Page 1 of 1

Dragstar 1100 ?

Posted: 29 Aug 2009 16:01
by Kuleberg
Fikk lappen i år, og skal handle sykkel i vinter/vår. Blir en crome-sykkel ;) Har lenge vært fast bestemt på en intruder 1400 , men etter å luftet tankene litt har jeg falt for dragstar. Det blir i såfall en 1100. Liker ikke å ha ting andre har, så blir uansett sykkel å senke bak, lavtbyggende sete (men vil ha ei lefse til di bakpå) , eff.anlegg, framflyttersett og et noe høyere styre, uten at dette skal være ekstremt.
Noen her som har erfaring med xvs 1000 ? Og dere som har, det er helst interessant å høre hva jeg skal være ops på. di fleste som har eller har hatt forteller om hvor bra sykkelen er å alt det der.
Tiden for handel nærmer seg, og greit å vite litt da jeg ikke har noen bekjente som har noe erfaring med den type sykkel. Er bare 23 år, så di fleste på min alder har vært borti enten R-sykkel eller SM.

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 29 Aug 2009 18:21
by MaxMekker
Har handlet en Dragstar selv men det er kun 650, men savner overhodet ikke mer krutt. Det som er litt spess er vibrasjoner ved visse turtall men det er typisk V-motor.
Den tåler ikke harde nedlegg men byr heller på nydelig crusing og det er mange som ser langt etter den pga mye chrome \:D/
Det som også er deilig er å slippe den forbaska giringa hele tiden for dette tøffer avgårde som tåget.
Ser du er 23 år, da bør du kanskje sjekke forsikring og hva det koster.
Selv har jeg kjørt de fleste typer sykkel, men hva du skal velge kommer helt ann på hva du er ute etter og hvilken kjørestil du har.
Og bare så det er sagt jeg har ingen problemer med å kjøre 2 på denne sykkelen, men så har vi ikke tyske veier med fri fart her i Norge. Kanskje like greit for denne type sykkel er ikke fartsmaskin =D>

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 14:50
by RuneMC
Autofil har et klipp om Dragstar 650 (aka XVS 650) http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/12440

Men akkurat poenget med at den ikke kan ta så mye nedlegg gjorde meg betenkt på denne typen sykkel. Nedlegg er jo avhengig av fart/kurve, så tar man det pent og pyntelig er det sikkert ikke noe problem, men foreløpig synes jeg nettopp nedlegg i sving er det som er råest/morsomst.

Av det jeg har lest har 1100 vs 650 den store fordelen med lavere turtall i motorveishastighet - dvs mindre "masete" å kjøre.

Forøvrig interessant å vite hvor mye tid man må beregne på rengjøring av slike sykler, står for meg at det fort kan ta mye tid med all den chrome'n, eike-hjulene osv...

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 16:25
by Galilee
Hvis du skal ha dragstar så sjekk ut 'classic' versjonen.

Feitere framhjul = feiter sykkel.

Jeg lånte en 650 en sommer, og hadde ikke problemer med å henge med andre typer sykler i 'turtempo' uten å skrape nedi,
men skohælene ble slitt ved litt mer entusiastisk kjøring.

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 16:40
by Kriston
Litt flaut at en trimmet lett sykkel går bedre.

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 19:04
by Kuleberg
hadde jeg vært opptatt av hvem som kjørte fra meg å ikke hadde jeg ikke valgt en slik type sykkel =)
Ut ifra min tidligere bilinteresse ser jeg for meg at en slik sykkel passer litt mer min stil. Men tar nok noen år og sykler før man finner ut hva som passer best.
Problemet med nedlegg gjeller jo di fleste av denne typen sykkel, så ja, jeg er vel klar over det. Pussing og gnikking gjør meg ingen ting heller.
Jeg har sett mest på classic siden jeg jeg syns den korte typen bakskjerm blir for stor og firkantet. men likevel liker jeg di egentlig best med større og smalere framdekk. Liker heller ikke fotbrettene, og ser heller for meg et framflytter sett. så noe mitt mellom classic og custom hadde vært bra. Skal ikke se bort i fra et mulig prosjekt her ;)
Takker for svar, og håper litt mer spesifike problemer og slikt kommer =)

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 19:24
by Kriston
Men du har/skal vel ikke ha 650?

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 20:08
by custom
Ett bra valg, om du velger å customizere den, det er ett vannvittig bra aftermarket på xvs 1100 8)

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 30 Aug 2009 20:10
by Kuleberg
neinei. er 1100 som er planen.. om ikke jeg faller tilbake på intruder 1400.. men må inrømme å ha siklet litt på en zx6r også.. men forsikringa er håpløs for en førstegangsforsikrende på 23 år :(

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 31 Aug 2009 01:31
by Kuleberg
kunne kanskje tenkt meg denne. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18332563
men den har stått lenge og er lavt i pris, noe som faktisk gjør meg en smule i tvil. Er langt å kjøre for å kjøre tomhendt hjem igjen hvis det er sånn at det er en grunn til at ingen har kjøpt den enda...
Noen formeninger om det?

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 31 Aug 2009 12:44
by RuneMC
Denne har stått lenger http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18480491 men har kanskje feil farge og/eller er lenger unna. 1 år eldre også, men lavere km.

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 31 Aug 2009 12:57
by Kuleberg
den har jeg ikke sett før. den står bare en halvtime unna meg. Hehe. er vel fordi selger ikke har fylt ut at det er 1100ccm at den ikke har kommet opp på mine søk da

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 25 Feb 2010 21:17
by Kuleberg
intruder 1400 er nå kjøpt inn og lettere ombygd. Supert at forumet endelig er oppe igjen!! Nå blir d et mange lange kvelder her ja ;)

Image

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 16 Mar 2010 00:46
by Mogens
Stilig sykkel! Skal du gjøre noe med den nå eller? Legg ut flere bilder da!

Mogens

Re: Dragstar 1100 ?

Posted: 16 Mar 2010 15:43
by Kuleberg
takk så mye. har laget en ny tråd på sykkelen min. her er link http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=12937

skal ikke gjore noe mer enn det som er gjort der nå foreløpig. Vil først kjøre den litt i sommer å se om jeg trives på den. Har hatt en tur med den. Sale er veldig hard, men venner seg nok til det. Mulig jeg setter på di gamle håndtakene som sto på, di nye føltes veldig glatte og blir tungt å holde gassen over lengre tid, men det får jeg nesten bare bedømme etter å a kjørt den ei stund.
Hvis jeg trives med det styret jeg har nå så blir det nye stålomspunnede slanger med tilkoblinger med bend så slangen følger styret istede for å stikke ut slik di gjør nå. Men må først se om jeg skal ha dette styret på eller om det blir apeheng. Har litt problemer med ryggen til tider og sitter litt bøyd med dagens styre, så får se. Liker jeg å kjøre denne sykkelen så blir det nok ny bakskjerm og bredere bakdekk til neste sesong. Men har et hus også som skal pusses opp så må finne tid og penger i løpet av neste vinter i såfall ;)