Da skjedde det meg og....

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Da skjedde det meg og....

Post by xadox »

Var innom XL Bygg idag for å kjøpe maskeringsteip og parkerte utenfor lageret deres... Var inne i butikken i 2 minutter og på vei ut uler alarmen på sykkelen min (kjente den igjen) og jeg kjapper meg ut og en fyr hadde rygget på sykkelen og veltet den...

Ingenting ble knekt men riper på venstre speil, hekkspoiler, venstre skjerm forskjerm osv... Men velteklossen tok imot det meste heldigvis!

Ble fly forbanna på fyren i det jeg nærmet meg bilen og jeg skrek "er du IDIOT eller???" JA svarte han!! =D>

Rodde meg ned etter 5 min og fylte ut skademeldingen... I tegnefeltet skrev jeg at han påtar seg skylden og han skrev under...

Image
Image
Image


Jævlig kjipt... Skal se hva takstmannen sier. Vet ikke hvor mye han takserer skaden til men jeg SKAL ha alt som er ripet opp nytt!
1.3.1.2
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Da skjedde det meg og....

Post by inunf »

Aiaiai, det der er like surt hver gang. Får håpe det ordner seg med forsikringen.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Da skjedde det meg og....

Post by Lord Erik »

Auch... og på en så ny og fin sykkel. Tenker det var surt. Du var heldig at det ordnet seg med skademelding osv i det minste, at føreren ikke stakk av eller lignende.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Da skjedde det meg og....

Post by Jarle »

Ai ai... Måtte være ett jævli syn... Folk vet ikke hva speil er...

Håpe det ikke er IF da...

Snappet fra forsikringstråden...
rerell wrote:För er som är försäkrade hos IF, var klar över följande:

När det gäller MC så säger IF att de endast garanterar att återställa MC'n till funktionellt tillsvarande skick som innan en ev. olycka. IF kan alltså välja att varken reparera, byta ut eller på annat sätt ersätta skador som de menar inte påverkar motorcykelns funktion. Någon som vet om detta är vanligt hos andra bolag?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Da skjedde det meg og....

Post by xadox »

Jeg har enter forsikring som jeg skal kontakte på mandag for å forhøre meg hva jeg skal gjøre videre... Sykkelen var jo HELT strøken uten en eneste ripe,,, "var" :(

Men at et forsikrings selskap skal nekte å utbetale skader som er påført av en annen bil er litt merkelig da... På skademeldingen skrev jeg at bilføreren påtar seg skylden, og han skrev under...
1.3.1.2
Post Reply