Hei, var på service med min Honda VFR 750 1986mod i våres.
Byttet da gaffelolje alt ok der. Men synes den er alt for myk i dempinga.
Noen som kan si hvordan man kan justere demperne? eller er dette verksted mat?
Justere Dempere på VFR
-
- MC: Lykkelig eier av en 98 mod. Kawasaki Zx9r :)
Re: Justere Dempere på VFR
Litt usikker på en såpass gammel sykkel, men er det ikke mulig å justere i bunnen eller toppen av gaffelen?
Eventuellt søke på nettet etter lignende saker på egne VFR forum?
Eventuellt søke på nettet etter lignende saker på egne VFR forum?

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Re: Justere Dempere på VFR
Tror ikke RC24 har preloadjustering. Tror faktisk ikke det er mulig å justere noe som helst på de demperne. Ekstern preload kom i 1991 på VFR.
Finnes jo noen triks uansett. Det går an å shimse gaffelfjæra, så du får litt økt forspenning. Bedre er antagelig å kjøpe nye progressive fjærer. De gamle har lov å være utslitt. Det kan være at demperen blir litt bedre ved å gå opp littebitt på viskositeten på gaffeloljen. Tror den skal ha SAE10. Men ikke utenkelig du kan gå opp til SAE15, selv om jeg synes det høres litt tykt ut. Sjekk noen VFR fora og se hva slags erfaringer folk har hatt. Du er garantert ikke den første som har hatt dette "problemet". Pass på at ikke verkstedet har helt på noe SAE5 eller annen tynn olje. Gaffelen på gammelsykkelen min ble helt forferdelig med for tynn gaffelolje.
Finnes jo noen triks uansett. Det går an å shimse gaffelfjæra, så du får litt økt forspenning. Bedre er antagelig å kjøpe nye progressive fjærer. De gamle har lov å være utslitt. Det kan være at demperen blir litt bedre ved å gå opp littebitt på viskositeten på gaffeloljen. Tror den skal ha SAE10. Men ikke utenkelig du kan gå opp til SAE15, selv om jeg synes det høres litt tykt ut. Sjekk noen VFR fora og se hva slags erfaringer folk har hatt. Du er garantert ikke den første som har hatt dette "problemet". Pass på at ikke verkstedet har helt på noe SAE5 eller annen tynn olje. Gaffelen på gammelsykkelen min ble helt forferdelig med for tynn gaffelolje.