Page 1 of 1
størrelse på cruiser/custom ?
Posted: 09 Sep 2009 22:09
by Kuleberg
Nå har jeg lenge lett etter en sykkel som er etter min smak. I mange år har jeg hatt lyst på en Intruder 1400, men i det siste har jeg falt litt over på dragstar 1100. Har planer om lettere modifisering. Men i dag var jeg å så på en dragstar 1100 classic som sto utstilt hos forhandler. Det første som slo meg da jeg satte meg var "denne er jo aaalt for stor". Jeg er bare 179 høy, og begynte å tenkte på at kansje jeg burde holde meg på tanken av en intruder siden jeg har hørt at disse vistnok er noe mindre i størrelse. Fikk lappen i år, og har ikke kjørt MC annet enn kjøretimene. pluss 2 år fastgrodd på mopeden da.
Hva mener folket ? Er intruderen lettere å håndtere? eller er det kansje bare jeg som ikke er vandt enda ?
Re: størrelse på cruiser/custom ?
Posted: 10 Sep 2009 00:09
by Northman
Jeg mener du burde kjøpe den sykkelen du har mest lyst på, og har råd til.
Hvis ikke så kommer det garrantert til å irritere deg noe vanvittig... Det er iallfall slik jeg kjenner megselv
Kjøper du den du vil ha, og finner ut at det ble feil, så bare bytter du den ut med noe annet.
Re: størrelse på cruiser/custom ?
Posted: 10 Sep 2009 10:23
by MaxMekker
Har en Dragstar 650 og er meget fornøyd med den, jeg er ca 180.
Ellers så har du jo Virago, Intruder, Shadow +++
Re: størrelse på cruiser/custom ?
Posted: 10 Sep 2009 14:46
by knetrom
Tror det beste du gjør er å finne fram de syklene du vurderer, og prøve alle. Kanskje du kommer fram til at den ikke er for stor likevel. Og kanskje du må ned i ca 600cc for å få en som er mindre, gamla sin Shadow 600 er ikke spesielt stor hvertfall (hun er minst 10 cm lavere enn deg)
Re: størrelse på cruiser/custom ?
Posted: 10 Sep 2009 15:57
by RockeRolf
Customklassen har veldig lav sete/salhøyde og svært lavt tyngdepunkt sammenligna med det meste av andre sykkelklasser.
Dette medfører at slike sykler ofte er et alternativ for folk som opererer med små tall mht. MOH.
En til tider lattelig høy vekt merkes ikke under kjøring eller stillstand (når man sikker på sykkelen og balanserer den vha. beina).
Er som han sier over her: Bare prøv selv.
Tror mange vil bli overraska over hvor lett et monster på 1500-1800 ccm oppleves når du først har kommet i salen på det.
Så får man heller ta med det negative omkring denne typen sykkel, men det er smakssaker, å sånt skal jeg ikke begi meg inn på.