Mystisk pakke i posten

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Mystisk pakke i posten

Post by RH racing »

vel..dette er ikke no terror fra al-qaida eller den kristne norske menighet.. men fra Asus i Sverige.

når jeg kom hjem i dag lå en foret konvolut med mitt navn på.. Svær Asus logo + post stemplet stockholm.
ok så langt.. åpner den opp og der ligger ett minnekort på 1GB.. ikke no lapp, brev, kvitering eller noe.
navnet utenpå er skrevet for hånd.. så er jo ikke tvil at denne er til meg.

Men det jeg lurer på.. hvorfor kan denne være sendt til meg? hva er det evt på minnekortet? Virus eller kontonr til en i sveits ? :D

Burde jeg kontakte Asus eller bare drite i det???
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Re: Mystisk pakke i posten

Post by Carlsberg »

Sannsynligvis så er det noe du ikke husker :roll:

Selvfølgelig så må du sjekke hva som er på minnekortet. Jeg ville puttet det i en pc som det ikke var så farlig med.. evt ta backup først av alt som er viktig på den pcen du putter det i.

Spennende dette, hold oss oppdatert :D

Edit: Når det gjelder å kontakte asus, så ville jeg først sjekket hva som var på kortet, kanskje det ikke er noe der heller. Etter det så ville jeg kontaktet asus for å høre hva det kan være.
Image
RH racing

Post by RH racing »

eneste svenske greine jeg kan huske å ha vært borti i det siste er abonomang på bike.. dette sendes vel fra sverige.. men ingen grunn til at jeg skal få minnekort fra dem... kjøpte meg ny tlf føre jul fra tele2..kortet passer og der.. men hvorfor få et kort på 1gb når jeg fikk med et på 6gb? kortet ligger heller ikke i no vanlig pakke, men en liten plast eske. og ser heller ikke helt nytt ut...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Carlsberg

Post by Carlsberg »

nei, ikke godt å si faktisk. Ikke kjenner du noen som jobber i asus som lånte et kort av deg for lenge lenge lenge siden eller noe heller?

Kan hende det ligger informasjon på det som tilsier hva det kan være da, men skjønner du er skeptisk, med tanke på om det kan være virus osv. Kan ikke gi deg noe bedre råd her, kanskje noen mer datakyndig enn meg kommer med et bedre svar underveis..
Image
RH racing

Post by RH racing »

hva om jeg putter dette i mobilen? kan det bli spredd virus til den og?

nei.. ingen jeg kjenner som kan ha lånt dette av meg... har ikke hatt sånnt før...

KL. A
MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt*

Post by KL. A »

Prøvd det nå eller?

Kan like godt gjøre det først som sist, du kommer ikke til å orke å vente alikevel 8)

Bruk en gammel pc som nevnt over her.
All my drinking buddies have a racing problem!
knetrom

Post by knetrom »

Mitt første blad fra bike (abbonement) kom fra Finnland og ikke Sverige. Så jeg tror ikke det er fra de
RH racing

Post by RH racing »

bike er trykket i finnland, men dist via et svensk firma...

nei.. ikke prøvd enda,.. holde oss på pinebenken litt til...

KL. A
MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt*

Post by KL. A »

Jeg må legge meg, mann! :?
All my drinking buddies have a racing problem!
frode
MC: Honda CB 600 F Hornet '03

Post by frode »

Mens vi venter i spenning kan jeg være litt nerd Image

Antar at du bruker Windows. I praksis er det to måter et evt virus kan spre seg fra minnepennen til maskinen din. Enten ved hjelp av Autorun (den samme funksjonen som starter installasjonsprogrammer osv automatisk når du setter inn en CD) eller ved hjelp av svakheter i Windows eller annen installert programvare som tillater programmer på minnepennen å eksekvere uten at du ber om det.

Du kan deaktivere Autorun i kontrollpanelet eller holde inne Shift mens minnepennen blir satt inn (tror jeg, pass i så fall på å ikke dobbeltklikke på ikonet for enheten etterpå, men bruk andre museknapp og "Explore" e.l.). Dersom du har oppdatert Windows og ikke installert og/eller glemt å oppdatere masse lugubre programmer fra før, er det liten sjanse for at noe blir eksekvert. Hvis du i tillegg har oppdatert antivirus, blir risikoen forsvinnende liten.

Det er såklart en tredje måte viruset kan spre seg på -- kanskje den vanligste av alle. Det er hvis du selv dobbeltklikker på et program som ligger på minnepinnen, og det viser seg å være et virus.

Disclaimer: Tar ikke ansvar for tap av data, tid eller andre verdier som er resultat av å ha fulgt disse rådene. Ting kan dessuten ha forandret seg siden sist jeg i mitt ungdommelige lettsinn valgte å ha noe som helst med nevnte operativsystem å gjøre.
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Jeg lurer på om dette kan være noe som skulle vært sendt til noen andre, men at de kan ha rotet med kundelista og funnet deg i stedet...banken min gjorde det en gang, jeg fikk noen kontoopplysninger for en fremmed person tilsendt med mitt navn håndskrevet på konvolutten fordi jeg hadde snakket med den kundekonsulenten samme dag/samtidig som hun "ekspederte" den andre kunden.... Asus er et pc-firme er det ikke? Rart hvis de sender ut noe med virus.... men sikkert lurt å være føre-var... Jeg ville ha tatt en telefon til dem jeg i alle fall...
Image
Vennlig hilsen Juliet
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Dette er nok paparazzi som har fotografert deg i upassende situasjoner. Etter noen dager så får du nok et brev, de krever penger av deg mot å trykke bildene i se og hør :lol: :lol:

Hva er det du har gjort....
Image
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Liten vits i å ringe dem, bare sjekk hva som er på den.

Har du oppdatert pc med antivirusprogram og ikke kjører noen av filene på minnekortet hvis du ikke er sikker på hva det er, så er du rimelig sikker. ASUS er et rimelig stort firma som lager datadeler, Juliet, tviler på at de sender ut virus for hånd :P
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

supermons wrote:ASUS er et rimelig stort firma som lager datadeler, Juliet, tviler på at de sender ut virus for hånd :P
Hvis ikke han har gjort seg upopulær hos en i firmaet :twisted:
Image
Vennlig hilsen Juliet
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Juliet wrote:Hvis ikke han har gjort seg upopulær hos en i firmaet :twisted:
Haha, da tror jeg han hadde husket det :lol:
Post Reply