Kjøling honda nsr?
-
- Posts: 89
- Joined: 16 Aug 2007 23:35
- MC: Honda NSR 125
1998 modell - Location: Foldnes
Kjøling honda nsr?
Hei. Jeg vet det er svakt å ikke vite mer om sin egen sykkel... Men hvordan er motoren avkjølt?
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: Kjøling honda nsr?
vannavkjølt.
du finner påfylling rett under styret, under tanken + at der er ekspansjonstanken.
oljetanken sitter på høyre side og ekspansjonstanken på venstre side, og påfylling mellom dem.
vannpumpa sitter ned til høyre forran på motoren.
fra påfyllinga går det en slange til radiator, og en til toppen av sylinderen.
i bunn av sylinderen går det en slange inn på vannpumpa som igjen har en slange opp til radiatoren.
håper dette var til hjelp og ikke så veldig forvirrende.
har det stående i filler i garasjen så er lett for meg å beskrive det.
du finner påfylling rett under styret, under tanken + at der er ekspansjonstanken.
oljetanken sitter på høyre side og ekspansjonstanken på venstre side, og påfylling mellom dem.
vannpumpa sitter ned til høyre forran på motoren.
fra påfyllinga går det en slange til radiator, og en til toppen av sylinderen.
i bunn av sylinderen går det en slange inn på vannpumpa som igjen har en slange opp til radiatoren.
håper dette var til hjelp og ikke så veldig forvirrende.
har det stående i filler i garasjen så er lett for meg å beskrive det.
-
- Posts: 89
- Joined: 16 Aug 2007 23:35
- MC: Honda NSR 125
1998 modell - Location: Foldnes
Re: Kjøling honda nsr?
Takk. Hang litt med
Saken er at jeg har sagt ja til å være følgesyklist på et lite sykkelritt. Karen som spør lurte på om sykkelen var vannavkjølt, jeg sa at jeg ikke trodde det(fordi jeg ikke har hørt det før) og da var alt greit.
Hvorfor er det en ulempe med vannavkjøling?

Hvorfor er det en ulempe med vannavkjøling?
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: Kjøling honda nsr?
hvis sykkelrittet går "sakte" og det er veldig varmt ute, så kan temperaturen på sykkelen bevege seg fort oppover.
burde egentlig gå bra om du holder deg på lavt turtall.
ett fett egentlig.
off topic:
jeg kan kjøre mange timer i varmt vær og det er først når jeg kommer inn i byer og tettsteder som krever lav fart at motoren blir varm.
burde egentlig gå bra om du holder deg på lavt turtall.
ett fett egentlig.
off topic:
jeg kan kjøre mange timer i varmt vær og det er først når jeg kommer inn i byer og tettsteder som krever lav fart at motoren blir varm.