Landskamper fotball på ikke betal tv

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Landskamper fotball på ikke betal tv

Post by Carlsberg »

Synes det er sykt kjedelig at landskamper i fotball skal sendes på betalkanal tv2 sport(eller andre betal kanaler). Så på facebook gruppen "Nei til Landslaget, Drillos, på betal tv" at man kunne se kampen på nett via:

http://atdhe.net/

Men ser ikke ut at landskampen i dag 28 mars går der... noen som vet hvor jeg kan se kampen på nett uten å måtte betale. Joda selvfølgelig så kan jeg bare betale tv2 99 kr mnd eller hva det er. Men gidder rett og slett ikke. Er middels fotball interessert, ser landskamper og noen Sandefjord Fotball kamper. Synes det er undøvendig å betale for å se, landskamper burde gått på ikke betal tv. Da blir det mer blest om landslaget også.

Facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=50902183526
Image
esstrom
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)

Re: Landskamper fotball på ikke betal tv

Post by esstrom »

Enig, når man faktisk må betale tv lisens burde man få landskamper på nrk i allefall, helt sprøtt at man må binde seg for å se landskamper, lite patriotisk gjort av tv2
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Jeg tror det er delte meninger der ute blant befolkningen rundt dette med fotball. Det finnes de som elsker fotball, og mener i likhet med Paven at blant de uviktige tingene her verden, er fotball det viktigste. De vil nok elske å ha fotball på NRK, og at man bruker store deler av lisenspengene på dette for å kjøpe svindyre TV-rettigheter.

Den andre gruppen mener noe i nærheten av at fotball er en neandertaler-sport som ville vært artig for rundt 110+ år siden før man oppfant forbrenningsmotoren og jetfly som går i flere mach. Det er tross alt ikke særlig interessant å se homo sapiens sapiens stampe rundt i kanskje 35 km/h etter en ball. Dessuten blir de aldri ferdige, og de samme lagene spiller mot hver andre om og om igjen. Man vil tenke at det beste hadde vært om alle lag i verden ladet opp til et generaloppgjør, og så kan det beste laget vinne i verden fra bunn til topp, og ut står seierherren for all fremtid. Selv denne gruppen her ville ha sett denne kampen. Men, denne gruppen vil for all del ikke at landskamper skal betales av lisenspenger for å tilfredsstille de som ser glede av det. NRK prøer/prøvde en stund å sende fotball på lørdager som alternativ "familiekos". Konsekvensen var at halvparten skrudde av skjermen.

Den tredje gruppen mener at fotball kanskje er helt, men at det er altfor mye av den i forhold til andre sportsgrener som cricket kanskje. Det er fotball i hver eneste nyhetssending, og det er et strev med å bytte kanal hver gang sporten kommer fordi man rett og slett ikke orker mer fotball. Cricket er en annen stor sport som tross alt bidrar til fred her i verden til tider, som f.eks mellom India og Pakistan. Fotball har rølpete tilhengere som ofte skaper mer kaos enn nytte.

Selv tilhører jeg den siste gruppen (selv om jeg ikke har følelse for cricket, men for mangfoldets skyld kunne jeg tenkt meg noe annet til tider) når fotball ikke er på tv-ruta, og jeg tenker noe i nærheten av gruppe 2 når jeg ser fotball på tv-ruta. Men, har full respekt for folk som liker fotball. Men, jeg ville erget meg lenge og vel, sannsynligvis sammen med den halvparten som skrur av tv'en på lørdagskveldene når fotball kommer på, at dette bør være på betal-tv og kan glede folk der. Så kan man bruke de sparte pengene til bedre kvalitet i det øvrige programtilbudet.

Men, at man kan se kamper gratis på nett er helt flott dersom det er en mulighet : )

PS: Det er en grunn til at det er DYRT å se fotball. Fotball er et kommersielt sirkus. Det er bedre at folk får oppleve hvor dyrt det er på lommeboken via betal-tv, og på det grunnlag kan tenke seg hvor mye den jevne lisensbetaler eventuelt måtte betalt for alt dette her for å glede den delen av befolkningen som liker fotball.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
alexanderyi
MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R

Post by alexanderyi »

Aner ikke om de kanalene som dette går på ligger her, men er en goood del TV kanaler world wide i JLC..

Gå på http://www.download.com og søk på JLC så kommer det med en gang ;)
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

thaWuLf

Er enig i at det blir vel mye sport på tv, og veldig mye fotball. Er lei mye av sporten selv jeg. Så det er fint at det kommer flere betalt tv kanaler som sender sport. Jeg for min del er veldig lite interesert i å se vintersport på tv. Men det sendes jo hele vinteren. Hvorfor ikke sende det på betal tv?

Men personlig så synes jeg landskamper med fotball må sendes på nrk eller vanlig tv2. Samt det faktisk ikke er så ofte landskamper, så det bør ikke være noe problem.

Men ang dette tema så er det like mange meniger som det er mennesker foran tven. Så det er ikke så interresant å "diskutere" i denne tråden. Jeg ønsker å snike meg unna og se gratis fotball landskamper...
Image
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Jeg er helt på linje når det gjelder vintersport på TV. Det kan like så godt gå på betal - TV for min del : ) Totalt uinteressant. Eventuelt kunne de for variasjonen- og mangfoldets skyld sende curling (uten at jeg finner det interessant) eller noe
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Post Reply