Vil kjøpe shadow/dragstar, spørsmål!

Prat om tung MC.
Post Reply
kroffer

Vil kjøpe shadow/dragstar, spørsmål!

Post by kroffer »

Hei alle sammen!

Jeg har endeli solgt bilen og ønsker å kjøpe meg en motorsykkel igjen. Tidligere hadde jeg en Shadow VT125 og var kjempefornøyd! Har sikklet på R-sykkel nå som jeg er gammel nok til tungsykkel, men forsikkringen gjør det uaktuellt iom at jeg er student. Ei heller aktuellt å registrere den som mellomsykkel og fjerne plomba. Såh, cruiser it is!

Sykkelene jeg har prøvd og sett på er Honda Shadow (750-1100) eller Yamaha Dragstar, også sett litt på Kawasaki VN 800 Drifter (Indian Chief greia). Alle i prisklassen rundt 60-80 000, altså 97-01 modeller.

Jeg var innom Zigo MC her i Harstad og så på en '04 750 Shadow, og den mener jeg hadde kardang-overføring. Er dette noe som kun er på de nye modellene? Ser ut som det e kjede på alle shadow'ene på autodb fra 97-00. Fordi jeg skulle gjerne hatt kardang- eller reim-overføring. Eller er kjede best?

Det virket på meg også som at Dragstar var litt kortere enn Shadow, fra setet til fotstøtten. Jeg er 190 høy, så det føltes mer behageli på Shadown. Er det noe noen andre har synspunkter på?

Og er det mye jobb å montere en turtallsmåler på disse? vits?

Skulle gjerne kjøpt en Harley, men har ikke penger :P

Takk for svar!
Kristoffer
æ hate å gå..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Du vet du kan dele opp forsikringen utover året :wink:
rerell

Re: Vil kjøpe shadow/dragstar, spørsmål!

Post by rerell »

kroffer wrote:Fordi jeg skulle gjerne hatt kardang- eller reim-overføring. Eller er kjede best?
Bäst och bäst... det är minst effektförlust med kedja, men på en Shadow kan det kanske kvitta, då är det nog mest bekvämt med kardan.
vega

Post by vega »

så en R6 å en Vmax som dro ut fra et lyskryss å Vmaxen bare senka bakenden å dro fra R6 som tok løst (skal sies at R6 tok igjen etter 100-150 meter) :roll:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"