Brente plugger
Brente plugger
Kjøpte meg forleden en shabby Suzuki GS1000E for og ha som litt tidsfordriv. Hovedproblemet om dagen er at ikke pluggene står mer enn et par dager før de er brent i stykker, har en stygg mistanke om at det er for stor/sterk gnist som er grunnen til faenskapet. Jeg har sjekket gang på gang om at jeg virkelig har brukt riktig type plugger slik at denne tanken er glemt en gang for alle. Er takknemlig for alle vettuge svar.
Forgasserne er nettopp justert og resjekket slik at dette bør være ute av verden. Tror jeg får prøve med en kaldere plugg, blir bare så drita lei av og prøve og feile hele tida. Har ikke vært borti noe slikt før, synes det er merkelig at motoren oppfører seg så godt som eksemplarisk før den blir totalt død.
B9ES er herved prøvd og gjort død en gang for alle. Det som er så irriterende er at sykkelen ble importert fra nederland for en del år siden og har så og si ikke vært i bruk etter den tid ( ingen historikk og oppdrive). Har brukt en del timer på plukking og måling av det elektriske uten og finne noe feil med unntak av at coilene har vært byttet i senere år. Har vanskelig for og tro at coilene kan være synderen men utelukker ingenting om dagen. Flere forslag mottas med takk.
hmm..før 9'er plugger blir brent forventer jeg hull i stemplene, svidde eksosventiler og generell overoppheting.
En brent plugg er hvit, kan ha sprukkent porselen, smeltet elektrode osv.
Er det virkelig snakk om brente plugger på denne sykkelen?
Symptomene tyder mer på et tenningsanlegg som ikke klarer å fyre sotede plugger. Da blir ting bare verre med kaldere plugger.
En brent plugg er hvit, kan ha sprukkent porselen, smeltet elektrode osv.
Er det virkelig snakk om brente plugger på denne sykkelen?
Symptomene tyder mer på et tenningsanlegg som ikke klarer å fyre sotede plugger. Da blir ting bare verre med kaldere plugger.
hei, der var en ny variant av navnetTumbleweed wrote:Yo, Pelsmaster:
Når man vet at sykkelen går en smule magert, og man ikke gidder å begynne å tukle med dyser og sånt. Er det noe å hente på å bytte til varmere/kaldere plugger? Hm?
T'Weed

pluggene koser seg under slike forhold, ikke noe å hente på å bytte til noe annet.
så lenge man ikke kjører på fullgass over lengre tid er det ikke så farlig med litt mager blanding, det blir litt dårligere gassrespons med mager blanding, for meg er det god nok grunn til å feite opp litt.