Fellestur Bergensområdet

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by KiM »

Er en annen melding nå enn det var i natt. Legge ned hele værmeldingen, de kan jo ingenting. Ingen melder regn, kun overskyet, så jeg sier lets go for it.
ingen KiM, ingen kos
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by carboy »

Her er det for første gang HELT knall vær, altså sol og blå himmel :D
-Carboy-
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by knetrom »

eneRmiK wrote:Joda...knetrom selvfølgelig! (du trodde vel ikke at jeg glemte deg? ;))
Satt her med tårer i øynene! :cry:

Hos meg er det sol, himmelen er ikke mørkegrå en gang.. Stiller kl 13 jeg og ser hvordan det ser ut da
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Mogen »

Har lyst å være med.. =P~
Synd eg ikkje kan i dag, men neste helg melder eg meg til tjeneste vist det blir fint vær ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by tshansen »

Jepp, du får hive deg med neste gang mogen! :)

Jeg sier, fuck it jeg også! La oss hive oss på syklene å se hvordan det blir! Det lukter ikke regn. Kjenner på hemoridene at det kommer til å holde seg opplett i dag! Så tut og kjør! 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Kawa »

Tar å hiver meg på sykkelen å blir med en tur jeg? :)
Let the good times roll.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by tshansen »

Jooooooda! ble mye tur på meg i dag!!!

Helvetes skit! Bensinpumpa slår ikke inn, noe jeg selvfølgelig ikke hørte, pga øreproppene mine. Så jeg prøvde å trille den igang ned bakken. Noe som skulle vise seg å være jævlig idiotisk! Var ikke enkelt å få den opp igjen.

Men takket være snarlig hjelp fra Kim, Erik, Morten and the new guy så ble sykkelen trillet opp igjen i garasjen...;-) Heldigvis er det bare en liten slakk motbakke opp til huset mitt :roll: Regner med det kommer noen bilder i løpet av kvelden ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:... Så tut og kjør! 8)
Tut og kjør ja... ;-)

Da var jeg hjemme igjen. Skal ut å kjøre MC samt padle kajakk med en veninne om 30 min, så måtte avbryte tidlig. Var hyggelig å være med på tur selv om det ble en del dytting av sykkel, et par regndråper, og tidlig avslutting (for min del)! Frister til gjentakelse.

Men én ting er sikkert, jeg skal kjøpe ørepropper! Det suser godt i ørene mine etter alle tunnellene jeg har kjørt gjennom i dag (og det er ikke spesielt mange).

Du får holde oss oppdater på hva som er gale med sykkelen din LS. Merkelig at en bensinpumpe bare skal gi seg slik som det der... hvis den virkelig koster så mye som resten av dere antar så bør du ta den ut og teste den med et batteri e.l. før du bestiller en ny.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by tshansen »

Ja oppdatering vil følge i bloggen min!

Igjen takk for hjelpen ;-) Den bakken var jævlig, hvem skulle tro det hehe \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Lord Erik »

For all del. Vi hadde tydeligvis godt av litt trim. ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by tshansen »

Her er ett par bilder jeg tok, desverre litt for langt unna! Men her var hjelpen jeg fikk ;-)

Image
Image
Image
Image

Greit å ha gode venner når "ulykka" først er ute. Å det var en skremmende påminnelse om at jeg må serriøst ta kraftig tak på kondistreninga igjen. Jeg frykter at Kim har ett par ufine bilder ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Onsløv »

LordShaft wrote:Helvetes skit! Bensinpumpa slår ikke inn, noe jeg selvfølgelig ikke hørte, pga øreproppene mine. Så jeg prøvde å trille den igang ned bakken. Noe som skulle vise seg å være jævlig idiotisk! Var ikke enkelt å få den opp igjen.
Ulempen med å bo på toppen av en bakke, når man ikke får start. gjorde det samme med industriavfallet da eg var tom for batteri.. først måtte eg slite for å få den ut av carporten for å sleppe den ned bakken (riktignok baklengst)... trodde eg sku få nok strøm til å få bensinpumpa i gang og dermed få starta bilen... Neidå.....Startkabler fra annen bil i rundt 10 min måtte til.

Jau, du får gjøre som Lord Erik sa, koble den direkte på batteriet. Det kan jo være en sikring, at den trenger litt drahjelp whatever.. Beste er vel å ta den ut og ta den rett på batteriet... Ikke la den gå så lenge, om den går...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by Kawa »

Då var eg tilbake fra tur også.. Var godfølelse å ta en lengre tur med andre folk :) Kjekt å hilse på MC-folka å ;)
Synd at det gikk som det gikk med sykkelen din Shaft.. Kim kommer med bilder iløpet av uken! Både av turen og av ducatien :twisted:
Let the good times roll.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by tshansen »

Ja faen var jævlig synd at det gikk som det gikk. var utrolig gira på å hive meg med i dag :( Men men, bedre at jeg fant det ut i dag enn i en fineværsperiode.

Hyggelig at du hev deg med i dag, å regner med det blir mange turer framover, så lenge været holder seg noen lunde. For ikke å snakke om sykkelen min :-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Fellestur Bergensområdet!?

Post by knetrom »

Edit, må bare legge til at jeg syns jeg ser "ondskapen" inni hjelmen til Kim på bildet du tok da vi kom, LordShaft :D

Da er jeg og tilbake fra turen, måtte ha middag hos mamma for lillebror ble 22 i dag \:D/

Det begynte jo så bra, 4 stk i Vågsbotn kl 1305 og vi trodde LordShaft kunne bli med, men det ble jo litt frafall etterhvert. Juniorlorden hadde vært hos den andre Lorden tidligere, så han viste vei sånn at vi skulle redde dagen. Det gikk som beskrevet over, men det som ikke er nevnt her er at etter vi sto hos Thomas/shaft en stund og til slutt skubbet haugen hans opp den jævligste bakken, så tok det bare et minutt med kjøring før min sykkel begynte å skape seg og ;) Stoppet flere ganger før vi en gang passerte travbanen, og til slutt stoppet jeg ved fengselet og håpte at det bare var bensinfilteret som var tett igjen. Og det var det, så da var det bare å helle ut driten og kjøre videre. Fikk mye bensin på klærne, men det fordunstet sikkert fort vekk ;)

Turen gikk via Knarvik til Modalen, videre til Dale via Stamnes med et stopp på "baksiden" av Osterøy. Der ble det en liten fotoshoot på broen, så får vi se om Kim er en stødig fotograf eller ikke. Siste samlede stopp var Trengereid, derfra sendte vi Kim til hytten for å slappe av, han hadde jo tross alt vært med å skubbe Ducati opp nesten halve bakken, mens jeg og Kawa kjørte hver til vårt. Været var greit hele turen, litt drypp men et sted så vi BLÅ himmel, og et annet sted SKINTE SOLEN! =D>

Så når Kim har ladet opp igjen batteriene kommer det flere bilder, men jeg må bare legge ut et par, særlig det av bakken til Thomas :roll:

Du ser det kanskje ikke, men her er det bratt (og langt)! Særlig når du skubber dødvekt:
Image

5 ble etterhvert til 3, som fant veien til Modalen for å spise is i "fineværet"
Image
Post Reply