Jeg har endeli solgt bilen og ønsker å kjøpe meg en motorsykkel igjen. Tidligere hadde jeg en Shadow VT125 og var kjempefornøyd! Har sikklet på R-sykkel nå som jeg er gammel nok til tungsykkel, men forsikkringen gjør det uaktuellt iom at jeg er student. Ei heller aktuellt å registrere den som mellomsykkel og fjerne plomba. Såh, cruiser it is!
Sykkelene jeg har prøvd og sett på er Honda Shadow (750-1100) eller Yamaha Dragstar, også sett litt på Kawasaki VN 800 Drifter (Indian Chief greia). Alle i prisklassen rundt 60-80 000, altså 97-01 modeller.
Jeg var innom Zigo MC her i Harstad og så på en '04 750 Shadow, og den mener jeg hadde kardang-overføring. Er dette noe som kun er på de nye modellene? Ser ut som det e kjede på alle shadow'ene på autodb fra 97-00. Fordi jeg skulle gjerne hatt kardang- eller reim-overføring. Eller er kjede best?
Det virket på meg også som at Dragstar var litt kortere enn Shadow, fra setet til fotstøtten. Jeg er 190 høy, så det føltes mer behageli på Shadown. Er det noe noen andre har synspunkter på?
Og er det mye jobb å montere en turtallsmåler på disse? vits?
Skulle gjerne kjøpt en Harley, men har ikke penger

Takk for svar!
Kristoffer