MC-dödare - Wire istedenfor autovern

Prat om tung MC.
Gixxerman

MC-dödare - Wire istedenfor autovern

Post by Gixxerman »

Her står det om en kar som fikk hodet kappet av. Fjern den jævla driten før det samme skjer i Norge :evil:

Image <--- Mc-dödare
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Å fyy flate. Så grusomt... Det er noe av det værste....
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Har tenkt på det mange manger når jeg er ute å kjører ja.. Den er stram som faen å...
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Treffer man den i 100 så dauer man eller så blir man grønnsak for resten av livet. Da skulle Bondevik ha blitt min personlige tjener for resten av livet og jeg skulle brukt bilen hans som personlig utedo. :evil:
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Det rekkverket er bedre kjent som Egg Deler. Har samme effekten på oss, når vi treffer den. Det blir satt opp for at det er mye billigere enn vanlig heldekkende rekkverk... :evil:
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Men stolparna är faktiskt farligare än själva wiren.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Just det... Stolpen deler, waieren parterer :shock:
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

I de flesta fallen gliden man nog längst marken när man träffar räckena (sitter man på hojen så flyger man nog ofta över). Här är ett par simulationer på mc-förare som glider in i wireräcken:

Vanligt wireräcke

Räcke med stolpskydd
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Fy! Det har jeg aldri tenkt over! ulp, jeg skal aldri kjøre motorvei! :?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Hva kan vi gjøre for å få det til å fikse problemet? Hvem må vi ta kontakt med og hvilken måte er den beste og mest effektive å gjøre det på?
Hadde vært kult om folk engasjerte så mye at det faktisk ble fikset.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: MC-dödare - Wire istedenfor autovern

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:Her står det om en kar som fikk hodet kappet av. Fjern den jævla driten før det samme skjer i Norge :evil:

Image <--- Mc-dödare
Vil ikke motsi deg,Gixxerman,om midtdeler'n.
Men den artikkelen du linker til omtaler et gjerde, "wire fence". Det kan bety alt fra piggtråd- til rutenettgjerde..... Altså et gjerde som er satt opp på en eiendomsgrense eller noe sånt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

R, de ansvariga för sånt här är Samferdselsministern, Vegdirektoratet och Statens Vegvesen. Det största organiserade arbetet för motorcyklisters säkerhet i Norge står väl NMCU för, och de jobbar ganska aktivt med just wirerekkverk-frågorna, tror jag.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Re: MC-dödare - Wire istedenfor autovern

Post by TDK »

Desmo wrote:
Gixxerman wrote:Her står det om en kar som fikk hodet kappet av. Fjern den jævla driten før det samme skjer i Norge :evil:

Image <--- Mc-dödare
Vil ikke motsi deg,Gixxerman,om midtdeler'n.
Men den artikkelen du linker til omtaler et gjerde, "wire fence". Det kan bety alt fra piggtråd- til rutenettgjerde..... Altså et gjerde som er satt opp på en eiendomsgrense eller noe sånt.
Artikkelen ligger på forsiden av nmcu sine sider med det bilde gixxerman postet, så det er nok et slikt gjerde det er snakk om...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: MC-dödare - Wire istedenfor autovern

Post by Desmo »

TDK wrote:
Desmo wrote:
Gixxerman wrote:Her står det om en kar som fikk hodet kappet av. Fjern den jævla driten før det samme skjer i Norge :evil:

Image <--- Mc-dödare
Vil ikke motsi deg,Gixxerman,om midtdeler'n.
Men den artikkelen du linker til omtaler et gjerde, "wire fence". Det kan bety alt fra piggtråd- til rutenettgjerde..... Altså et gjerde som er satt opp på en eiendomsgrense eller noe sånt.
Artikkelen ligger på forsiden av nmcu sine sider med det bilde gixxerman postet, så det er nok et slikt gjerde det er snakk om...
Test linken,og du havner på en Sør-afrikansk webside. Det gjorde den da jeg klikket på den. Jeg vet ikke hvorfor bildet av midtdeleren/autovernet er med på hjemmesiden til http://www.nmcu.org

Her er originalartikkelen kopiert;
Biker beheaded on breakfast run
11/07/2005 22:00 - (SA)


Norman Silke


Paterson - A woman from Port Elizabeth died gruesomely on Sunday afternoon after her motorbike left the road and a wire fence cut off her head.

The 28-year-old woman, whose name may not yet be revealed, and her husband were taking part in a "breakfast run", the term used by bikers for a Sunday-morning pleasure ride.

Captain Mali Govender, police spokesperson of the Grahamstown area, said the tragedy had taken place at about 12:30 on the R342, four kilometres outside Paterson.

"The woman possibly lost control of her Honda Fireblade motorbike and first hit a pole and then the wire fence at the side of the road.

"We have not been able to determine yet why she left the road,", said Govender.

Captain Willie Dorfling, station commander at the local police station, confirmed that the woman had lost control on a sharp bend.

"It seems she skidded, because she went through the lowest set of wires on the fence. The fence is about 1.2m high with wires strung 15cm apart," he said.

Dorfling said the couple were on their way home after they having breakfast at Addo.
Last edited by Desmo on 30 Jul 2005 23:57, edited 2 times in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja den ligger på framsia av nmcu så jeg antok at det var eggdeleren det var snakk om :roll:
Post Reply