Problem med kickstart

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Danzig_01
MC: Aprilia SR50 Scooter

Problem med kickstart

Post by Danzig_01 »

Har en Aprilia SR50 scooter 2003 modell, som jeg har problem med å starte om dagen. På grunn av kulde, er det ikke nok batteri til å starte den elektrisk. Må derfor bruke kickstarten for å få den i gang.
Nå virker det ikke som kick'en tar skikkelig. I de fleste av tilfellene går den bare til bånn uten å prøve å få igang motoren, mens i noen av tilfellene tar det minimalt med tak.

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva som kan være galt?

Takk!
Ningo
MC: Honda NSR 125

Re: Problem med kickstart

Post by Ningo »

Har samme problem med Scooteren min nå i kulda, men har ikke sjekket opp hva det kommer av!
Antar at den tar, men at scooteren ikke er helt medvillig til å starte.
Skal si ifra om jeg finner ut noe :=)
- If your in Controll, you ain't driving fast enough ;)
Guinss
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Problem med kickstart

Post by Guinss »

Danzig_01 wrote:Har en Aprilia SR50 scooter 2003 modell, som jeg har problem med å starte om dagen. På grunn av kulde, er det ikke nok batteri til å starte den elektrisk. Må derfor bruke kickstarten for å få den i gang.
Nå virker det ikke som kick'en tar skikkelig. I de fleste av tilfellene går den bare til bånn uten å prøve å få igang motoren, mens i noen av tilfellene tar det minimalt med tak.

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva som kan være galt?

Takk!
er vel noe med dreva på innsiden av dekselet da. du må skru opp å sjekke at alt ser ok ut. er det lenge siden du har brukt kickstarten?
hvis du ikke har peil på sånt, er det egentlig lettere å prøve å lade batteriet litt (med mc-lader), eller kjøpe nytt hvis det batteriet du har er dårlig.
Post Reply