yamaha tzr eller derbi gpr

Prat om moped & scooter.
Post Reply
thomasbike

yamaha tzr eller derbi gpr

Post by thomasbike »

heisann :D
eg er ute etter ein og moped og har sett på tzr og gpr. dei ser bra ut men er i tvil ka slags eg ska ha.. kan noen fortelle meg hilken som er best og hvorfor den er det? plis å svar meg :D :D ps vil gjerne ha ein under 20 000kr.
Nikbyr
MC: Derbi GPR Replica 2004 50cc

Re: yamaha tzr eller derbi gpr

Post by Nikbyr »

Siden du skal kjøpe brukt så spørs det på hvilken stand mopeden er i.

Men både nye GPR og TZR er veldig fin. Å begge skal vær bra og kjøre og grei og trimme.
Bare å velge ;)

Har Derbi GPR Replica tilsalgs billig om du er interessert :)
meitemark
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Post by meitemark »

Kjører selv TZR dette er gjort;

- Uplombert
- Dyseskifte 88 - 120

Wooohoooo 2 års medlemskap idag :D.
Nikko
MC: Aprilia Rs 125 (06 eller nyere)
Cagiva Mito (06 eller nyere)
Hvilken??

Post by Nikko »

Halla
Jeg kjører en 07 tzr rossi med trim, for 2 dager siden ble jeg stoppet i kontroll og fikk 4200 kr i bot, 2 måneders lås på syklen og må demontere trimmen og stille den for biltilsynet og få den om registrert. Jeg sier bare Lett sykkel! Det vil lønne seg i lengden, når du trimmer mopeden vil noe gå galt med motor uansett. Skal innrømme at min Tzr går veldig bra med Leo vince V6 og 125 hoved dyse, husker ikke hva den andre dysen er. Men syklen og motoren er for svak til å tåle det, og det svir som et helvete i pungen når noe går galt. Men skulle jeg valgt så hadde jeg tatt det valget jeg tok, nemlig Tzr. Den er utrolig myk og fin på veien i forhold til derbi synes jeg, mer behagelig og den ser tøffere ut. Du kan kjøpe min sykkel for 21000 kr, den har gått 7000 km og står i asker. Da følger trim med, det er nytt stempel i den etter 6000 Km så går bra. Jeg skal få fjernet den 2 måneders låsen, det skal gå bra. Men som sagt, har du råd til lett sykkel så gjør heller det fordi det er en mye råere opplevelse!
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Nikko wrote:Halla
Jeg kjører en 07 tzr rossi med trim, for 2 dager siden ble jeg stoppet i kontroll og fikk 4200 kr i bot, 2 måneders lås på syklen og må demontere trimmen og stille den for biltilsynet og få den om registrert. Jeg sier bare Lett sykkel! Det vil lønne seg i lengden, når du trimmer mopeden vil noe gå galt med motor uansett. Skal innrømme at min Tzr går veldig bra med Leo vince V6 og 125 hoved dyse, husker ikke hva den andre dysen er. Men syklen og motoren er for svak til å tåle det, og det svir som et helvete i pungen når noe går galt. Men skulle jeg valgt så hadde jeg tatt det valget jeg tok, nemlig Tzr. Den er utrolig myk og fin på veien i forhold til derbi synes jeg, mer behagelig og den ser tøffere ut. Du kan kjøpe min sykkel for 21000 kr, den har gått 7000 km og står i asker. Da følger trim med, det er nytt stempel i den etter 6000 Km så går bra. Jeg skal få fjernet den 2 måneders låsen, det skal gå bra. Men som sagt, har du råd til lett sykkel så gjør heller det fordi det er en mye råere opplevelse!
+1
Kjipt :(
Ja, foreslår lettsykkel, de går mye kjappere enn en TZR og GPR ... Du kan kjøre lovlig på motorvei, holde fartsgrensen lovlig, og du kan ha folk bakpå visst den er registrert for 2.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
thomasbike

Post by thomasbike »

ja eg lurte på ein cagiva mito eller yamaha yzf men pappa er forsikrings kar og eg sjekket ka det koster å forsikre den og det var 40K! og lappen er drit dyr og syklen er ein del dyrere enn moped pm du ska ha ein bra:D :? om noen har ein billig lett sykkel i racing eller classic som eg kan få litt billi så ska eg vurdere å kjøpe den med deg:D
eg har ein kompis som jøpte seg aprilia rs 2007 og har trimmet den til 100km/t så eg trur eg går får samme som han får her eg bur er det nesten aldri politi og bil tilsynet er her 2 ganger om åre. når eg ska til byenså er det bare å holde seg i skinnet og under fartsgrensen men på landet jer man faen meg bare full gs om du føler får det:D;)
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Post by ToreLo »

Hvis jeg kunne gjort dette om igjen så ville jeg kjøpt en billig moped og holdt ut med den i 2 år. For å så spare restene av de 20.000,- til mellomtung lappen når jeg ble 18.
Jeg vet at de 2 årene fra 16 til 18 er jævlig lange ;) men i det lange løp vil du ikke angre.

Jeg har forresten kjørt i fra en slik derbi gpr med min orginale zoomer, det var ikke et pent syn :lol:
Hchaugen
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000

Post by Hchaugen »

Angrer fortsatt ikke et sekund på at jeg tok lett-lappen når jeg var 16. Kjøre med passasjer, kjøre fartsgrensa, og lett å oppgradere lappen når du er 18.
Absolutt verdt det synes jeg da. Trenger jo ikke kjøpe helt ny sykkel? Hadde en kawasaki eliminator jeg, god og lettkjørt sykkel
Bomber
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Post by Bomber »

thomasbike wrote:ja eg lurte på ein cagiva mito eller yamaha yzf men pappa er forsikrings kar og eg sjekket ka det koster å forsikre den og det var 40K! og lappen er drit dyr og syklen er ein del dyrere enn moped pm du ska ha ein bra:D :? om noen har ein billig lett sykkel i racing eller classic som eg kan få litt billi så ska eg vurdere å kjøpe den med deg:D
eg har ein kompis som jøpte seg aprilia rs 2007 og har trimmet den til 100km/t så eg trur eg går får samme som han får her eg bur er det nesten aldri politi og bil tilsynet er her 2 ganger om åre. når eg ska til byenså er det bare å holde seg i skinnet og under fartsgrensen men på landet jer man faen meg bare full gs om du føler får det:D;)
Far din lurer deg for at du ikke skal kjøpe, sikkert han som sjekket? Lett..

Så kan du samtidig spørre faren din som jobber med forsikring om hva som er best: om du kræsjer og ødelegger deg på en blod trimma moppe eller en lett sykkel i 100kmt ? Sånn forsikrings messig altså..

Jeg vil tippe at han da finner fram et tilbud som er bedre en 40k, siden at han er forsikrings kar og greier så vil jeg tippe på 3-5k fullkasko
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
Hchaugen
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000

Post by Hchaugen »

Tror nok far din tar den LITT langt med 40k..
Skal nok være en 0 bak 14 hk for at det skal koste 40k å forsikre den:P
Post Reply