Både teorikurs og teoriprøve er vel overstått. Det gikk egentlg veldgi greit - bare 2 feil.
Dag 1
Den første (doble) timen gikk med til å bli kjent med sykkelen, ta en daglig sjekk (det gjør vi hver gang), og kjøre rolig rundt. Vi avsluttet dagen med krabbekjøring. Først rett og så i 8-tall, og fikk prøve oss på å kjøre mellom kjeglene.
Etter denne dagen ser jeg at jeg har ganske langt frem. Jeg hadde aldri sittet på en 2-hjuling med gir før, og det syntes. Krabbekjøringen rett frem gikk bra, men jeg slet litt med 8-tall (har en tendens til å svinge for brått på slutten), og kjeglene gikk heller ikke så bra. Veldig uvandt med stor sykkel i forhold til scooteren. Jeg har også veldig lett for å se mye ned på sykkelen i stedet for dit jeg skal. I tillegg har jeg aaaltfor stive armer.
Dag 2
I dag fortsatte vi der vi slapp - i krabbefart. 8-tallene gikk mye bedre i dag, men jeg sliter fortsatt med kjeglene. Prøver å se fremover dit jeg skal, men kroppen vil liksom ikke. Resultatet blir at jeg setter føttene nedi fordi jeg mister balansen. Tror jeg har for stive armer, selv om jeg prøver å unngå det.
Etter en stund skulle vi begynne å bremse. Sykkelen stoppet fint og alt, men jeg er litt ustø på slutten. Det gikk bedre etter hvert når jeg klemte lårene hardere mot sykkelen, men den har fortsatt en tendens til å lene seg til høyre i det jeg er i ferd med å stoppe. kjørelæreren sier det er armene, og jeg er ikke uenig

Dag 3
I dag skulle jeg ut i trafikken for første gang. Det gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på. Jeg fokuserte altfor mye på selve sykkelen, og altfor lite på trafikken. Jeg har klasse B fra før, så det skal nok gå greit etter hvert, men jeg var ikke klar for det ennå. Det ble veldig "hakkete". Jeg har en tendens til å gire opp altfor fort. Tror det henger igjen fra bilkjøringen, der jeg girer opp når motoren lager høy nok lyd. Jeg må også lære meg å slippe gassen helt, før jeg begynner å clutche.
Så det ble en nokså kort runde, før vi kjørte tilbake for å trene på giring, igangsetting, og nedgiring. Jeg fikk beskjed om å ikke se ned på sykkelen i det hele tatt, men jeg tok meg selv i å gjøre det gang på gang. Jeg følte at alt gikk mye bedre etter hvert, spesielt det at jeg var mer bevisst på å gire ned et og et gir før jeg stoppet, slik at jeg visste at den var i første. Da var det bare å starte igjen med en gang, uten å måtte sjekke noe som helst.
Alt i alt så var denne kjøretimen et lite slag i trynet, men jeg håper og tror at det skal gå mye bedre neste gang. Jeg har definitivt ting å jobbe med.
Liten oppdatering; Fikk oppkjøring om mindre enn 3 uker. Håper det går..
Dag 4
Nok en gang er jeg ute og gjør Oslos gater utrygge, men denne gangen går det mye bedre! Både igangsetting, giring og nedgiring går stort sett veldig bra. Nå var det mer det trafikale som må terpes. Jeg så bortimot aldri i speilene, jeg kjørte litt for fort inn i noen kryss, og jeg glemte blinklyset noen ganger (tok meg selv i det som regel).
Når det gjelder selve kjøringen, så merker jeg (og læreren så klart) at jeg er ganske så ustø når jeg er i ferd med å stoppe. Jeg vet ikke helt hva det kommer av. Noen ganger er det fordi jeg ser ned, men jeg gjør slettes ikke alltid det lengre. Så det endte med at vi brukte det siste kvarteret inne i kjøregården og trente på bremsing.
Jevnt over så var det enorm fremgang i dag

Dag 5 - banekurs
Banekurset var i grunn veldig nyttig. Vi startet med å nødbremse. Først i 50, og så gradvis opp til 80 (+). Hadde litt varierende resultater her, men det gikk mye bedre etter hvert. Så skulle vi bremse i sving og kjøre unnamanøver. Begge disse gikkk veldig bra. Til slutt var det 180 graders sving i 30 km/t. Denne gikk også veldig greit egentlig. Visste ikke helt hvor langt man kunne legge seg ned, så det ble litt rotete et par ganger. I morgen er det ut i trafikken igjen. Gleder meg allerede

Dag 6-7-8-9...X
Hadde oppkjøring i dag. Var nokså bekymret for kjøregården. Fikk beinet nedi når jeg skulle starte med krypekjøringa, og måtte prøve bremsing og sving 2 ganger hver, men det ble ganske bra til slutt. Under kjøringa var sensor helt stille. Ganske guffent egentlig. Han sa bare hvor jeg skulle og ikke noe mer. Hadde en "feil" hvor jeg ikke hadde fått med meg at vi var på forskjørsvei, så jeg bremset for en fra høyre. Sensor sa han ikke trakk for det, siden det var uoversiktlig og han kom fort ut. Jeg fikk litt trekk for sporvalg i en del svinger (det var i Lillestrøm, så det var mest landeveiskjøring), men ikke noe ut over det.
Resultat: JEG STO!
Nå må jeg bare få bestilt sykkel, så blir det en knallbra høstferie neste uke
