Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Prat om tung MC.
Post Reply
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Nez »

Hei og hopp!

Har en RGV 250 som er reg. som mellomtung, men som er fulleffekt. Jeg har lappen på tung og lurer på om det er lurt å omregistrere den til tung?

Hva vil det evnt. koste og tror dere det er like lett/lettere/vanskeligere å få solgt den ift. som den står nå som mellomtungregistrert?

På forhånd takk :-)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Jarle »

Hvis sykkel er 10 år eller eldre er det vel gratis å regge om.
Må vel bare koste nytt vognkort. Dette forutsetter at du har kvittering fra godkjent verksted
at den er blitt gjort om til fulleffekt.
Jeg personlig ville heller kjøpt en som var ferdig regget som tung, en mellomtung hvis jeg var på kikker'n ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Joachim »

Hvis du leste godt nok det han skrev ser du at han HAR en RGV250 reg som mellomtung ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Jarle »

Så det vettu...
Men han spurte om det var lettere å selge en som var registrert som fulleffekt, og derfor skrev jeg det ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Nez »

Jarle wrote:Hvis sykkel er 10 år eller eldre er det vel gratis å regge om.
Må vel bare koste nytt vognkort. Dette forutsetter at du har kvittering fra godkjent verksted
at den er blitt gjort om til fulleffekt.
Jeg personlig ville heller kjøpt en som var ferdig regget som tung, en mellomtung hvis jeg var på kikker'n ;-)
aah, så det er gratis det? okei, men har jo for så vidt ikke noen kvitteringer fra noe godkjent verksted. Det går ikke an å bare vise den? Den er jo original med 62Hk eller hva det er, så jeg har jo ikke gjort noe/trimmet elns for at det er blitt tung. Snarer tvert i mot må du jo nedplombere den for å registrere den som mellomtung.
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by inunf »

Har vært borti det der jeg også. Joda, det er så teit som det høres ut - du må faktisk finne noen som vil skrive under på at den er fulleffekt. Skal ikke være nødvendig å vise den hos biltilsynet.
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by Nez »

hmm, okei....da ble det plutselig en del stress...:/

men det er vel kanskje greit å ha den registrert som tung når den først faktisk er det? tenker mhp. forsikring osv. hvis jeg skulle være uheldig og onkel blålys osv.

For å da få registrert den som mellomtung igjen, da regner jeg med at bevis på at den er mellomtung må til?
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Suzuki RGV 250 reg. som mellomtung eller tung

Post by knetrom »

Kan svare fra mitt ståsted, jeg kunne godt tenkt meg en RGV for å få kjørt litt totakt, men jeg hadde ikke kjøpt en fulleffekter registrert som mellomtung, pga jeg liker å ha ting "på stell" og det koster noen kroner å få omregistrert sykkelen til tung. Men om jeg var på jakt etter en RGV til bruk som mellomklasse hadde sjansen vært større for at jeg hadde kjøpt en tungregistrert sykkel og registrert om, pga da har man litt mindre valgmuligheter om man vil kjøre sykkel lovlig (med tunglappen kan man jo bare kjøre mellomtung uten at det gjør noe)
Post Reply