FreddyYZF-R125Dude wrote:Min mening er at girmopeder er mye gøyere, da har man noe og gjøre, istendenfor og bare gasse, gasse og gasse.
Og aksen blir ikke ødelagt, visst du mener/føler at aksen blir ødelagt når man girer, kan man bare ta ut blomben, og sette i større dyse. Da akser den bra når man kommer opp til 4500, 5000rpm.
Selvom scooter er inn i Europa, betyr det ikke at han/hun trenger og kjøpe scooter bare for og følge strømmen.
Men jajo, scooter er jo helt greit det også, men girmoped er litt gøyere

(Imo)
Greit nok det, men giring blir en "automatisert" prosess etter litt erfaring, den også, og variator eier manuelle gir noe sjukt når det gjelder aks og effekt. Les i hvilken sammenheng jeg sa det med at scooter er "in" i Europa:
Det er også utrolig mye trim og styling til scootere, er det på girmopedene også, men det er scooter som er in nedover i Europa og utvalget er deretter.
Altså mye mer deler og utvalg til scootere, i alle fall topp-modellene.
Mitt tips ang. trimming, skal du først trimme, trim skikkelig! Selv ved å bare fjerne plomberinga (heter ikke blombering), så går den for å være trimma (forstå det den som kan....), og du må betale bot, vise den, evt. betale store summer om du krasjer og regress kommer inn i bildet. Selv om sjansen for at du blir tatt er høyere, så har du det i alle fall MYE morsommere for et par tusenlapper, får lært deg å mekke gjør du også.
Men om du absolutt vil "trimme", men vil begrense risikoen for å bli tatt, hadde jeg enten uplombert eller kjøpt meg et effektanlegg (+ dyse opp såklart) (så du har org. anlegget i reserve). Finnes effektanlegg med lavt støynivå.