oljeskift
-
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: oljeskift
Ja!
Oljeskift er den desidert viktigste service du kan gjøre på din sykkel.
Ja olje er som de to andre skriver viktigste for at dyret ditt skal ha det fint gjennom sesongen 
Ett oljefilter koster vel mellom 50 - 100,- kroner. Og olje får du i alle prisklasser. Hvilken olje du skal bruke er opp til deg selv, men mange skryter av olja fra biltema, mens andre sverger til castrol osv. (her snakker vi sinnsyke prisforskjeller)
bare sørg for at det er 10/40 olje

Ett oljefilter koster vel mellom 50 - 100,- kroner. Og olje får du i alle prisklasser. Hvilken olje du skal bruke er opp til deg selv, men mange skryter av olja fra biltema, mens andre sverger til castrol osv. (her snakker vi sinnsyke prisforskjeller)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Jeg slenger meg på her...JA, skift olje!
Er mange teorier og formeninger om dette temaet...alt fra når man bør skifte olje og hvilken olje man bør bruke.
Jeg støtter påstanden om at det er best å skifte olje og filter på våren, ved sesongstart.
Skiftet faktisk olje og filter i dag på Fazeren min. Olje fra Biltema, og filter fra Online MC. Kostet noen få hundrelapper og var gjort på 15 minutter!
K
Er mange teorier og formeninger om dette temaet...alt fra når man bør skifte olje og hvilken olje man bør bruke.
Jeg støtter påstanden om at det er best å skifte olje og filter på våren, ved sesongstart.
Skiftet faktisk olje og filter i dag på Fazeren min. Olje fra Biltema, og filter fra Online MC. Kostet noen få hundrelapper og var gjort på 15 minutter!

K
-
Nåja. Viskositetsområdet er vel ikke så farlig. 15/50, 5/40... vil nok være helt problemfritt. Dvs. 5er olje kan muligens være litt problematisk for enkelte motorer med romslige oljepumper. Japanske sykler har nok ikke det problemet da lang langt tynnere olje brukes i racing med orginalpumpe (SS600). Selv så foretrekker jeg litt tykkere olje dersom jeg kommer over det. Årsaken er at motoren går med så mye mindre mekanisk støy, men så snakker vi da også om et notorisk rakkleverk av en Honda VTR1000.LordShaft wrote:Ja olje er som de to andre skriver viktigste for at dyret ditt skal ha det fint gjennom sesongen
Riktig interval av oljeskift i forhold til bruken samt bruk av kvalitetsolje (helsyntetisk) er nok det som er viktig på moderne sykler.
-
- MC: Honda VFR 750 F 1991 mod. Farge rød.
Takk for alle svar!! jeg har skiftet olje og filter..olje fra biltema. den skal tappes ut snarest! Etter olje skift, ble det mye mekaniske "lyder" fra motor og spesielt når jeg girer. Det kom etter olje skift... hadde MOTUL sin olje sist og da var det ingen ulyder 

Bra du kommer med tilbakemelding 
Selv er jeg VEEEEELDIG skeptisk til å helle noe slikt på ducatien min, selv om mange sir at dette skal være god nok olje. Jeg kommer nok til å kjøre bankers å ikke ta noen sjangser når det kommre til ny oljefylling på min.

Selv er jeg VEEEEELDIG skeptisk til å helle noe slikt på ducatien min, selv om mange sir at dette skal være god nok olje. Jeg kommer nok til å kjøre bankers å ikke ta noen sjangser når det kommre til ny oljefylling på min.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube