Hvilket dekk?

Prat om tung MC.
Post Reply
MortenHB
MC: 2006 Suzuki GSR600

Hvilket dekk?

Post by MortenHB »

Noen som har et tips om brukbart BAKdekk til Suzuki GSR600?
Sitter på Pilot Power både foran og bak nå, men det kan ikke være spesielt holdbart?! Hvertfall er bakdekket helt ferdig.. Regnet med å måtte skifte det mot slutten av sesongen, men syns det har gått veldig fort. Fra brukbart til no-go på 400 mil. Ganske fersk på dette, så kan vel hende det skal være slik :-k
Er jo anbefalt et spesialdekk i brukermanualen, men det blir jo noen lapper dyrere.. Har det noe for seg med sånne spesialdekk?
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Hvilket dekk?

Post by tshansen »

Det er en del dekktråder her på forumet fra før, bruk gjerne søke funksjonen for å finne de :)

Jeg ser ingen grunn til at du skal kjøpe deg noe spesial dekk til en slik sykkel :-k Jeg ville gått for ett touring dekk, selv har jeg bare erfaring med Metzeler sine Roadtech Z6 dekk, å disse er fenomenal! Der finnes mange andre gode dekk også, men du bør velge dekk etter hvordan kjøremønsteret ditt er.

Kjører du mye sportslig? nedlegg, krappe svinger osv? Da kan det være en stor fordel å gå for mere sportslige dekk.... PilotPower 2ct, Metzeler M3 osv osv. Disse er mykere og mindre levetid på. Men de sitter bedre ved sportslig kjøring.

Kjører du mye langtur, eller rett opp og ned på motorvei (landevei) er ett touring dekk å anbefale :)

Lykke til med valg av dekk...

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
MortenHB

Post by MortenHB »

Takk for svar Lordshaft
Bestilte meg et PilotRoad2, så får jeg sjekke ut det og heller kjøpe et annet neste gang hvis det ikke holder mål, hvilket det helt sikkert gjør mer enn godt nok for meg
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Det dekket holder nok helt sikkert mål ;-) Det er ett godt dekk, men har desverre ingen egen erfaring fra dette dekket.

Hvilket framdekk har du!? Har det rullet langt? Kan være en fordel å skifte både bake og framme! Selv om framdekket ikke slites på langt nært så fort som bakdekket (vanligvis) Ofte ett framdekk varer like lenge som to bakdekk..
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
MortenHB

Post by MortenHB »

Det er Michelin PilotPower. Ikke helt sikker på hvor lenge det har stått på. Kjøpte sykkelen i vår, da hadde den gått 13ooo km.. Kan det skje dekket har stått på siden den var ny?! :-s Bytte det til våren igjen kanskje.. Hvor lang tid mener du det tar før gummien mister litt av egenskapene sine og blir tørr og hard?
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Rart at det bare holdt 4 000 km. Jeg har kjørt omtrent like langt på mine Pilot Power 2CT, både touring og banekjøring, og de er omtrent halvslitte. Skjønner ikke hvordan du har fått til det på en GSR 600.
MortenHB

Post by MortenHB »

Har ikke holdt 400 mil fra det var nytt.. Var ikke det jeg mente.. Begynte jo å bli litt slitt på midten, men fortsatt godt og vel brukbart/lovlig..
Fra brukbart til ikke kjørbart på 400 mil
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Å. Det var en rar måte å måle levetiden på, men greit nok. Får håpe du blir fornøyd med det nye bakdekket.
MortenHB

Post by MortenHB »

Ikke sagt noe om levetid jeg. Mente bare at det gikk veldig fort fra litt slitt til ubrukbart.. Har ikke noe å sammenligne med, så skal ikke våse mer om dette nå
Nytt dekk er bestilt, så er det bare å gi gass frem til den uungåelige vinteren
Takk for hjelp LordShaft
lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Post by lostiones »

Igår monterte eg på min FZ6 Bridgestone BT 021 tidligere var montert Dunlop Sportmax og eg har bare positiv å snakke om de dekkene, men framdekk var helt utslitt ved 6000 km. og bakdekk kunne hold til 7000 km. en annen ting eg vil komentere er prisen, på dekk-1 vil de ha 4156 og motorsykkeldekk.no 2675 + 200 kr. for montering av begge dekk = 2875 Kr. en besparelse på 1281 kr. Monterte en dimensjon større bak 190/50 så er spent på kos det vil påvirka sykkelen og om eg vil merke noe i det hele tatt.
Post Reply