Kneskrap

Prat om tung MC.
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Ragnhild wrote:Helt greit det jornhan, du spanderer bensin og dekker alle utgifter Trondheim - Gardermoen/Rudskogen, så kommer jeg :) (Kursavgiften beteler jeg selv, det skal du slippe :wink: )

Men kanskje Senior MC avd. Trøndelag får i gang noe tilsvarende her i Trondheim :?: (For da sparer jornhan en masse reiseutgifter for meg :wink: )
He he,bare å komme det Ragnhild og jeg skal spandere kurset også :smt023.Nei da fra spøk til alvor,håper dere får i gang noe oppe hos dere som bor litt lenger nord for ett sånt kurs er ikke dumt siden man får en del tips og hint hvordan en skal behandle en tung sykkel evt under en nødbrems.Selv mener jeg att ett sånt kurs burde vært gratis siden forsikringselskapene hadde spart inn millionbeløp vært år etter personskader for det er jo ofte det blir det når mc førere kjører ut eller krasjer på offentlig vei.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva med ACR(Arctic Circle Raceway) ?
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Gixxerman wrote:Hva med ACR(Arctic Circle Raceway) ?
Stemmer det gixxer,men den ligger vel mye lenger nord enn trondheim,nærmere bestemt mo i rana?
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja, men det er da et forslag til Ragnhild som bor i Trondheim. ACR er vel nærmere Trondheim enn hva Rudskogen er :smt017
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Ja, men det er da et forslag til Ragnhild som bor i Trondheim. ACR er vel nærmere Trondheim enn hva Rudskogen er :smt017
Aner ikke, Mo er jo et godt sykke unna, og geografi er ihvertfall ikke min sterke side.

AtW
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

MC 03 har førerutviklingskurs i Trondheim i dag. Sjekk nettsiden deres.

Det er 56 mil fra Trondheim til Rudskogen, og 50 mil til ACR.. like greit å reise sørover :)
il4
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Når jeg tenker meg om så er det vel ca. like langt. Mo i Rana ligger rett under Bodø. Er faktisk et stykke :P

EDIT: Så satt jeg her med kart og greier :lol: Men ACR er jo en ti ganger bedre bane enn Rudskogen så nei, det er absolutt ikke like greit å reise sørover :wink:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Skal være sikkert og visst at man ikke drar 10 mil lenger for å kjøre på en gocartbane med elendig asfalt når man kan dra til ACR som er en av nordeuropas beste baner...

Når jeg bodde i Trondheim var jeg på Lånke og deltok på noe førerutviklingsgreier i regi av NMCU (tror jeg). Bra arrangement, og helt gratis! Kan anbefales.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Kan jo bli lett arg og lete opp ordlista med sterke uttrykk, men det for heller være.
Fikk med meg halve MC03-kurset i vår, og håpet i mitt stille sinn at en eller annen skytsengel tipset meg om når neste var. Og det var i dag :evil:
Vakk brap for at du tipset meg, selv om jeg ikke kom så langt som å sjekke forumet før nå i kveld.
Var jo ønskevær for MC-kjøring i ettermiddag :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Ragnhild wrote:Fikk med meg halve MC03-kurset i vår, og håpet i mitt stille sinn at en eller annen skytsengel tipset meg om når neste var. Og det var i dag :evil:Var jo ønskevær for MC-kjøring i ettermiddag :)
Mamma var der med familiens søtsak, en Kawasaki Z650, 78' modell :wink:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Lykkeliten
Posts: 159
Joined: 27 Apr 2005 12:55
Location: Kristiansand

Post by Lykkeliten »

Ok, til alle som øver kneskrap i trafikken - sjekk denne og legg merke til hvor han kjører 8)
http://www.dumpalink.com/media/1125311151
Og, jeg har ikke sjekket fila for virus, dritt og andre gøye ting så dere laster ned på eget ansvar (så var det sagt) :wink:
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Lykkeliten wrote:Ok, til alle som øver kneskrap i trafikken - sjekk denne og legg merke til hvor han kjører 8)
http://www.dumpalink.com/media/1125311151
Og, jeg har ikke sjekket fila for virus, dritt og andre gøye ting så dere laster ned på eget ansvar (så var det sagt) :wink:
Ja,må si han hadde grei kontroll på streetfighteren sin(var vel en vfr).
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Post Reply