Da var sesongen over

Prat om tung MC.
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Da var sesongen over

Post by s1lVa »

Jeg skriver ut i fra min frustrasjon. de under 18, se bort ;)
skal på ferie, så jeg skulle ut i dag og flytte sykkelen til en bedre parkering, når jeg kommer frem ser at at speilet på venstre side er knekt og at det så en fin bot i vindbeskytteren.
parkeringsbot på 700 kr fordi jeg hadde brukt gjesteparkeringen siden MC-parkeringen var helt nedsnødd..
jaja, jeg lot meg ikke ikke bli sur pga det.. og jeg hadde ekstra speil.
hadde ikke falt meg inn at noen hadde faktisk kjørt inn i sykkelen så den hadde veltet!!

skader på front, side og bak kåpe. Clutch hendel skrapet opp. Siden på styret skrapet opp. og speil knekt.
og de/han/hun hadde stukket av.

jeg ringte forsikringselskapet (if) og han jeg snakket med viste en viss skepsis til meg og om jeg kom til å få igjen dette på forsikringen, men noen skulle ringe meg etter påsken.

Jeg fikk ikke gjort så mye der og da. tok bilder, og kjørte til den andre parkeringen
det er også sterke vibrasjoner fra venstre fothviler... så ille at jeg kjenner at lommeboka mi vrenger seg med tanke på å reparere det.

nå skal jeg på vestlandet.. og det eneste jeg klarer å tenke på er hvor mye jeg har lyst til å vri hue til han som stakk av

hele forbanna påsken rett i vasken
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: Da var sesongen over

Post by icemanx »

huff.. ikke bra..

minner meg litt om en episode jeg så her i byen i fjor..

var en gammel mann i en golf som stod parkert utenfor et bygg.. så kommer det en kjørende på en scooter og parkerer bak han ( god plass ).. så starter gamlingen å rygge.. og jeg ser han på scooteren blir mer og mer fortvilt over at gamlingen ikke stopper.. så golfen rygger godt oppå scooteren , hvorpå gamlingen setter bilen i 1'gir og kjører frem ( som om ingenting hadde skjedd ).. det endte opp med at folket som stod på fortauet gikk ut i veien og stilte seg forran bilen til han så han ikke fikk til å kjøre videre.. og gamlingen skjønte ikke noe..

så.. du er ikke den eneste dette skjer med , og desverre så er det ikke altid dem som kjører på har den fjerneste anelse om hva som har skjedd.. ( ikke at jeg forsvarer dem på noen måte ).. trur det hadde -klikka- i vinkler for meg hvis noen hadde kjørt på ducca..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Da var sesongen over

Post by Jeanette »

Aaaah, så utrolig frustrende :? :( Huff.. Håper virkelig det ordner seg med forsikring slik at det kan fikses og du snart er på veien!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Da var sesongen over

Post by Lord Erik »

Ahh, det høres fryktelig leit ut... jævlig irriterende med de som stikker etter å ha gjort noe slikt. Får håpe forsikringen dekker utgiftene dine!

Hadde selv en nesten-ulykke her den ene dagen. Sykkelen stod som vanlig parkert på plassen utenfor leiligheten hvor det, i tillegg til sykkelen, også er plass til tre biler. Mens jeg satt og spiste frokost hørte jeg alarmen på sykkelen min ule, så jeg gikk bort til vinduet for å se hva som stod på. Der er det selvsagt en idiot i en bil som, i et forsøk på å parkere ved siden av sykkelen min, står og stanger rett i bakhjulet mitt på tross av at det var særdeles god plass til å parkere på. Tilsynelatende ubevisst på at den høye pipelyden er motorsykkelen foran seg, og at grunnen til at sykkelen beveger seg er at hun driver å kjører i den, fortsetter føreren en stund å prøve å presse seg pent forbi før hun til slutt bytter sete med sin mann som da parkerer bilen.

Det gikk heldigvis greit i mitt tilfelle, men det var ikke mye om å gjøre før sykkelen min hadde vært av støtten og nede i asfalten. "Moralen" er, noen folk er bare korket og kan ikke kjøre.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Da var sesongen over

Post by RH racing »

Samme skjedde med ZX6R jeg hadde før... fant den stående, men med masse oljesøl og knustespeil, kåpeglass, knekte hendler og bulket tank.. trodde først det var hærverk, men da jeg så side dekselet på motoren var sprekt skjønnte jeg den hadde vært veltet.. en dust i parkeringhuset som sikkert har dyttet til den.. alle som hadde stått sånn at di kunne vært skyldig nektet... og det er ikke så vansklig i vite hvem det var.. kun en kunne vært skyldig.. dvs to.. men di kjører samme bil. så endte med at denne bilen fikk 20 hjulbolter festet med locktight + 4 punkterte hjul :twisted:

Blir pissed når folk gjør sånnt!!!!

håpe det ordner seg for deg.. si i fra om du trenger no hjelp ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Da var sesongen over

Post by s1lVa »

bare håper tyveriforsikringen dekker det
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Da var sesongen over

Post by RH racing »

sykkelen er jo ikke stjålet.. så neppe no tyveri som gjelder her.. men har du kasko?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Da var sesongen over

Post by Ola M »

Fy faen. Du har min sympati. Fikk plutselig en sterk følelse av at 600 kr mnd for parkeringshus faktisk er verdt det.
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Da var sesongen over

Post by xadox »

I vinter ble bilen til kjerringa påkjørt på parkeringsplassen... Skade for 19 000,- som jeg valgte å ikke ta på forsikringen pga bonustap og høy egenandel... Men fy faen om jeg hadde tatt han/hun som gjorde det og stakk av...!!!

Jeg forstår frustrasjonen din :?
1.3.1.2
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Da var sesongen over

Post by s1lVa »

RH racing wrote:sykkelen er jo ikke stjålet.. så neppe no tyveri som gjelder her.. men har du kasko?
nei, har ikke det.
skulle ønske noe hadde stjålet sykkelen min.. tragisk av meg å si det, men det hadde vært enklere det.
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Da var sesongen over

Post by Galilee »

Irriterende når sånt skjer.

Er den noe som forsikringa GARANTERT dekker, så er det jo skade på andres kjøretøy. Det er jo bare å si ifra. Riktignok med litt bonustap, men verden går jo ikke under av den grunn. De som gjør seg til kjeltring ved å stikke av for å slippe det burde skamme seg.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: Da var sesongen over

Post by Erlend »

Skjedde meg i fjor. Parkerte mondeoen min like utenfor blokka hvor jeg bor, fant den noe herpet da jeg skulle kjøre igjen dagen etterpå. Det var en bil som hadde vært borte den flere steder på siden. Av økonomiske årsaker blandet jeg ikke inn forsikringselskap.
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Da var sesongen over

Post by Svolp »

Hvis du har full kasko dekkes dette da det kan gå som hærværk.. Be den idioten i if om og lese gjennom kasko avtalen.
mvh KEnneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Da var sesongen over

Post by Lord Erik »

Svolp wrote:Hvis du har full kasko dekkes dette da det kan gå som hærværk.. Be den idioten i if om og lese gjennom kasko avtalen.
mvh KEnneth
Hjelper lite hvis han ikke har kasko. ;o/
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Da var sesongen over

Post by RH racing »

vel..føler mye med deg nå.. fant sykkelen min i bakken i dag.. støtten har gått gjennom asfalten.. knekt clutch hendel + festebrakket til fotpinne/gearspak.. + en del små kåpe skader.. mere gadd jeg ikke se på den i dag.. fylleangst nok fra før av i dag...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply