NSR Problem!!

Prat om lett MC.
Post Reply
Dksugar
MC: Honda Nsr 125 2002 modell

NSR Problem!!

Post by Dksugar »

Har problemer med at sykkelen dauer ut! Når eg starter den med choke går de heilt fint(lar den gå litt med den ute) så når eg tar den sakte inn igjen dauer den ut når eg gir litt gass,
før så var de bare sånn når den var kald men etter eg skifta plugg, batteri, motorvaska så er den blitt sånn når den er varm. Bruker Shell delsyntetisk 2 taktsolje vist de har noe og si ;)
Står også eit gianelli effektanlegg med 138 dyse! Lurer på om dysa er for stor at den får for mye bensin så den drukner?

Noen som har noe ide om ka årsaken er ? ;)
Oddy
MC: Honda Nsr 125 1998 Super Sprint

Re: NSR Problem!!

Post by Oddy »

Hei:D
Siden du har motorvasket den kan det hende du har vært så uheldig å fått vann i luftfilteret ditt, eller i forgasseren, sjekk dette først og se om det hjelper:)
Lykke til!
Dksugar

Post by Dksugar »

Takk for svar! Har sjekka luftfilteret og forgasser men ingen tegn til vatn. Hadde dette problemet tidlegere og før motorvask!

Er så merkeleg akkurat som den går bedre med choke.
For med ein gang eg tar uten choke så dauer den ut, også når den er varm. Det som skjer er når eg gir gass uten choke så begynner den og hoste og harke og så dauer ut!
Og da får eg ikkje start på den etterpå!( Må vente ein stund) (Starter heller ikkje med choke)

Har også merket at når den er kald og eg skal starte den med choke, så kan den starte og turtallet kan øke men så detter den ned igjen så dauer den ut, Får ikkje start på de etterpå!!
Dksugar

Post by Dksugar »

Tappa ut bensin av forgasseren idag, var fult av vannperler;( mulig de som e årsaken. Fekk start på den men daua ut på tomgang etter tapping til og med!!!!!

Ingen som har peiling!?????? ;)
Oddy

Post by Oddy »

Dette er et klart tegn på at den ikke får nok bensin:) Dette kan komme av at det ligger vannperler å blokkerer i forgasseren eller at det har satt seg noe dritt i bensinfilteret ditt som sitter i enden av bensinslangen på vei inn i forgasseren, der sitter det en 10mm Skrue, skru den ut og se om det ligger noe dritt der:)
Også kan du egentlig mens du først er i farta og skru den helt fra hverandre og blåse rein hele forgasseren og alle dysene for å være helt 100% sikker:)
Prøv dette, og post resultatet;)
Lykke til!!
Dksugar

Post by Dksugar »

Takk for svar! Har gjort dette du beskreiv, den starta ikkje på el start så, trilla den ned bakken den starta på gir men daua fort ut igjen.
Akkurat som den daua ut når den får motstand. Hørest jo ut som han ikkje får bensin
Dksugar

Post by Dksugar »

Trur kanskje det kan vere coilen, lukter bensin så bensin får den nok av!
Oddy

Post by Oddy »

Hvordan er kompressjonen i sykkelen?
Dksugar

Post by Dksugar »

hehe, skifta tennplugg og sykkelen starta:P Da er det problemet løst trur eg, gjenstår og justere forgasseren nå ;)
Post Reply