Kneskrap
Kneskrap
Noen som vil gi en liten innføring i kneskrap (tips)? Føler jeg er på god vei egentlig, men i går skrapte tuppen på skoen nedi asfalten, denne hadde jeg under girpedalen.. er det gærn't? Har heller ikke knepucker så jeg vet ikke om det er lurt å hive kneet nedi asfalten:S Hvor får man kjøpt knepucker i Oslo, og er det dyrt? Hvil ikke ha noen hel racingbukse, kun pucker.. om det er mulig. Vurderer å hente fram de gamle knebeskytterne fra den tida jeg stod på skateboard..
Hva er forøvrig det engelske ordet for kneskrap?
Hva er forøvrig det engelske ordet for kneskrap?
- Guido Brasletti
Kneskrap på engels heter 'Knee Dragging', og det FINNES løse puck'er som kan festes med borrelåsbånd. Hvem som selger slike i Oslo vet jeg dog ikke.
Klarer du å skrape tåa i bakken burde du få kneet nedi også...
Rompa ut av salen, brystkassa ned på sia av tanken og ut med kneet.
Henger du nok ut av salen, får du jo omtrent kneet nedi på rett vei...
Klarer du å skrape tåa i bakken burde du få kneet nedi også...
Rompa ut av salen, brystkassa ned på sia av tanken og ut med kneet.
Henger du nok ut av salen, får du jo omtrent kneet nedi på rett vei...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...

Sålenge man fokuserer på kneet så kjører man ikke svingen riktig. Konsentrer deg om å _kjøre_, så kommer kneet nedi når nedlegget er der. Foten under girpedalen er helt feil, da tar den nedi før du er halvveis til kneet
Tåspissen på fotpinnen.
Når det er sagt så håper jeg du holder på i meget oversiktlige svinger uten møtende trafikk, helst på bane...

Når det er sagt så håper jeg du holder på i meget oversiktlige svinger uten møtende trafikk, helst på bane...
Hmmmm,jeg fikk beskjed av instruktørene på rudskogen att det beste var å ha "tåballen" på fothvilera,men det er vel smak og behagKeihin wrote:Tåspissen på fotpinnen.

1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gnister er jo bare kult. Du får kjøpe deg titan kneesliders da, så får du kompensert litt [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... s/8[1].gif[/img]
He he må nok det.Det blir vel rene fyrverkeri daGixxerman wrote:Gnister er jo bare kult. Du får kjøpe deg titan kneesliders da, så får du kompensert litt [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... s/8[1].gif[/img]

1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
det greide faktisk jeg i dag.... Er ikkeno gøy, ble skremt som bare juling. Det skjedde i en ganske lang, skrap sving som jeg tok i en 55-60 km/t. Jeg legger meg ned (ikke noe veldig nedlegg igrunn, var som vanlig), og plutselig så kjenner jeg, og hører, at foten et lite øyeblikk tar nedi og blir skyvet tilbake. Skjedde heldigvis ikke noe mer enn det, men nå vet jeg iallefall hvor jeg ikke skal ha foten når jeg kjører aktivt 

Var noen som hadde med fulltitanklosser til ACR i sommer. Jeg kjente på de og fikk nesten sjokk av vekta, de må ha veid over en kilo stykke! Kan umulig være behagelig å kjøre med, så jeg mistenker at de mest er laget for show-off 
Er forøvrig veldig forstyrrende å ligge bak noen med slike, så de er vel mer eller mindre bannlyst fra RR.

Er forøvrig veldig forstyrrende å ligge bak noen med slike, så de er vel mer eller mindre bannlyst fra RR.