Har "hengt" på forumet her i et drøyt år, og bruker såpass mye tid her at litt blogging ikke gjør så mye fra eller til

Jeg heter Per Tore, 32 år, født og oppvokst i på et lite småbruk som jeg nå bor på i Vestfossen, et lite tettsted mellom Kongsberg og Hokksund.
Er utdanna bilmekaniker, og jobber nå som "servicespesialist" (landbruksmekaniker) på Valtra-traktorer i nordre Vestfold. Er tilknyttet Bergan Maskinsalg AS på Sem i Vestfold som er Valtra forhandler i Vestfold og Telemark. Reiser rundt i en velutstyrt Sprinter verkstedbil og server hos kunde. Har også verksted hjemme som blir benyttet til større reparasjoner.
MC interressen har ligget latent siden mopeddagene som 16 og 17 åring på en Suki TSX , men det var først for halvannet år siden jeg gjorde alvor av det sammen med en kamerat i fjor våres. (En av få gode nachtspiel-ideer som det faktisk har blitt noe av

Er egentlig glad det ikke ble noe av i mine yngre dager, for venner vil nok beskrive meg som en byting uten selvbegrensninger

Vi skulle egentlig begge "bare ta lappen", men de ble litt titting på Finn, og det ene tok det andre. Så når fruen hadde to uker til termin for sistemann, fant jeg ut at jeg skulle til Bergen (Valestrandsfossen, Osterøya) for og hente sykkel. Når jeg kom hjem, tok det 8 timer før fødselen var igang! (God margin...

Jeg er gift, og har to gutter, en på 4 1/2 og en på 14 mnd., og med flere tidsslukende hobbyer, blir det ofte litt for lenge mellom hver gang jeg fyrer Ninjaen.
Tidsslukende hobbyer, ja... Har drevet med Rally (som tilskuer, mekaniker, sjåfør, kartleser etc.) i snart 15 år. Nå har jeg de siste 4-5 åra funnet meg tilrette som kartleser for Norges mest habile rallysjåfør i klasse 17. , Volvo Orginal. (Skal faktisk av gårde for og kjøre Rally Trøgstad i morra). Vi begynner faktisk og få en respektabel premiesamling begge to.
Jeg begynnte som aktiv i rally som sjåfør i en Ascona B. i nasjonal klasse 12. Det meste på bilen var ombygd/byttet for rallybruk, og det var en bra bil i sin klasse. Det beste resultatet jeg hadde som sjåfør var 3. plass i klassen på Numedalsrally 2003. Desverre ble det myyye mer skruing enn kjøring, og jeg ble dritt lei. Etter mange brutte løp og det 7. eller 8. motorhavariet trykka jeg driten langt bak i låven, og der sto den til en kamerat maste seg til og få kjøpt den. Det fikk han etterhvert, men han manglet karsleser. Jeg ble med, og var med han i noen løp. Etterhvert ble min nåværende sjåfør i akutt kartlesermangel før Rally Grimstad i 2004 (tror jeg det var) og jeg ble med der. Det ble suksess, og vi kjører fortsatt sammen nå. Vi er dessuten gamle venner, og har det mye moro på "rallytur". Har forresten en rallyblogg på http://pertoresblogg.blogspot.com/
Ellers har jeg noen bilcrossbiler og løp på samvittigheten, men aldri blitt noen pokalsanker der. Nå driver jeg med et laaangtidsprosjekt. En Kadett C som skal bli rallycrossbil. Den får Volvo B23 motor med rundt 220hk, Volvo (finne) dog-kasse, og Volvo bakaksel med annen utveksling (beregnet på rallycross) four- og wattlink (spesielt oppheng for og få bedre grep/akselerasjon). Så det blir lite Opel igjen på banen der...
Blei mye bilprat dette, men du greier ikke stoppe kjeften på en ræserbilsjåfør når han har funnet noe han liker og prate om.
Det er sagt at det eneste som skiller gutter fra menn, en størrelsen på leketøyene. Det er vel egentlig meg i et nøtteskall..