I går begynte min XT600 2001modell plutselig å gå dårlig på turtall over 2k, kjennes ut som når jeg gir på gass at den ikke får nok bensin og ikke klarer å få turtall og etter å ha gitt på litt,cirka 5 sekunder stopper den.
Den starter dog like lett som den alltid har gjort og går på tungang like fint som før. Har sjekka bensinslangen og det ser ikke ut til å være noen hindring i bensinflyten fra tanken hvertfall.
Det som er rart er at når jeg har choken på så er den turtallsvillig og helt normal, men med choken av så vil den ikke ha turtall. Når jeg gir gass høres det ut som ved en bensinstopp..bare at den hutrer og harker en stund og det kommer innimellom noen lyder fra potta(ikke på tungang), høres ut som den blåser ut for mye luft fra potta.
Dette kom etter at jeg søndag dreiv å leikekjørte litt rundt ved oppkjørselen vår (grusvei), ikke villmannsrasing vil jeg si men litt spinning og såvidt steiling. Det første jeg tenkte var
jo at siden det var første gangen jeg hadde steila før at det kansje var rusk og rask som hadde blitt rørt rundt i tanken og kommet inni gasseren da..ser heller ikke ut til at det er bensinfilter på krana på xt600, men uansett så kom det bra med bensin fra krana så jeg vet ikke..
Noen som har noen ide om hva det kan være?
xt600 plutselig problemer med turtall
Re: xt600 plutselig problemer med turtall
Sjekk at du har tankavluftinga i orden først. Enkleste måten er rett og slett en testtur med tanklokket åpent.
Kan ta en test, men bensina rant ganske kraftig da men.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Hvis du ikke har bensinfilter så monter dette for det sparer mye problemer.
ellers er det nok bare å plukke opp forgasseren,tømme flottørhus for grums og rengjøre flottørnål og hoveddyse..
ellers er det nok bare å plukke opp forgasseren,tømme flottørhus for grums og rengjøre flottørnål og hoveddyse..
Kan også sjekke om motoren suger falsk luft ved å spraye litt startgass i området rundt forgasseren (bortsett fra i luftinntaket).
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Takkar for svar
Fikk fiksa den, fant en dreneringskrue og drenerte bånn av gasseren + lot det flyte gjennom litt ny bensin. Da tvang jeg den til å gå opp i turtall et par ganger (bora) men så plutselig "løsna" den og da funka den helt fint igjen.
Fikk fiksa den, fant en dreneringskrue og drenerte bånn av gasseren + lot det flyte gjennom litt ny bensin. Da tvang jeg den til å gå opp i turtall et par ganger (bora) men så plutselig "løsna" den og da funka den helt fint igjen.