Jeg bestreber meg for å ikke bli usakelig og personlig, men nå glepper det vist litt

- Jeg tror neppe dere er så "trangsynte" at dere ikke klarer se hvilke deler av politiyrket man kan benytte seg av de "nye" rekruttene.
Se om dere kan finne flere "ukule" politioppgaver som blir prioritert, mens andre ikke. Jeg skal forsølke å finne noen her (som faktisk er helt reelle og som er hentet fra virkeligehetene - for å si det banalt.)
Man har så mange oppgaver som politiet gjør som ikke gavner annet enn irritasjon. Og det er så mange oppgaver som ikke blir fulgt opp og henlagt at det skaper enda mer irritasjon og forvirring og urettferdighet. Se foreksempel på saker som blir prioritert og se på strafferammen for for eksempel trafikkforseelser eller korrupsjon kontra misbruk av barn.
Samfunnstraff ved misbruk av gutter??? Forenklet forelegg??? Hva er lengste dom her?
Ved korrupsjon? Eller dokumentforfalskning (stor eller liten)?
Hvor mange har ikke irritert seg over feks at bilen blir avskiltet fordi man mangler forsikring (noe som ikke engang var tilfelle!), ransaking av bil fordi du lånte den bort til noen som politiet TRODDE var stjålet, og satte to edruelige personer i fyllearresten slik at du ikke blir hentet ettr fest slik du ble lovet og måtte traske hjem midt på vinteren og nesten fryse ihjel.
Eller at de reiser hjem til folk for å pantsette videospillere som hører foreldrene til (hvor de selvsagt ikke lenger har tatt vare på kvitteringen) eller hva det skal være hos naboen fordi sønnen er rusavhengig.
Her kan man helt sikkert bare ramse opp i det uendelige.
Slike saker som dette DET har de tid og anledning til.
Men å ta seg av skikkelige og akutte saker, DET kan de ikke.
Om dere ser dette, så ser dere at vi trenger folk til å fylle endel "arbeider" her. De arbeidene jeg over forsøkte å beskrive. Og arbeid som å skrive ut bøter, sitte i skranken på stasjonen (i stedet for arrogante mannfolk som truer deg til tross for at det er de som kverrulerer og er usakelige. Kanskje hadde vi SLUPPET noe av denne "arrogansen" som visse menn viser når de ønsker å brife med musklene sine).
Arbeid som forhør av vitner og mye mye annet.
Det finnes MANGE forskjellige arbeidsoppgaver de kunne fylle slik at vi fikk flere politifolk i gaten eller der de til enhver tid trengs.
La disse reise rundt til klubbene eller barnehagene, eller hva det nå skulle være for å vise politiet som et serviceorgan.
Å ha tid til å skrive ut bøter og annet "forefallende" arbeid (inntekt og innkrevningsarbeid) har de MER enn tid til, mens lovløse får fri pga henlagte saker, eller at vitner ikke engang blir avghørt er virkelig forkastelig.
Og det finnes sikkert mange eksempler på arbeid eller manglende utført arbeid å komme med her, som sikkert kunne vært besatt dersom vi ga noen få til jobben.
Det er som med politi yrket som med læreryrket og helsesektoren; det er snart ingen som vil ha dem.
Hvor er politiet når gjengslagsmålet er et enda et faktum i Oslo?
Nei, til flere henleggelser!
Ja, til flere folk i politiet! Hijab eller ei!
Vi trenger flere folk!
(Og jeg MÅ bare; Prøv å NEKTE normann å gå med olabukse på gata. Prøv! Det kommer til å bli et h**** av bråk. Tru meg! Så kom ikke her å si at det bare bare er å "kvitte" seg med et klesplagg.
Lenge leve "
forbudsnorge" som er mer opptatt av forbud enn å få løst problemet.
Eller problemet er
egentlig at tradisjonen i løse ting er å gi
forbud. Kunne vi ikke bare forby hele Frp da? Forby folk å støtte FrP? Så er vi kvitt hele problemet? (Nei, selvsagt er det ikke slik. Men det er slik det likvel er) )