Vurderer Yamaha YZF r125

Prat om lett MC.
mwrings
Posts: 30
Joined: 02 Jan 2009 21:41
Location: sarpsborg

Vurderer Yamaha YZF r125

Post by mwrings »

jeg fyller 16 i mai, og planen er å kjøre lett-sykkel, men lurer på om dere har noen tips til sykkel,
jeg har tengt på yamaha yzf 125 med trimsylinder... er det noen som har peiling ? :D

takker for alle svar !
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Scotty »

Hei og velkommen til forumet!

Nå kan ikke jeg noe innenfor sylindersats på YZF-125. Men om du er ute etter akselerasjon, fart, turtallskick og trimvenlig sykkel er det 2 takter du skal gå for. Har du bestemt deg for at det er R sykkel du skal ha? Hva er budsjettet ditt forøvrig? Om det er en nyere R sykkel du skal gå for. Så vil hovedvalgene være Yamaha YZF-125, Honda CBR(halvveis R), Aprilia RS og Cagiva Mito. Hvilke andre sykler har du sett på enn YZF-125?
mwrings
Posts: 30
Joined: 02 Jan 2009 21:41
Location: sarpsborg

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by mwrings »

Scotty wrote:Hei og velkommen til forumet!

Nå kan ikke jeg noe innenfor sylindersats på YZF-125. Men om du er ute etter akselerasjon, fart, turtallskick og trimvenlig sykkel er det 2 takter du skal gå for. Har du bestemt deg for at det er R sykkel du skal ha? Hva er budsjettet ditt forøvrig? Om det er en nyere R sykkel du skal gå for. Så vil hovedvalgene være Yamaha YZF-125, Honda CBR(halvveis R), Aprilia RS og Cagiva Mito. Hvilke andre sykler har du sett på enn YZF-125?
joa, jeg har sett på bade rs og mitoen.. vurderer kanskje mitoen.. det er jo en totakter som du sier
Aprilia rs synes jeg rett og slett ser stygg(eller er ikke min smak da) ut, mito og yzf er fett..
problemet er at den nye mitoen er veldig dyr, derfor får jeg se om jeg får råd...
men i så fall, er det noen som vet om yzf går bra med trimsylinder ?
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by maelling »

mwrings wrote: Aprilia rs synes jeg rett og slett ser stygg(eller er ikke min smak da) ut, mito og yzf er fett..
Finn deg en Aprilia RS som er 98 modell eller før, som er de siste av de pene med unntak av den aller nyeste modellen (her er min gamle jeg hadde for 9-10 år siden):

Image

Den nyeste modellen er et lite hakk penere. De som er produsert i mellom 99 - 06 (+) er stygge med den merkelige vepse-ræva og noe tamme fronten. Men, i dag ville jeg nok heller valgt en Yamaha YZF R125 om du vil ha en sykkel i R-kategorien, som jeg tror vil ha nok fart for de fleste. Selv foretrekker jeg 4 takt, i og med at 2 takt både lukter dritt, ryker lang vei og låter som moped. 4 takt bruker mindre bensin, låter fint og har mer i bunn ofte. Det er nok av YZF R125 folk og tråder her på forumet hvor du kan lese deg opp : )
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Robinm93 »

Du har jo også sachsen som kan være et alternativ, men den har litt problemre med forgasseren. Tåler ikke kulde.
Du har NSR som eg en solid sykkel.

Men av de to som du ser på så ville eg valgt mito vis du er ute etter fart og spenning, men vis du vil ha en lett mc som går greit nok men som er drit tøff ville eg valgt Yzf 125R. Begge de to sykklene er ganske dyre

Mito 2008 designe var tøffere en de tidligere designen

Yzf 125-R er en 4-takter, den bruker mindre bensin, men går også dårligere og vanligvis er det dårlig med trimmuligheter for de.

Men eg anbefaler deg å lese om de før de bestemmer deg. Positive ting, og negative ting.
mwrings
Posts: 30
Joined: 02 Jan 2009 21:41
Location: sarpsborg

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by mwrings »

er det ingen her som har noe peiling når det gjelder trimsylinder til yzf 125 ?
Robinm93
Posts: 82
Joined: 30 Sep 2008 14:43
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.
Location: bergen

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by Robinm93 »

mwrings wrote:er det ingen her som har noe peiling når det gjelder trimsylinder til yzf 125 ?
nei, det ser ikke son ut. Vi gir det bare tips:D
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by georgfd »

joda, erfaringer med 4-takter og trim er vel at du heller burde ha kjøpt deg 2-takter!
PS: 130-140 km\t holder i lange baner! :D
mwrings
Posts: 30
Joined: 02 Jan 2009 21:41
Location: sarpsborg

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by mwrings »

georgfd wrote:joda, erfaringer med 4-takter og trim er vel at du heller burde ha kjøpt deg 2-takter!
PS: 130-140 km\t holder i lange baner! :D
god toppfatr, men er ute etter heftig aks, og vil gjerne ha yzf, pga. liker utseendet veldig godt!
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by georgfd »

4 taktere har jevnere drag enn 2 taktere, og for så vidt bedre aks i lave hastigheter. Drevbytte kan jo være ett akspluss, istedenfor å ta så drastiske tiltak som sylinderbytte :)

kjøp gjerne yzf for meg, super sykkel, 3 av mine kompiser har den. trimming kan man ta når den tid kommer :smt114
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by AndyNsR »

mwrings wrote:god toppfatr, men er ute etter heftig aks, og vil gjerne ha yzf, pga. liker utseendet veldig godt!
"heftig aks" finner du ikke i 4 taktere på 125 ccm, desverre :( Derimot kan du kanskje nærme deg "heftig aks" på trimmede totaktere, RS, Mito og NSR er jo typiske totaktere med god akselerasjon og toppfart, men her er det smak og behag om hva du liker spesielt på utseendet er de jo veldig forskjellige.
Honda NSR 125 02'
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by georgfd »

4taktere akser minst like godt som 2 taktere på de første gira ;-)
men er du ute etter god aks, samt fart, hvorfor ikke ktm\husqvarna\gasgas\tm?
Trimbare og deilige 2taktere det!
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by carboy »

Hvorfor ikke bare hjelpe trådstarter med det han faktisk spør om, for en gangs skyld og ikke bare anbefale han Mito og RS.
Selv synes jeg Yamaha YZF-R 125 er en Råå sykkel, den går bra nok i masse vis, du klarer fint og bryte fartsgrensen med denne, vis det er poenget, Og vis du setter på en Sylindersats på 170-180cc så vil du jo få en utrolig sprek sykkel som har bra nok aks og toppfart, du kan jo også dreve den etter du har fått på større sylindersats, så kan du dreve den så den blir bedre i aks og har den samme toppfart, samt og ha en sprek sykkel (husk at du kun er 16år og du kan vente med og kjøre raske sykkler til du blir 18-20år når du har litt mer erfaring mellom beina).
Ta deg en Tur innom Bloggen til "Mogen" her inne på forumet, han har YZF-R125 og virker storfornøyd.

Siden du har råd så anbefaler jeg deg og gå for denne sykkelen, Yamaha YZF-R125 ;-)

-Carboy-
-Carboy-
mwrings
Posts: 30
Joined: 02 Jan 2009 21:41
Location: sarpsborg

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by mwrings »

carboy wrote:Hvorfor ikke bare hjelpe trådstarter med det han faktisk spør om, for en gangs skyld og ikke bare anbefale han Mito og RS.
Selv synes jeg Yamaha YZF-R 125 er en Råå sykkel, den går bra nok i masse vis, du klarer fint og bryte fartsgrensen med denne, vis det er poenget, Og vis du setter på en Sylindersats på 170-180cc så vil du jo få en utrolig sprek sykkel som har bra nok aks og toppfart, du kan jo også dreve den etter du har fått på større sylindersats, så kan du dreve den så den blir bedre i aks og har den samme toppfart, samt og ha en sprek sykkel (husk at du kun er 16år og du kan vente med og kjøre raske sykkler til du blir 18-20år når du har litt mer erfaring mellom beina).
Ta deg en Tur innom Bloggen til "Mogen" her inne på forumet, han har YZF-R125 og virker storfornøyd.

Siden du har råd så anbefaler jeg deg og gå for denne sykkelen, Yamaha YZF-R125 ;-)

-Carboy-
Her snakker vi skikkelig svar ja....

ps: gir NESTEN blaffen i toppfart, men aks, det er tøft !
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Vurderer Yamaha YZF r125

Post by georgfd »

Eneste fornuftige i inlegget var jo tipset om bloggen til yzf fjottn.
Var det nytt at du kunne kjøre større sykkel som 18-åring, at yzfn er rå, eller at den vil bli sprek med trimsylinder? :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Post Reply