Clutchen tar langt ute etter service
Clutchen tar langt ute etter service
Jeg har nettopp byttet tennplugger + olje.
må synes jeg clutchen tar gangske langt ute i forhold til hva den gjorde tidligere i dag.
er det noe jeg har gjort feil?
må synes jeg clutchen tar gangske langt ute i forhold til hva den gjorde tidligere i dag.
er det noe jeg har gjort feil?
Re: Clutchen tar langt ute etter service
samme olje jeg hadde før. den fantastiske biltema oljen =)
syns du den tar langt ute? eller tar den langt ute? har ikke hatt ett uhell med sykkelen? har ikke skadet noe da?
ved bytte av olje skal svært lite skje med clutchen. eneste som forandrer hvordan hendelen tar er justering av vaier (for di som har det) eller justering på selve clutchene. men regner med at du ikke har rørt noe av dette så lenge du spør..
ved bytte av olje skal svært lite skje med clutchen. eneste som forandrer hvordan hendelen tar er justering av vaier (for di som har det) eller justering på selve clutchene. men regner med at du ikke har rørt noe av dette så lenge du spør..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=139169Dominator wrote:Motorsykkelolje?
Den tar lengere ute enn hva den gjorde, det er fremdeles litt å gå på igjen, men jeg må si at jeg bli litt overrasket over forandringen.RH racing wrote:syns du den tar langt ute? eller tar den langt ute? har ikke hatt ett uhell med sykkelen? har ikke skadet noe da?
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Biltema-oljen er helt fin den. Den har jeg brukt selv til alle tider, og bruker den i dag. Oljen burde ikke gjøre noe fra eller til her, siden den eneste forskjellen er at oljen som var i nok var litt tykkere enn den nye etter bruk og alder (den gamle var nok tykkere på kald motor og litt tynnere ved veldig varm motor). Kjør litt og finn ut hvordan det går. Det er først når clutchen slipper på bånn køl at tusenlappene flyr, så du kan jo ta noen drag og se at alt er fint 

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Jeg bruker denne oljen også, null problem.
Hydraulisk eller mekanisk? Har den vært på en service så kan det godt hende at de har tatt seg den frihet og justert hendelen/wiren din.
mekanisk.. og det var jeg som tok servicen
jeg kan umulig ha rørt clutchen..

Sikker på at det ikke bare er å justere vaiern litt?