Lappe saltrekk

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Eivind
Posts: 35
Joined: 26 Jun 2009 09:22
MC: CB 500

Lappe saltrekk

Post by Eivind »

Hei!

Har en revne i saltrekket, ducktape er ikke særlig stilig. Mener jeg har sett et slags skaistoff med lim som man kan klippe til, men aner ikke hva dette heter eller hvor man får tak i det. Tips?
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Lappe saltrekk

Post by RockeRolf »

Du kan bruke hvilken som helst slags type skai. Bekymre deg heller om hvilket lim du skal bruke. Enkelte typer lynlim vil reagere med varme, og hele greia vil gå opp i røyk. Bokstavelig talt. Sjekk med en skomaker hvilket lim du bør bruke.
Lim lappen på innsiden av trekket!!

Men det beste vil vel være å sjekke om f.eks. MC-Artikler har et nytt trekk. Det koster ikke mange kronene.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Lappe saltrekk

Post by mekkern »

Bruk et lim som heter VLP fåes på http://www.oag.no/index.php?page=limpro ... rodukt=vlp- da kan du lime buttibutt...trekk det sammen med tape og la limet herde 24 timer.
Eivind
Posts: 35
Joined: 26 Jun 2009 09:22
MC: CB 500

Re: Lappe saltrekk

Post by Eivind »

Hei!

Takker for tips. Prøver nå å få tak i nytt saltrekk, noe som faktisk viste seg å ikke være så enkelt (MC-artikler hadde ikke). Hvis jeg ikke får tak i får jeg følge limetipset.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Lappe saltrekk

Post by PerTore »

ebay?
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: Lappe saltrekk

Post by Atle ZX9R »

KJøp skai/vinyl på Biltema og trekk opp igjen salen.
Har gjort det sjøl på begge syklane mine og det gjekk veldig greit og ser veldig bra ut.
Brukte vanlig stiftepistol til å feste skinnet med og hammar/flattang for å få stiftane skikkelig inn (ganske hard plastikk)
Vurderte å kjøpe nytt trekk til CBX-en iom at der er høgdeforskjell mellom fører og passasjer, men fann ikkje til min modell (F-II) og dei som kanskje kunne passe (F-I)syns eg var for dyre til å ta sjensen på å prøve.
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
hondaboy
Posts: 53
Joined: 30 Oct 2006 22:07
Location: midt på rv 22 ett sted, rakkestad

Re: Lappe saltrekk

Post by hondaboy »

lim som kan lime saltrekk buttibutt..... ta deg sammen, det er for godt til å være sant. nei , tenk deg om du sitter der time etter time og gnur dine 80 kg, NEI ...går ikke an...
mekkern wrote:Bruk et lim som heter VLP fåes på http://www.oag.no/index.php?page=limpro ... rodukt=vlp- da kan du lime buttibutt...trekk det sammen med tape og la limet herde 24 timer.
1983 honda vt 750. 1975 kreidler 50 rs. 1977 vespa 50 special. 1994 peugeot 306 1,9 tdi. 2000 suzuki grand vitara 2,0 tdi. 1986 13 fot lohi sport m/50 hk mercury.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Lappe saltrekk

Post by mekkern »

3 år nå.....130kg.... :lol:
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Lappe saltrekk

Post by erazar »

Byttet saltrekk manuelt for noen år siden, kjøpte skai på biltema og stiftet det fast, det ble helt ok men skaien fra biltema hadde ikke så mye stretch, dermed ble den "hengende litt over" der den egentlig skulle gått helt ned. Neste sykkel leverte jeg til en dame som har skiftet trekk på sofaen til foreldrene mine, betalte 400 kroner mer enn jeg betalte for skai og stifter gangen før men salen jeg fikk tilbake så HELT ny ut og fulgte alle linjer. Det kan kanskje være et alternativ det også?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Eivind
Posts: 35
Joined: 26 Jun 2009 09:22
MC: CB 500

Re: Lappe saltrekk

Post by Eivind »

Trakk om salen før jeg tok i bruk sykkelen igjen i år. Upåklagelig resultat, får bare håpe skaien er sterk nok til at det holder et par år. Kjøpte et stykke skai og stiftet med en kraftig stiftemaskin. To hete tips til jobben: 1. bruk en hårføner til å varme opp skaien - dette gjør den MYE mer håndterlig. Får tom glattet ut rynker og ujevnheter i ettertid :) 2. få tak i en kraftig nok stiftemaskin, prøvde med tre forskjellige før jeg endte opp med Biltemas kraftigste.
Post Reply