Fake registreringsnr. på kjennemerke/skilt?

Prat om tung MC.
_Adler_

Fake registreringsnr. på kjennemerke/skilt?

Post by _Adler_ »

Hei.

Noen som har peiling på det med fake kjennemerke/skilt? Nå tenker jeg org. skiltstr. / miniskilt, som er litt mindre enn org. str. altså skilt som tiltrekker seg lite til ingen oppmerksomhet mtp størrelsen, MEN som har fake registreringsnr.? Står mellom det og et miniskilt med rett reg. nr. , og heller skitne det litt til. Si man kjører mye gris, noe som vil si stor fare for tystere, samt bli tatt i kontroller (men man kommer til å kjøre fra de) hva tror dere da er lurest? Et miniskilt i seg selv, samt at det er skitna til, vil ikke gjøre det mulig for folk å tyste registreringsnr., MEN det vil vel garantert lokke til seg politi, som i utgangspunktet ikke hadde stoppet deg, om man i perioder kjører lovlig? Et fake skilt vil føre til at tystere har et reg.nr. å rapportere (her snakker vi f.eks. UE 4458, ikke navn som obvious er fake som f.eks. "ME COOL" osv. :p), men det er igjen fake, og politiet må ta deg for å bevise det. Noe som blir en vanskelig oppg. om man ikke bor på et lite sted (slik som jeg desverre gjør), men det kan jo også gjøre at politiet blir mer ivrige på å ta deg, altså at de vet du har fake skilt?!

Dette er bare mine tanker om temaet, mulig jeg har feil, men uansett, ser fram til å få svar :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Bomber
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Re: Fake registreringsnr. på kjennemerke/skilt?

Post by Bomber »

_Adler_ wrote:Hei.

Noen som har peiling på det med fake kjennemerke/skilt? Nå tenker jeg org. skiltstr. / miniskilt, som er litt mindre enn org. str. altså skilt som tiltrekker seg lite til ingen oppmerksomhet mtp størrelsen, MEN som har fake registreringsnr.? Står mellom det og et miniskilt med rett reg. nr. , og heller skitne det litt til. Si man kjører mye gris, noe som vil si stor fare for tystere, samt bli tatt i kontroller (men man kommer til å kjøre fra de) hva tror dere da er lurest? Et miniskilt i seg selv, samt at det er skitna til, vil ikke gjøre det mulig for folk å tyste registreringsnr., MEN det vil vel garantert lokke til seg politi, som i utgangspunktet ikke hadde stoppet deg, om man i perioder kjører lovlig? Et fake skilt vil føre til at tystere har et reg.nr. å rapportere (her snakker vi f.eks. UE 4458, ikke navn som obvious er fake som f.eks. "ME COOL" osv. :p), men det er igjen fake, og politiet må ta deg for å bevise det. Noe som blir en vanskelig oppg. om man ikke bor på et lite sted (slik som jeg desverre gjør), men det kan jo også gjøre at politiet blir mer ivrige på å ta deg, altså at de vet du har fake skilt?!

Dette er bare mine tanker om temaet, mulig jeg har feil, men uansett, ser fram til å få svar :)

Kjør uten! Seriøst.. tror det er bedre! ;-)

Rettelse.. kanskje ikke på moppe
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
madshadow

Post by madshadow »

Blir du tatt med miniskilt får du 5000 i bot.

Kan verstefall få en stor mengde fengselstraff itilegg:P
Så er ikke å anbefalt:P
madshadow

Post by madshadow »

Men kan politiet gjøre noe vist skiltet er så skittent at skiltnumre ikke vises??
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Jeg har denne og det tar men 1 sek å brette ned skiltet :P

Image
1.3.1.2
madshadow

Post by madshadow »

Hvor har du kjøpt denne`??

Bretter du det selv eller trykker du på en knapp å vips vaps??
_Adler_

Post by _Adler_ »

xadox: Slike er geniale! Lurt på en slik selv. LINK Universal Hvordan monterer man en motor på denne?

Uten skiltet vil jeg jo nesten tro at det er enda større sjanse for at de stopper deg, uans hva! Men går jo ann å ta det av før man kjører skikkelig gris, men blir slitsomt i lengden.

Hva tror dere om noe slikt:

http://www.trydeal.com/index.html

http://flipplate.com/contact.html

http://speedflip.com/

?
Yamaha Aerox 2004

Image
xadox

Post by xadox »

madshadow wrote:Hvor har du kjøpt denne`??

Bretter du det selv eller trykker du på en knapp å vips vaps??
denne er manuell... Du tar tak i skiltet og bretter det inn... Enkelt og genialt :)

Kjøpte dette siden det så kult ut og jeg fikk flipp med på kjøpet :)
1.3.1.2
xadox

Post by xadox »

_Adler_ wrote:xadox: Slike er geniale! Lurt på en slik selv. LINK Universal Hvordan monterer man en motor på denne?

Uten skiltet vil jeg jo nesten tro at det er enda større sjanse for at de stopper deg, uans hva! Men går jo ann å ta det av før man kjører skikkelig gris, men blir slitsomt i lengden.

Hva tror dere om noe slikt:

http://www.trydeal.com/index.html

http://flipplate.com/contact.html

http://speedflip.com/

?
Jeg tror ikke du kan montere motor på den jeg linket til oppe... Eller noen klarer jo sikkert det... men motor er helt unødvendig når man veldig lett kan brette den inn med venstrehånden mens man kjører... (hvis man trenger det) har aldri selv hatt behov for det ennda...
1.3.1.2
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Kom dere heller på bane gutter.
Da kan dere perfeksjonere dette med å "kjøre gris" om det ennå er noe igjen som trengs å perfeksjoneres. Sikkert ikke.

Dere kommer til å revolusjonere norsk roadracing. Om ikke annet så med kjeften.
madshadow

Post by madshadow »

Noen som har disse elektriske skiltgjømmerne på sine sykler??
tror jeg skal gå får en sånn en får bare håpe at de er holdbare da....
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

ved kjøring med skilt med falskt skiltnr kan du få inntill 2års fengsel + bøter for dokument forfalsk.

ville nok godt for et skilt av vippe typen, eller plassert skiltet så langt inn under hjulet at det knapt syns....
aner ikke hvor ofte eller hvor dyktig du er til å kjøre. men en dag tar dem deg.. og da er du rævkjørt... gjort samme stuntene selv med mopped. og blei selv tatt til slutt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Babelfisken: :smt023

Jeg vil ikke moralisere, men synes noen sangstrofer fra Toten kan være verdt å ta med seg:
Vazelina Bilopphøggers wrote: Bilbølla Ulla lekte rally Ringebu - Bilbølla Ulla møtte lensmænn, prøvde snu
Bilbølla Ulla gjekk i bjørka så det grein - Bilbølla Ulla braut et bein
Bilbølla Ulla fekk en bil med vrake front - Bilbølla Ulla bar seg ille, hadde vondt
...
Å leike rælly langsmed vægen kan lett ende opp med skrot
Ingen skjønner at du leker hvis du kræsjer front mot front
Har du hjelm og treningsløype kan du gæsse alt du vil
For på bane kan du kjøre fort med stil
8)
Erlend

Post by Erlend »

Dette er tvers gjennom krimminelt, men det verste med dette er at det ødelegger for alle andre på mc som gruppe. På et seriøst forum så ville denne tråden aldri hatt livets rett.

Den dagen man spekulerer i å skjule sitt skiltnummer så bør man slutte å kjøre mc.
Ola M
MC: GSX750ES

Post by Ola M »

Er dette reelle problemstillinger i det norske mc-miljøet? :shock:
Post Reply