heisann
eg er ute etter ein og moped og har sett på tzr og gpr. dei ser bra ut men er i tvil ka slags eg ska ha.. kan noen fortelle meg hilken som er best og hvorfor den er det? plis å svar meg ps vil gjerne ha ein under 20 000kr.
Halla
Jeg kjører en 07 tzr rossi med trim, for 2 dager siden ble jeg stoppet i kontroll og fikk 4200 kr i bot, 2 måneders lås på syklen og må demontere trimmen og stille den for biltilsynet og få den om registrert. Jeg sier bare Lett sykkel! Det vil lønne seg i lengden, når du trimmer mopeden vil noe gå galt med motor uansett. Skal innrømme at min Tzr går veldig bra med Leo vince V6 og 125 hoved dyse, husker ikke hva den andre dysen er. Men syklen og motoren er for svak til å tåle det, og det svir som et helvete i pungen når noe går galt. Men skulle jeg valgt så hadde jeg tatt det valget jeg tok, nemlig Tzr. Den er utrolig myk og fin på veien i forhold til derbi synes jeg, mer behagelig og den ser tøffere ut. Du kan kjøpe min sykkel for 21000 kr, den har gått 7000 km og står i asker. Da følger trim med, det er nytt stempel i den etter 6000 Km så går bra. Jeg skal få fjernet den 2 måneders låsen, det skal gå bra. Men som sagt, har du råd til lett sykkel så gjør heller det fordi det er en mye råere opplevelse!
Nikko wrote:Halla
Jeg kjører en 07 tzr rossi med trim, for 2 dager siden ble jeg stoppet i kontroll og fikk 4200 kr i bot, 2 måneders lås på syklen og må demontere trimmen og stille den for biltilsynet og få den om registrert. Jeg sier bare Lett sykkel! Det vil lønne seg i lengden, når du trimmer mopeden vil noe gå galt med motor uansett. Skal innrømme at min Tzr går veldig bra med Leo vince V6 og 125 hoved dyse, husker ikke hva den andre dysen er. Men syklen og motoren er for svak til å tåle det, og det svir som et helvete i pungen når noe går galt. Men skulle jeg valgt så hadde jeg tatt det valget jeg tok, nemlig Tzr. Den er utrolig myk og fin på veien i forhold til derbi synes jeg, mer behagelig og den ser tøffere ut. Du kan kjøpe min sykkel for 21000 kr, den har gått 7000 km og står i asker. Da følger trim med, det er nytt stempel i den etter 6000 Km så går bra. Jeg skal få fjernet den 2 måneders låsen, det skal gå bra. Men som sagt, har du råd til lett sykkel så gjør heller det fordi det er en mye råere opplevelse!
+1
Kjipt
Ja, foreslår lettsykkel, de går mye kjappere enn en TZR og GPR ... Du kan kjøre lovlig på motorvei, holde fartsgrensen lovlig, og du kan ha folk bakpå visst den er registrert for 2.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
ja eg lurte på ein cagiva mito eller yamaha yzf men pappa er forsikrings kar og eg sjekket ka det koster å forsikre den og det var 40K! og lappen er drit dyr og syklen er ein del dyrere enn moped pm du ska ha ein bra:D om noen har ein billig lett sykkel i racing eller classic som eg kan få litt billi så ska eg vurdere å kjøpe den med deg:D
eg har ein kompis som jøpte seg aprilia rs 2007 og har trimmet den til 100km/t så eg trur eg går får samme som han får her eg bur er det nesten aldri politi og bil tilsynet er her 2 ganger om åre. når eg ska til byenså er det bare å holde seg i skinnet og under fartsgrensen men på landet jer man faen meg bare full gs om du føler får det:D;)
Hvis jeg kunne gjort dette om igjen så ville jeg kjøpt en billig moped og holdt ut med den i 2 år. For å så spare restene av de 20.000,- til mellomtung lappen når jeg ble 18.
Jeg vet at de 2 årene fra 16 til 18 er jævlig lange men i det lange løp vil du ikke angre.
Jeg har forresten kjørt i fra en slik derbi gpr med min orginale zoomer, det var ikke et pent syn
Angrer fortsatt ikke et sekund på at jeg tok lett-lappen når jeg var 16. Kjøre med passasjer, kjøre fartsgrensa, og lett å oppgradere lappen når du er 18.
Absolutt verdt det synes jeg da. Trenger jo ikke kjøpe helt ny sykkel? Hadde en kawasaki eliminator jeg, god og lettkjørt sykkel
thomasbike wrote:ja eg lurte på ein cagiva mito eller yamaha yzf men pappa er forsikrings kar og eg sjekket ka det koster å forsikre den og det var 40K! og lappen er drit dyr og syklen er ein del dyrere enn moped pm du ska ha ein bra:D om noen har ein billig lett sykkel i racing eller classic som eg kan få litt billi så ska eg vurdere å kjøpe den med deg:D
eg har ein kompis som jøpte seg aprilia rs 2007 og har trimmet den til 100km/t så eg trur eg går får samme som han får her eg bur er det nesten aldri politi og bil tilsynet er her 2 ganger om åre. når eg ska til byenså er det bare å holde seg i skinnet og under fartsgrensen men på landet jer man faen meg bare full gs om du føler får det:D;)
Far din lurer deg for at du ikke skal kjøpe, sikkert han som sjekket? Lett..
Så kan du samtidig spørre faren din som jobber med forsikring om hva som er best: om du kræsjer og ødelegger deg på en blod trimma moppe eller en lett sykkel i 100kmt ? Sånn forsikrings messig altså..
Jeg vil tippe at han da finner fram et tilbud som er bedre en 40k, siden at han er forsikrings kar og greier så vil jeg tippe på 3-5k fullkasko
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.