
er det stor forskjell på hastighet,pris,lyd osv..?
en 1000ccm racing slår hvemsomhelst totakter racing sykkel, totaktere blir rett og slett ikke lagd i så store slagvolumATWindsor wrote:??Kriz wrote:4 taktere går klart best men innen for 125ccm går jo totaktere bedre, lyden kan du jo dømme selvog firetaktere er mer økonomiske og er vanligvis billigere også
Totaktere vil da gå bedre vel alle slagvolum, under forutsetning av at motoren konstrueres på en noenlunde grei måte?
AtW
Er en grunn til at de bruker 4 125cc sylindre når de skal lage 500 2-takterATWindsor wrote:??Kriz wrote:4 taktere går klart best men innen for 125ccm går jo totaktere bedre, lyden kan du jo dømme selvog firetaktere er mer økonomiske og er vanligvis billigere også
Totaktere vil da gå bedre vel alle slagvolum, under forutsetning av at motoren konstrueres på en noenlunde grei måte?
AtW
Ja, men hadde de gjort det, så hadde de vel godt fortere? Det er jo litt meningsløst å argumentere med at en 500cc totakter ikke slår en 1000cc, når slagvolumet ikke er i nærheten av det samme.Kriz wrote:en 1000ccm racing slår hvemsomhelst totakter racing sykkel, totaktere blir rett og slett ikke lagd i så store slagvolumATWindsor wrote:??Kriz wrote:4 taktere går klart best men innen for 125ccm går jo totaktere bedre, lyden kan du jo dømme selvog firetaktere er mer økonomiske og er vanligvis billigere også
Totaktere vil da gå bedre vel alle slagvolum, under forutsetning av at motoren konstrueres på en noenlunde grei måte?
AtW
Så du er enig med meg da? totaktere produserer mer effekt på alle slagvolum, under forutsetning av at motoren konstrueres på en noenlunde grei måte?Kriz wrote:totaktere mister veldig mye effekt ved bruk av store sylindere men hvis du har lyst til å lage enn 1000ccm's totakter kan du værsågod å prøve å plassere enn 8sylindra v motor i en sykkel