kollisjonskadet sykler

Prat om tung MC.
Post Reply
the rock
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96

kollisjonskadet sykler

Post by the rock »

hei.hva mener dere om å kjøpe sykkel som tidligere har vært kollisjonskadet men fikset og godskjent av biltilsynet. Er dette noe man bør kjøpe eller styre unna?
knetrom

Re: kollisjonskadet sykler

Post by knetrom »

Om rammen ikke har vært påvirket så har ikke jeg noen betenkeligheter med det, men selv en godkjent retting av en ramme styrer jeg unna.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Min bror knuste sykklen sin og fikk den oppigjen bygget! Hele sykkelen ble tatt fra hverandre og bygget opp igjen! Ramma hadde fått seg en knekk, så denne ble byttet. Så han har(hadde :roll: = les trynet han igjen) bedre og finere sykkel nå, enn han hadde før første smellen!

Så en sykkel som har vært smelt med, kan igrunn være bedre enn utgangspunktet!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
the rock
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96

Post by the rock »

LordShaft wrote:Min bror knuste sykklen sin og fikk den oppigjen bygget! Hele sykkelen ble tatt fra hverandre og bygget opp igjen! Ramma hadde fått seg en knekk, så denne ble byttet. Så han har(hadde :roll: = les trynet han igjen) bedre og finere sykkel nå, enn han hadde før første smellen!

Så en sykkel som har vært smelt med, kan igrunn være bedre enn utgangspunktet!
det var delte meninger her. har sett på en sykkel som har vært kollisjonskadet bak og er rettet opp og godkjent av biltilsynet. sykkelen ser strøken ut også.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Ja jeg ser at VELDIG mange styrer langt unna sykler som har vært knust/kræsjet/påkjørt. Men dette er som oftest forsikrings-saker som gjør at sykkelen blir såtte inn på verksted. Her blir alt av deler som må byttes, byttet i ny deler.

Jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til dette.... Men kanskje andre her som har andre erfaringer med nettopp dette :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knetrom

Post by knetrom »

Det er kun hvis selve rammen har blitt rettet at jeg blir skeptisk, men på motorsykkel har jeg inntrykk av at det er vanligere å bytte rammen hvis den blir skadet, og da har ikke jeg noen betenkeligheter som sagt.. Men jeg hadde nok brukt skaden for det den var verdt mtp å prute på prisen :-#
Post Reply