Har skrudd av alle fothvilere. Prøvd å pusse med litt autosol på ene, og det ble forsåvidt bra. MEN, er litt usikker på om jeg vil få det jevnt over hele... Har tenkt litt på å prøve med noe vanlig "lakkrens", bare for å se.
Samtidig, er det noen som har lakkert kåpedeler, med godt resultat? Hvordan gikk du fram?
---------------------------------------
Mc står i kjelleboden, stort sett i deler. Blir dullet med og klargjort for en fin vår, med en sykkel som jeg vet er tipp topp. Vinteren er digg sånn sett. Tenker litt på annen farge for lakkering, men tipper jeg prøver å holde den mest mulig original. Håper uansett på et minimum av skruer til overs når sykkeln er klar.
Autosol funker bra for meg ihvertfall. Er det flekker somikke går vekk må du ta de med svært fint sandpapir. Isåfall tar du knekken på overflatebehandlingen av delene. Er det alu kan du holde det blank og fint med å pusse det med autosol med jevne mellomrom.
Takk for innspill inunf.
Prøvde med biltemas "colour cleaner" for lakk. Stinka ammoniakk.. Funka bra da, ca samme effekt som autosol. Kluten blir like mistenkelig svart. Tipper det er noe overflatebehandling som kommer med. Eventuelt at det er noe oksidering som fjernes.
Kunne sikkert vært pussa med fint sandpapir, men sier meg fornøyd etter "klut-pussing".
Noen som har prøvd å lakke fothvilerne?
---------------------------------------
Mc står i kjelleboden, stort sett i deler. Blir dullet med og klargjort for en fin vår, med en sykkel som jeg vet er tipp topp. Vinteren er digg sånn sett. Tenker litt på annen farge for lakkering, men tipper jeg prøver å holde den mest mulig original. Håper uansett på et minimum av skruer til overs når sykkeln er klar.