TING TAR TID!
TING TAR TID!
For en månde siden leverte jeg min Suzuki Bandit inn hos Lillebror MC i Ås for å få takst etter påkjørsel. Dette skulle ta to dager for han å se på så skulle takstmannen komme. Sykkelen skulle også få stå inne mens den var der. Nå ble det noen hektiske dager og en utenlandstur så ukene fløy, men ikke noe lyd fra verksted eller takstmann. Prøver å få kontakt med verksted, noe som ikke er så lett så ringer takstmann som heller ikke viser noe særlig interesse. Når jeg nå kom hjem til Norge så tar jeg turen innom verkstedet (som er stengt) og der står banditen på samme sted som jeg satte den fra meg - kikker nærmere og ser at sykkelen ikke har vært trillet eller kjørt så mye som 1cm dvs stått ute i 1 mnd uten noe trekk. Ser jo nå at bremseskiver er veldig rustene og hvor mye sol som skal til for å gjøre den røde plasten hvit vet ikke jeg, men har ikke lyst til å finne det ut heller! Er dette hva en kan forvente som normalt innen mc verksteder eller burde jeg hente nøkkler og hjelm fortest mulig å sette den et annet sted? 

Re: TING TAR TID!
Hent sykkelen og bruk et annet MC verksted!
Har ingen positive erfaringer med Lillebror MC. Har vært hos dem kun en gang, det var nok. Hadde startproblemer med forrige sykkelen, dro dit for å prøve å få hjelp med saken. De spurte etterhvert om sykkelen var trimmet.. Ja, den var det. Og da begynte de å prate i et kjør om at man aldri skal trimme blablabla. Altså, problemet var at sykkelen ikke tente overhodet, så det var en elektronisk feil. Trimmer man så skjer det ikke noe med elnettet. Uansett, mens de fortsatt å skravle om ikke å trimme så begynte jeg å pakke sammen og dro avgårde.
Har flere kjente som har kjøpt syklene sine hos dem, og da tatt servicer hos dem. Det har for det første tatt lang tid, og når de får tilbake sykkelen så er det flere jalla/amatøristiske løsninger, feil skruer og bolter har blitt satt på osv.
Verkstedet dems er et fullstendig rot, og de blander deler fra flere sykler. Har aldri møtt på et mer useriøst verksted.
Har ingen positive erfaringer med Lillebror MC. Har vært hos dem kun en gang, det var nok. Hadde startproblemer med forrige sykkelen, dro dit for å prøve å få hjelp med saken. De spurte etterhvert om sykkelen var trimmet.. Ja, den var det. Og da begynte de å prate i et kjør om at man aldri skal trimme blablabla. Altså, problemet var at sykkelen ikke tente overhodet, så det var en elektronisk feil. Trimmer man så skjer det ikke noe med elnettet. Uansett, mens de fortsatt å skravle om ikke å trimme så begynte jeg å pakke sammen og dro avgårde.
Har flere kjente som har kjøpt syklene sine hos dem, og da tatt servicer hos dem. Det har for det første tatt lang tid, og når de får tilbake sykkelen så er det flere jalla/amatøristiske løsninger, feil skruer og bolter har blitt satt på osv.
Verkstedet dems er et fullstendig rot, og de blander deler fra flere sykler. Har aldri møtt på et mer useriøst verksted.
Ok, takk for svar! Er det jeg var redd for - når de driver så useriøst med tanke på kundebehandling så kan enn ikke stole på at jobben de gjør holder noe høyere standar - triste greier
Jeg sitter jo å klør etter å få kjørt litt også - første året med lappen og har helt dilla! Dette er tortur!

Vet ikke hvor populært det er å reklamere for egen arbeidsplass, men MC Oslo forhandler ihvertfall Suzuki og har erfaring med forsikringssaker. MC Oslo.
Ikke noe problem for meg
- jeg kjenner til dere og det var jo til dere jeg skulle ha reist med en gang!, men dum som jeg var skulle jeg prøve en lokal bedrift. Dette ble gjort med en noe dårlig magefølese som jeg burde ha hørt på. Jeg skrev ned tlf nr til mcoslo for flere timer siden - ringer nok på mandag etter å ha pratet med forsikringsselskapet! Fikk tak i en kar på "lillebror" i sta og han ble forbannet over at jeg spurte om sykkelen hadde stått rolig i en mnd (etter avtalt leveringsdag) - kom med en lang historie om folk som solgte dårlige sykkler og om at værden er trist?????

*slett inlegg*
Last edited by alyrix on 24 Sep 2009 18:10, edited 1 time in total.
Hør med Askim MC i Mysen. De kan aprilia!