Skinn om vinteren -

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
K100rs
Posts: 9
Joined: 26 Aug 2009 09:35
MC: K100rs og Ural

Skinn om vinteren -

Post by K100rs »

Noen som vet hvordan skinnbukse er om vinteren. Selvsagt må jeg stappe buksa full med andre varianter av ull ..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Skinn om vinteren -

Post by RH racing »

skinn i seg selv er ikke varmende... hva du har under er avgjørende her...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Skinn om vinteren -

Post by Scotty »

Skinn er hovedsaklig for det å skli på asfalten, noe tekstil ikke er like god på. På vinteren har man is, så da er tekstil nesten bedre, for da får man mye mer varme enn det skinn gir, og det å holde temperaturen i kroppen oppe er viktig for å holde reaksjonsevnen vedlike. ;) Så skal man kjøre på vinteren så er nok tekstil absolutt best.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Skinn om vinteren -

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Fikk klar beskjed av en selger på yamaha, at skinn om vinteren blir virkelig, virkelig kaldt om du ikke har på veldig mye ull under.
Endte opp med at jeg kjøpte tekstildress, siden det er varmende. Så, tekstil om vinterstid, og skinn i sommertiden! :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Skinn om vinteren -

Post by RH racing »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Fikk klar beskjed av en selger på yamaha, at skinn om vinteren blir virkelig, virkelig kaldt om du ikke har på veldig mye ull under.
Endte opp med at jeg kjøpte tekstildress, siden det er varmende. Så, tekstil om vinterstid, og skinn i sommertiden! :)
bortkastet med skinn i 45km/t ;) men grei posør effekt.. hahaha ... neida... \:D/
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Skinn om vinteren -

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Min går no i 90 så :D
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Post Reply