Jeg har en tankveske med magnetfeste og sliter litt med det samme der.
Jeg har på lag på lag med voks i området og bruker en bomullsfille ( bit av en T skjorte) mellom vesken og tanken. Funker ganske bra, men selvsagt kan bomullskluten også bliu støvete ( sandkorn) og gnisse litt.
Du kan legge imellom en anti-skliduk som du får kjøpt mange steder.
den er av gummi el.
Selv om andre vil hevde det motsatte, tror jeg ikke tankveske kan tas av og på daglig over lang tid uten noen slitasje.
Pleier alltid å tape lakkerte deler som kommer i kontakt med softbags. Fibertape, racingtape, isolasjonsband, hva som helst egentlig. Etter turen er det bare å rive av og sykkelen er like fin som ny. I enkelte tilfeller ligger det igjen noe limrester, men det forsvinner fort med citrusclean.
Det er noe slikt jeg snakker om.
Hvis den koster 100-lapper blir du flådd, slikt fremstilles ofte som spesialprodukter, men fåes for noen tiere andre steder.
Gamlingen brukte antiskli duker da han var på en 13 dagers tur i fjor. var litt regn men for det meste sol.
Dette blei ingen god erfaring. ser ut som det har gått fukt under klarlakken eller noe i den duren og du ser mønsteret etter duken.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Joachim wrote:Bruker en slags skliduk, som finnes i de fleste båtbutikker blant annet, da den brukes mye på båt. Fungerer bra det!
Hvor har du fått fatt i det der bagasjenettet som vises på bildet? Genialt for kortere/mindre turer, der man ikke trenger allverdens med bagasje med seg. Liker ikke å kjøre med sadelvesker.