og hvor har du kilde fra at den motoren passer rett inn? Ville uansett aldri byttet motor til noe slikt som du nevner på crash, tenk på salg, km stand, og mye mer.

Daelim Roadwin R har faktisk 19,5 HK ifra fabrikk ja, men den blir plombert ned til 15 før salg i norge
Trur du meg ikke så sjekk litt kilder da 
Ikke vet jeg, men de motorene er kanskje ikke like bra kvalitet en daelim'en har ifra før av

Ikke vet jeg, men de motorene er kanskje ikke like bra kvalitet en daelim'en har ifra før av

-Carboy-
-
Bytte motor er jo også et alternativ, men då skal eg IKKE ha noe fra Crash.no. For at eg skal jo selge den igjen etterpå.
Eg ville ikke kjøpt en MC med motor en son motor, vet ikke hva kvaliteteten på den sykelen er, også vet eg ikke hvor mye den går.
Eg skal IKKE ha motor fra Crash.no, då skal eg heller kjøre motoren til Daelim Roadwin 125R og bygge om son at den passer....
Eg ville ikke kjøpt en MC med motor en son motor, vet ikke hva kvaliteteten på den sykelen er, også vet eg ikke hvor mye den går.
Eg skal IKKE ha motor fra Crash.no, då skal eg heller kjøre motoren til Daelim Roadwin 125R og bygge om son at den passer....

Det siste du sa hadde jo vært tøft daRobinm93 wrote:Bytte motor er jo også et alternativ, men då skal eg IKKE ha noe fra Crash.no. For at eg skal jo selge den igjen etterpå.

-Carboy-
-
Ja, det koster sikkert litt å kjøpe motoren til Roadwin 125R, men vis du då tar ut din motor selger den, også blir ikke det så store penge summen i forskjell. kansje opp mot 5000 kan eg tenke meg, vis du har eg stygg eller motor med høy km. Det er jo aktuelt å gjøre det då. men lurer på om det bli godkjent.carboy wrote:Det siste du sa hadde jo vært tøft daRobinm93 wrote:Bytte motor er jo også et alternativ, men då skal eg IKKE ha noe fra Crash.no. For at eg skal jo selge den igjen etterpå.
Eg skal IKKE ha motor fra Crash.no, då skal eg heller kjøre motoren til Daelim Roadwin 125R og bygge om son at den passer....Men koster nokk litt det der
Tviler på om det blir godkjent, men det er vell det samma vis det står i vognkortet at den har en daelim motor så funker nok det helt sikkertRobinm93 wrote:Ja, det koster sikkert litt å kjøpe motoren til Roadwin 125R, men vis du då tar ut din motor selger den, også blir ikke det så store penge summen i forskjell. kansje opp mot 5000 kan eg tenke meg, vis du har eg stygg eller motor med høy km. Det er jo aktuelt å gjøre det då. men lurer på om det bli godkjent.carboy wrote:Det siste du sa hadde jo vært tøft daRobinm93 wrote:Bytte motor er jo også et alternativ, men då skal eg IKKE ha noe fra Crash.no. For at eg skal jo selge den igjen etterpå.
Eg skal IKKE ha motor fra Crash.no, då skal eg heller kjøre motoren til Daelim Roadwin 125R og bygge om son at den passer....Men koster nokk litt det der

-Carboy-