Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Kjøpte meg sykkelen min for ca 14 dager siden så er rimelig fersk, har allerede litt småproblmer med sykkelen desverre, vanskelig start og dårlig tomgang, men nå er det ikke det som er problemet mitt, problemet mitt er at sykkelen ble solgt som en 1986 mod, står i vognkort, første gang reg 1986, første gang reg i norge 14.04.1986, men finger ingen info som tilsier noe annet enn at denne typen sykkel ble laget i noe annet enn 1981 til 1983 !?! Noen som har noe annen info enn dette? Blir lettere forvirret tørr jeg påstå!
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Den kan jo være import..? Dvs kjørt noen år i utlandet før den kom hit. Eller så har det stått en stund før den ble registrert.
Kjenner ikke til denne modellen, men dersom det ikke er en vaskeekte 1986 modell, så bør den ikke bli solgt som det heller. Men kan jo være at selger ikke visst bedre.
Kjenner ikke til denne modellen, men dersom det ikke er en vaskeekte 1986 modell, så bør den ikke bli solgt som det heller. Men kan jo være at selger ikke visst bedre.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Med tanke på import mener jeg at det skulle stått i vognkortet, for da ville det stått første gang reg i det året som den ble reg i utlandet og første gang registrert i norge 1986!
Tenkte også på det at det kunne ha stått, men syns 3 år høres litt mye ut!
Tenkte også på det at det kunne ha stått, men syns 3 år høres litt mye ut!
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
På 80-tallet (spes. siste halvdel) var det ikke uvanlig at sykler sto i butikk både 2 og 3 år før de ble solgt.
Uten at det dermed er sagt at det gjelder din sykkel. Men jeg vet, i likhet med deg, ikke om at sykkelen ble levert fra fabrikk seinere enn 1983 til andre land/kontinenter.
Rammenummer og kontakt med en oppegående Suzukiforhandler (finnes de?) kan sikkert rydde usikkerheten av veien.
Selv om du ikke direkte spurte om det vil jeg anbefale en gjennomgang av forgasserne for å løse problemene du nevner først. Vanskelig start og ujevn tomgang kan skyldes forgassere helt ute av synk. Delvis blokkerte dyser er også vanlig på eldre "brukssykler" som bare går og går. Skyldes som regel at faste stoffer i bensinen settler seg over tid.
Uten at det dermed er sagt at det gjelder din sykkel. Men jeg vet, i likhet med deg, ikke om at sykkelen ble levert fra fabrikk seinere enn 1983 til andre land/kontinenter.
Rammenummer og kontakt med en oppegående Suzukiforhandler (finnes de?) kan sikkert rydde usikkerheten av veien.
Selv om du ikke direkte spurte om det vil jeg anbefale en gjennomgang av forgasserne for å løse problemene du nevner først. Vanskelig start og ujevn tomgang kan skyldes forgassere helt ute av synk. Delvis blokkerte dyser er også vanlig på eldre "brukssykler" som bare går og går. Skyldes som regel at faste stoffer i bensinen settler seg over tid.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Dette stemmer, sjekket vognkortet på Golfen i går i forbindelse med salg, og der sto det førstegangsregistrert og førstegangsregistrert i Norge.craxz wrote:Med tanke på import mener jeg at det skulle stått i vognkortet, for da ville det stått første gang reg i det året som den ble reg i utlandet og første gang registrert i norge 1986!
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Høres ut som en overligger, ja. Men jeg lurer på hva som er problemet om den er fra 1983 i stedet for 1986?
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Da er det kanskje sannsynligvis en overligger.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
85 modell har jeg hatt tidligere, og går en del av dem i allefall.
finner flere 86 modeller til salgs i norge
finner flere 86 modeller til salgs i norge
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Velkommen i GS klubben. Det er nok en overligger ja. Garantien for han som kjøpte den ny gjaldt jo fra 1986.
Manualen finner du her, les litt på sengen hver kveld. http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/
En gigantisk ressurs for feilsøking finner du her: http://thegsresources.com Forumet inneholder massevis av info.
Start og tomgangsvansker er ikke uvanlig, det første man bør gjøre er å sjekke ventilklaringer samt rengjøre forgassere. Er du i nærheten av Bergen kan jeg muligens hjelpe til med justering av tomgangsblanding samt forgassersynk, må bare få verktøyet i posten først.
Manualen finner du her, les litt på sengen hver kveld. http://members.dslextreme.com/users/bikecliff/
En gigantisk ressurs for feilsøking finner du her: http://thegsresources.com Forumet inneholder massevis av info.
Start og tomgangsvansker er ikke uvanlig, det første man bør gjøre er å sjekke ventilklaringer samt rengjøre forgassere. Er du i nærheten av Bergen kan jeg muligens hjelpe til med justering av tomgangsblanding samt forgassersynk, må bare få verktøyet i posten først.
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Takker for alle svar, har värt i kontakt med Erling Sande og det virker som om sykkelen er en 1981 mod ut ifra delekatalogen, pröver å få dette bekreftet !
Hmm, er desverre i Sandefjord og lang vei til Bergen, men noen som kjenner noen som skrur i Vestfold som kanskje kan sjekke ventilklaringer, rengjøre forgassere justere tomgangsblanding og fikse forgassersynk?
Jeg er veldig glad i sykkel, men har deserre skrudd litt for lite frem til nå, og mangler tid!
Hmm, er desverre i Sandefjord og lang vei til Bergen, men noen som kjenner noen som skrur i Vestfold som kanskje kan sjekke ventilklaringer, rengjøre forgassere justere tomgangsblanding og fikse forgassersynk?
Jeg er veldig glad i sykkel, men har deserre skrudd litt for lite frem til nå, og mangler tid!
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Er vel egentlig ikke noe problem, men mye lettere å finne deler til 81-83 enn 86! Også gikk jo jeg ut i fra at jeg kjöpte en 86 og ikke 81, om ikke jeg har blitt lurt så har jeg hvertfall en 5år eldre sykkel enn hva jeg regna med!knetrom wrote:Høres ut som en overligger, ja. Men jeg lurer på hva som er problemet om den er fra 1983 i stedet for 1986?
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Hadde det vært en 96 modell som viste seg å være 91 (eller 2006 og 2001) så hadde det vært negativt, men nå er det plutselig bare 2 år til sykkelen er veteran i stedet for 7 Og det er jo grunn nok til å aldri selge den i mine øyne
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Hadde det bare värt så bra så, men i tollpapirene så står det 86, så sykkelen kan godt ha stått på tollager eller noe sånt i 5 år påstod de på vegvesenet, men at sykkelen fortsatt ble registrert i 86, og da gjaldt garantien fra 86 og sykkelen ble registrert som 86 modell samme om den ble produsert i 81!knetrom wrote:Hadde det vært en 96 modell som viste seg å være 91 (eller 2006 og 2001) så hadde det vært negativt, men nå er det plutselig bare 2 år til sykkelen er veteran i stedet for 7 Og det er jo grunn nok til å aldri selge den i mine øyne
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Ja, nå må jeg våkne opp, det jeg tenkte over var jo bare tull
Re: Suzuki GS650G Katana 1986.. eller?
Hei Craxz.
Grattis med "ny" sykkel. Hvis du ikke hadde skrevet at du bodde i Sandefjord, skulle jeg til å spørre deg om du hadde kjøpt den i Sandefjord . Du skjønner at jeg var og kikket på den sykkelen du nettopp kjøpte for noe over en måned siden. Jeg stusset på det samme med årsmodell. I følge mine beregninger så ble den ikke laget i 1986 eller 1985 for den saks skyld. Jeg konfronterte ham med det, og det visste han ikke noe om, men han viste fram vognkortet og mente at det var det han gikk etter...
Som du skriver så hadde sykkelen litt start/tomgangproblemer, men det var etter hva jeg husker kun da den var kald. Kompisen min tok seg en prøvetur og da han kom tilbake, gikk den etter hva jeg husker fint på tomgang.
Det jeg i etterkant har tenkt på er at det finnes sykler fra samme årstall som går helt bra på tomgang. Jeg kjøpte nettopp en GR650 1984 modell, og den går som en drøm på tomgang med en gang, uten å måtte dra litt i gassen hele tiden mens han her kald.
Håper du får fikset problemet da...
Er det lov å spørre hva du måtte gi for den?
Grattis med "ny" sykkel. Hvis du ikke hadde skrevet at du bodde i Sandefjord, skulle jeg til å spørre deg om du hadde kjøpt den i Sandefjord . Du skjønner at jeg var og kikket på den sykkelen du nettopp kjøpte for noe over en måned siden. Jeg stusset på det samme med årsmodell. I følge mine beregninger så ble den ikke laget i 1986 eller 1985 for den saks skyld. Jeg konfronterte ham med det, og det visste han ikke noe om, men han viste fram vognkortet og mente at det var det han gikk etter...
Som du skriver så hadde sykkelen litt start/tomgangproblemer, men det var etter hva jeg husker kun da den var kald. Kompisen min tok seg en prøvetur og da han kom tilbake, gikk den etter hva jeg husker fint på tomgang.
Det jeg i etterkant har tenkt på er at det finnes sykler fra samme årstall som går helt bra på tomgang. Jeg kjøpte nettopp en GR650 1984 modell, og den går som en drøm på tomgang med en gang, uten å måtte dra litt i gassen hele tiden mens han her kald.
Håper du får fikset problemet da...
Er det lov å spørre hva du måtte gi for den?
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09
Suzuki GR650 1984 mod.
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09
Suzuki GR650 1984 mod.