Kneskrap

Prat om tung MC.
Post Reply
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Kneskrap

Post by R »

Noen som vil gi en liten innføring i kneskrap (tips)? Føler jeg er på god vei egentlig, men i går skrapte tuppen på skoen nedi asfalten, denne hadde jeg under girpedalen.. er det gærn't? Har heller ikke knepucker så jeg vet ikke om det er lurt å hive kneet nedi asfalten:S Hvor får man kjøpt knepucker i Oslo, og er det dyrt? Hvil ikke ha noen hel racingbukse, kun pucker.. om det er mulig. Vurderer å hente fram de gamle knebeskytterne fra den tida jeg stod på skateboard..

Hva er forøvrig det engelske ordet for kneskrap?
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

Kneskrap på engels heter 'Knee Dragging', og det FINNES løse puck'er som kan festes med borrelåsbånd. Hvem som selger slike i Oslo vet jeg dog ikke.

Klarer du å skrape tåa i bakken burde du få kneet nedi også...
Rompa ut av salen, brystkassa ned på sia av tanken og ut med kneet.

Henger du nok ut av salen, får du jo omtrent kneet nedi på rett vei...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Sålenge man fokuserer på kneet så kjører man ikke svingen riktig. Konsentrer deg om å _kjøre_, så kommer kneet nedi når nedlegget er der. Foten under girpedalen er helt feil, da tar den nedi før du er halvveis til kneet ;) Tåspissen på fotpinnen.

Når det er sagt så håper jeg du holder på i meget oversiktlige svinger uten møtende trafikk, helst på bane...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Rundkjøring :D
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Keihin wrote:Tåspissen på fotpinnen.
Hmmmm,jeg fikk beskjed av instruktørene på rudskogen att det beste var å ha "tåballen" på fothvilera,men det er vel smak og behag :D.Helt riktig som du sier att det lønner seg og konsentrere seg om kjøringen og att knesubben kommer av seg selv.Den spissen som går ned fra fothvilera har jeg skrudd av siden den tok nedi asfalten så gnistene sprutet flere ganger på rudskogen sist torsdag så jeg håper det blir bedre på torsdag :D.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Gnister er jo bare kult. Du får kjøpe deg titan kneesliders da, så får du kompensert litt [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... s/8[1].gif[/img]
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Ok, tåspissen på fothvileren.. seff. Er blitt vant med å ha den under girpedalen hele tida. Det er chillere, for det er stress å flytte den fram hver gang jeg skal gire. Forhåpentligvis er det en vanesak som jeg etterhvert gjør helt automatisk.
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Gixxerman wrote:Gnister er jo bare kult. Du får kjøpe deg titan kneesliders da, så får du kompensert litt [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... s/8[1].gif[/img]
He he må nok det.Det blir vel rene fyrverkeri da :D.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
User avatar
bbolstad
Posts: 114
Joined: 26 Apr 2005 22:26

Post by bbolstad »

Det er sjangser for å at skoen tar tak i asfalten og blir dratt under sykkelen viss du har foten under gir-spaken, det er ikke kult.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

det greide faktisk jeg i dag.... Er ikkeno gøy, ble skremt som bare juling. Det skjedde i en ganske lang, skrap sving som jeg tok i en 55-60 km/t. Jeg legger meg ned (ikke noe veldig nedlegg igrunn, var som vanlig), og plutselig så kjenner jeg, og hører, at foten et lite øyeblikk tar nedi og blir skyvet tilbake. Skjedde heldigvis ikke noe mer enn det, men nå vet jeg iallefall hvor jeg ikke skal ha foten når jeg kjører aktivt :roll:
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Image
Image
Image

Image
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Sånne må jeg bare ha :D.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Var noen som hadde med fulltitanklosser til ACR i sommer. Jeg kjente på de og fikk nesten sjokk av vekta, de må ha veid over en kilo stykke! Kan umulig være behagelig å kjøre med, så jeg mistenker at de mest er laget for show-off ;)

Er forøvrig veldig forstyrrende å ligge bak noen med slike, så de er vel mer eller mindre bannlyst fra RR.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

I dag kjørte jeg med tuppene på fotpinnene. Ble sinsykt stiv i anklene, er det normalt el?
Post Reply