er det bare en plombering i eksosanlegget eller er det flere

Prat om moped & scooter.
Post Reply
plyrsid2
MC: yamaha tzr 50

er det bare en plombering i eksosanlegget eller er det flere

Post by plyrsid2 »

er det bare en plombering i eksosanlegget eller er det flere? ... jeg har fjernet en men då gjikk den ikkje noe bedre =S og jeg vill ha den til å gå fortere enn 60
Alex'en
MC: Rieju Mrx, Derbi Gpr Replica

Re: er det bare en plombering i eksosanlegget eller er det flere

Post by Alex'en »

Tzr 07 eller nyere? Da er det en elektronisk sperre i cdi boksen din som gjør at den sperrer på turtall.. For å fjerne denne tar du ut cdi boksen som ligger under bensintanken, også borrer du med 5,5 borr i O'en i Moric som står på boksen.. Etter det tetter du igjen hullet med silikon, lim, fugemasse etc og tar en bit med elteip rundt ;)
Når du har tatt plomben i eksosen regner jeg med at du har kappet det langet røret som ligger midt i eksosanlegget? Og dyset opp til 115 dyse?
Er en plombering i luftfilterboksen og.. Åpner opp luftfilterboksen og drar ut plomberingen som ligner en grisenese, må dyse opp til 118 eller 120 dyse da...
Er også en plombering i reedventilen på am6, men den må du ikke ta med mindre du bytter til større innsug og større forgasser.. Når du har orginalt innsug og forgasser så hjelper denne "plomberingen" for bedre flow, men sperrer om du bytter til noe større ;) Kan eventuelt frese åpningen i innsuget og reedventilen til å matche forgasseren 100% om du kjeder deg en dag ;)
Sykler: Rieju mrx ikkeliktavpolitiet edition og Derbi Gpr Replica
X-sykler: Peugeot xr6 og Benelli K2
Tungsykkel kommer...
plyrsid2
MC: yamaha tzr 50

Post by plyrsid2 »

hmm... hvor langt inn MÅ jeg borre for å fjerne turtalsperren= for jeg kjenner en som borret for langt og måtte kjøpe ny boks til ca 4 000,- :S
fulloggal
MC: Suzuki DR 125 SE
1996-1997 mod

Post by fulloggal »

Tror du borrer helt gjennom... Men ikke ta meg på ordet nå [-X . Håper noen kan bekrefte det \:D/
FreddyYZF-R125Dude
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Husk å skru av bensinen før du tar av tanken ;)

Tror ikke det gjør noe om du borrer helt igjennom.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Alex'en
MC: Rieju Mrx, Derbi Gpr Replica

Post by Alex'en »

meningen er jo at du skal borre rett igjennom... i O'en med 5,5mm borr.. kan ikke gjøre feil da om du husker å tette igjen hullet etterpå
Sykler: Rieju mrx ikkeliktavpolitiet edition og Derbi Gpr Replica
X-sykler: Peugeot xr6 og Benelli K2
Tungsykkel kommer...
Post Reply