Trim

Prat om moped & scooter.
Post Reply
pat

Trim

Post by pat »

Hei. Jeg bare lurer på hvor stor sjanse det er for at du blir tatt for trim av purken.

Sett at du kjører slik at en patruljebil ser og skjønner at mopeden er trimmet, selv om du kanske ikke var over fartsgrensen, vil de skru på lysa og dure etter deg?
Hvis sykkelen står parkert med et synlig effektanlegg, vil passerende politi gjøre noe eller baregå videre?

og flere liknende ting..
Nikbyr
MC: Derbi GPR Replica 2004 50cc

Re: Trim

Post by Nikbyr »

Hei

Tror det har mye og si på hvor streng de enkelte politibetjentene er. Men kjører du normalt så tror ikke jeg de gidder og bry seg.

Kjøp et effektanlegg som er godkjent og ta plomberingen;)

Er ikke alle politifolk som tenker over trim en gang.

Kjøp en politiknapp så går det sikkert fint.

Kjørte sjøl i 50-60 me politibil bak. Men har ikke effektanlegg, bare uplombert.
TheKim

Post by TheKim »

Hei.

"Nivået" på trimmingen har nok en del å si det også. Hvis du kjører med en potte som bråker værre enn en Harley i en tunnel, så må du nok forvente å bli stoppet en eller annen gang..

Jeg kjører selv med uplombert potte som ikke lager veldig mye mer lyd enn den gjør orginalt. Det har aldri vært noe problem det, selvom purken ligger bak. Men holder du fartsgrensene så er det ganske liten sjanse for å bli stoppet.

Trim er jo alltids en risk da.
Mariuslk
MC: 2007 Gilera RCR 50

Post by Mariuslk »

Tror ærlig talt de ikke gidder å bry seg så lenge du kjører bra og rundt fartsgrensa. Kommer nok ann på hvor kjipe politiet er på slikt der du kjører. Det er klart det kan hende at om du ligger i 70 i 70-sona og politiet ser det står 50 på siden av sykkern din, så stopper de deg nok og tar en titt. Det samme om du ligger i 60 i oppoverbakke, ingen plomberte mopeder gjør det oppover.
pat

Post by pat »

Tusen takk for gode svar :)

Hvis jeg kjøper et effektanlegg, må jeg bytte noe annet også? dyser ol..
TheKim

Post by TheKim »

pat wrote:Tusen takk for gode svar :)

Hvis jeg kjøper et effektanlegg, må jeg bytte noe annet også? dyser ol..
Det er nok lurt å dyse opp også, ja. :)
knetrom

Post by knetrom »

Men havner du i en teknisk kontroll og mopeden må på rulle skal det en del til for å slippe unna. Kjenner 2 stk som slapp unna i gamle dager, den ene var en MT5 som var sterk men ikke så rask og samtidig rimelig stille pga original eksos, så når den klarte 70 sa de at det sikkert bare var lite motstand i rullen. Og den andre var en scooter som kranglet hver gang den skulle passere 45 km/h, og trengte 10 sek eller et spark bak før den begynte å øke farten videre til 80.

Det hjelper også at mopeden din ikke ser ut som et vrak, sånne mopeder blir stoppet med en gang selv om de er originale.
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Post by FreddyYZF-R125Dude »

kan ikke akkuratt si at moped er og anbefales, her i bergens området. er alt for mange kontroller, vennene mine som bor i det samme området blir stoppet minst 5 ganger uken pga alle de kontrollene. og blir du tatt med trim og slikt, blir jo det kjipt, avskiltning, og du må registrere sykkelen på nytt. + bot pga trim.
det er mye mer usannsynlig for at du blir stoppet med en lettsykkel derimot.
men for all del, skal ikke stoppe deg med og trimme sykkelen din :)
visst purken skjønner at mopeden er trimmet, blir du stoppet. Selv om du kjører under fartsgrensen/holder fartsgrensen.
tror ikke purken kommer bort til sykkelen, visst den står på parkering, med et synlig effektannlegg.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
panserkanin
MC: Gilera SMT 50 2008

Post by panserkanin »

Hei:) bare lurte på en ting. Er det lovlig å bytte gasser?
cinet2810
MC: Honda Wallaroo pk50 1992 modell

Post by cinet2810 »

Hva vil en honda wallaroo gi med bare en Multivar MHR fra Malossi sån circa? min gjør 45 nå fordi den er helt orginal. fungerer det kun med en Multivar MHR fra Malossi eller er det et must med tillegsutstyr . vurderer sterkt en Multivar MHR fra Malossi. Har kun råd til en Multivar MHR fra Malossi og ikke noe mere. gir det mere efekt ved bare å bytte ut den orginale variatoren med en Multivar MHR fra Malossi ?
Post Reply