Trimming av Yamaha TZR 50

Prat om moped & scooter.
Post Reply
tzrftw
MC: Yamaha Tzr 50

Trimming av Yamaha TZR 50

Post by tzrftw »

Hei, er ganske ny på dette forumet, og ville veldig gjerne ha direkte svar om trimming av denne sykkelen.

Kjøpte en Yamaha TZR 08 modell for litt siden, alt på sykkelen er orginalt. Jeg kan veldig lite om montering osv, men har en venne-gjeng som kan seg med dette. Etter 2 måneder med kjøring, så har jeg innsett at Yamahaen går alt for tregt for mine behov (Kan ikke bry meg med Lett sykkel lappen for øyeblikket) Og lurte på hva jeg måtte kjøpe for å få den opp i minst 80+. Kunne gjerne også gi litt mer detaljert info om hva jeg burde kjøpe (Link). Er også klar over at det er turtall sperre på mopeden, som må borrest hull i, og diverse andre plomberinger som burde fjernest, så jeg lurer på hvor trygt/Hva differanse dette vil gjøre for sykkelen min.

Er klar over at det finst andre nye ''Emner'' på dette forumet som inneholder det samme, men syns ikke jeg får det svare jeg trenger.

Takker for alle svar og tips dere kommer med :)
volvokid
MC: Yamaha tzR-50 2004 mod.

Re: Trimming av Yamaha TZR 50

Post by volvokid »

hei. jeg har en tzR 2004, den har jeg fjernet plomberingen i potten (svanehalsen) og satt på orginal eksosanlegg til motorhipspana rx. dreving (13-47) 13 tenner på framm-drevet og 47 tenner bak, og 115 dyse. da får jeg min i 92-93 +- på flaten, og 80 i oppoverbakke, er MEGET fornøyd med det. trenger ikke å bruke penger på trim når den går utrolig godt med å bare fjerne plomberingen i potten.

du kan og fjerne "plomberingen" i luftfilteret. da får den en mye "finere" lyd når du kjører. men da må du stille på bensinskruen på forgasseren
plyrsid2
MC: yamaha tzr 50

Post by plyrsid2 »

eg sjønnar egentlig ikkje vitsen med å fjerne turtalsperren, jeg kjenner en som gjorde d. den kommer bare på når den får høgt turtall uansett, og kan sjære seg på før høgt turtall... og jeg vet om noen som har borret noen mm for langt og ødelakt deler til 4 000 :S ta heller plomberingene ;)

mene jeg er usmart på sånn trimming og sånt, mene hvordan fjerner du plomben i luftfilteret? :D det hørtes litt kult ut med bedre lyd... hvordan blie\r egentlig lyden :D
Espen0904
MC: Yamaha tzr 50

Post by Espen0904 »

plyrsid2 wrote:eg sjønnar egentlig ikkje vitsen med å fjerne turtalsperren, jeg kjenner en som gjorde d. den kommer bare på når den får høgt turtall uansett, og kan sjære seg på før høgt turtall... og jeg vet om noen som har borret noen mm for langt og ødelakt deler til 4 000 :S ta heller plomberingene ;)

mene jeg er usmart på sånn trimming og sånt, mene hvordan fjerner du plomben i luftfilteret? :D det hørtes litt kult ut med bedre lyd... hvordan blie\r egentlig lyden :D
Hvordan er det mulig å borre for langt i cdi-boksen når man skal borre rett igjennom? isåfall har han brukt for tykt borr. bruk 5mm borr.
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Post by FreddyYZF-R125Dude »

tzrftw wrote:Hei, er ganske ny på dette forumet, og ville veldig gjerne ha direkte svar om trimming av denne sykkelen.

Kjøpte en Yamaha TZR 08 modell for litt siden, alt på sykkelen er orginalt. Jeg kan veldig lite om montering osv, men har en venne-gjeng som kan seg med dette. Etter 2 måneder med kjøring, så har jeg innsett at Yamahaen går alt for tregt for mine behov (Kan ikke bry meg med Lett sykkel lappen for øyeblikket) Og lurte på hva jeg måtte kjøpe for å få den opp i minst 80+. Kunne gjerne også gi litt mer detaljert info om hva jeg burde kjøpe (Link). Er også klar over at det er turtall sperre på mopeden, som må borrest hull i, og diverse andre plomberinger som burde fjernest, så jeg lurer på hvor trygt/Hva differanse dette vil gjøre for sykkelen min.

Er klar over at det finst andre nye ''Emner'' på dette forumet som inneholder det samme, men syns ikke jeg får det svare jeg trenger.

Takker for alle svar og tips dere kommer med :)
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=25&t=5902
Der har du alt du trenger, står VELDIG mye informasjon, alt dette kommer til og få sykkelen din til og gå i 80 +++ antagligvis 100 km/t.
Linker og alt ligger der, samt informasjon ;)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Post Reply