Dette er typen som var mellom 1998 og 1999 mener jeg, og er for øvrig min første tung-sykkel (en 1998 - modell jeg handlet mens jeg var i militæret for 7-8 år siden, og den jeg savner mest av alle mc'ene jeg har hatt tror jeg)
Dette er 2000 - modellen på et litt dårlig bilde:
Min tanke er at det er en helt annen sykkel, og at det er et hav mellom de to i forskjeller, og det kjentes det ut som også. Motoren er kanskje litt hissigere (135 hk mot 145 hk? Ellers var det 919 kubikk i 98/99 - modellen. 2000 modellen har vel 929 muligens?), og det er innsprøytning og ikke forgassermotor. Den nyere er også litt mer racingpreget, mens den jeg hadde var mer touring-aktig. Den var ikke et ulv i fåreklær, men helt perfekt etter min mening mellom det å være racing-inspirert og touringsykkel. RR'ene lurer en litt i så måte. Ellers vil jeg tippe at omtrent alt er anderledes, og den gang likte jeg faktisk min egen bedre av en eller annen grunn. Jeg syntes forgassermotoren var mer "levende" enn innsprøytningsmotoren i 929, men sistnevnte har mer hester, uten at jeg kjente så veldig stor forskjell. Du kan sikkert søke opp på nett og lese om hva mer som skiller dem, men det er en helt annen sykkel etter min mening.
Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE