Beslagleggelse av utstyr

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Beslagleggelse av utstyr

Post by RH racing »

vel.. en kompis kjører rundt på en R1, ikke no idiot sjåfør eller no sånnt, men som en normal aktiv mc'ist...
har montert ett kamera på tanken med stativ og filmer noen snutter han selv kjører... sett noen av dere har linket til han tidligere....

i dag blei han vinket inn i en vanlig rutinekontroll hvor politiet da så dette kamera og ville beslaglegge dette for å kanskje finne noe intresant på filmen. kompisen min sa sef nei og nektet dem å få dette. og det blei jo da litt krangling.
til slutt gav han dem dette, men under utmontering så datt visst minnebrikken ut og ned i lommen (selv om denne ikke inneholdt noe av intresse for andre enn han)

kan dem virkelig gjøre dette? greit om han blei tatt for no grisekjøring eller sånnt, men han blei jo ikke tatt for noe.. han aner ikke engang hva slags kontroll dette var da det aldri blei no spørsmål om å blåse alkotest, vise vognkort eller no sånnt...

han fikk jo kjøre videre uten problem, og fikk ett nr til en snut han skulle ringe i morgen... Der polizei ja.. facistsvin..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Bomber
Posts: 103
Joined: 03 Apr 2009 21:28
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by Bomber »

Snut er ut
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by MowZ »

Herregud, det trodde jeg ikke de hadde lov til. Hvis de ikke har noe grunnlag for det, altså at han ble tatt i å kjøre for fort el....
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by Galilee »

Kan politi virkelig beslaglegge kamerautstyr sånn uten videre?

Kan ikke tenke meg de har hjemmel for dette, ihvertfall ikke bare fordi de er nyskjerrige på innholdet i et kamera.

Ser for meg presseoppslagene om politiet begynner å beslaglegge fotoapparater og mobiltelefoner bare for å 'sjekke' om det er dokumentert noe ulovlig.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by supermons »

Synes også dette hørtes litt rart ut.

Han kan jo skrive en klage om at de beslagla kamera uten grunn og uten oppgitt lovhjemmel.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by RH racing »

kjenner jeg han rett lager han nok et lite helvette for politiet med presse og sånnt... han er ikke dne letteste å ha med å gjøre..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by Flydude »

Kjør på; Ring VG, Dagbladet og Se og Hør
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by rerell »

Väldigt intresserad av hur detta slutar, då jag själv kör med kamera av och till och har funderat över precis detta scenario många gånger... Trodde att det behövdes en rannsakningsordre för att kunna göra sånt.
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by xadox »

Aldri hørt om lignende før... Fikk han beskjer om når han kan hente utstyret eller noe slikt?
1.3.1.2
User avatar
shitbitch
Posts: 64
Joined: 31 Mar 2008 17:42
MC: KTM EXC 125 SM 2006

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by shitbitch »

Nekter og tro de har lov til og beslaglegge noe som helst uten en tydelig grunn.
Jeg ville selv truet med og gått til pressen om dette og sett hvor fort jeg hadde fått tilbake kameraet ! [-X
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by _Adler_ »

Wtf?! Er jo ingenting ulovlig med et kamera, så lenge han ikke ble stoppa på et område der filming/fotografering o.l. er forbudt. Dette er noe av det teiteste jeg har hørt på LENGE........... :roll: De kan jo uansett ikke bevise at det var HAN som kjørte, så lenge han ikke snakker o.l. vel?!
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by RH racing »

var nede hos han i dag, og så faktisk filmen hvor han blir stoppet (denne blir lagt ut på youtube i kveld)
der ser man politifolkene som stopper han + at man hører alt hva dem sier og hvor sur han ene polisen er:
polis: nå er vi lei av dere stuntsjåfører som filmer dere's egne dødsfall
kompis: vi filmer ikke dødsfall, men dokumenterer politiets sivilbiler med skilt og farge...

genial kommentar. haha...

neste:
polis: hvor fort gikk det her borte da...
kompis: gikk vel rundt fartsgrensen da 40 biler varslet oss om denne kontrollen
polis: jasså, men føre dere blei varslet da??
kompis: nei, har vel hatt sykkelen oppi 100/110 i dag kanskje?
polis: du er klar over at dette er en 60 sone hva?
kompis: ja..og så da? jeg liker ikke være ei sinke så må holde tempoet oppe..og du er klar over at vi er kun 500m unna E6 vel???

filmen viser forøvrig ikke no høye hastigheter eller vill kjøring... kun litt by kjøring....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Bomber
Posts: 103
Joined: 03 Apr 2009 21:28
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by Bomber »

RH racing wrote:var nede hos han i dag, og så faktisk filmen hvor han blir stoppet (denne blir lagt ut på youtube i kveld)
der ser man politifolkene som stopper han + at man hører alt hva dem sier og hvor sur han ene polisen er:
polis: nå er vi lei av dere stuntsjåfører som filmer dere's egne dødsfall
kompis: vi filmer ikke dødsfall, men dokumenterer politiets sivilbiler med skilt og farge...

genial kommentar. haha...

neste:
polis: hvor fort gikk det her borte da...
kompis: gikk vel rundt fartsgrensen da 40 biler varslet oss om denne kontrollen
polis: jasså, men føre dere blei varslet da??
kompis: nei, har vel hatt sykkelen oppi 100/110 i dag kanskje?
polis: du er klar over at dette er en 60 sone hva?
kompis: ja..og så da? jeg liker ikke være ei sinke så må holde tempoet oppe..og du er klar over at vi er kun 500m unna E6 vel???

filmen viser forøvrig ikke no høye hastigheter eller vill kjøring... kun litt by kjøring....

Haha! Typisk STASI jævel..

Ps: Du er ikke paranoid..
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by RH racing »

Bomber wrote:

Haha! Typisk STASI jævel..

Ps: Du er ikke paranoid..
vel..jo.. er paranoid.. følte meg forfulgt når jeg var på tur i stad.. uansett hvor jeg var følte jeg at bilen bak var polis etc. hehe...så jo ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Beslagleggelse av utstyr

Post by Galilee »

"Total paranoia is total awareness."

- husker ikke hvor jeg hørte detta først. Sikkert av en som forfulgte meg.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply