Jeg prøver å holde litt økonomi i tingene. Da jeg kjøpte burgern, betalte jeg 73 000 for den, og hadde da gått 3000 km, og det er 2 år siden. Nå hadde den gått 18000 km, så det er greit å selge unna mens sykkelen er forholdsvis "fresh", dekkene har litt igjen og at jeg slipper ventiljusteringen på 24000, som ville kostet noen lapper. Nå fikk jeg tilbake pengene mine, og har hatt mye glede

Denne her har jeg faktisk hatt lengst av syklene mine, og har også kjørt lengst på den, så det sier mye om hvor fornøyd jeg har vært med den. Jeg pleier å kjøpe ting superbillig av folk som enten er dumme nok til at de selger flere titalls tusen kroner under markedspris (som var tilfellet for Burgman 650), eller sykler som knapt nok er kjørt ut av butikken og falt en haug i verdi, og bare pusset på, som gjerne har nye dekk og som enten har gått lite eller akkurat er ventiljustert. Så eier jeg tingene i 1-2 år og selger for det samme, og lar selger ta verditapet og kjøperen min ta "oppussingskostnadene". Ellers tror jeg at jeg kunne hatt denne scootern til jeg avgår med døden. Burgman 650 er perfekt, med unntak av demperne, og da særlig fordemperne som ikke holder mål.
Men, muligens var det på tide med en forandring ja : ) Tipper jeg kommer til å angre på det, selv om "sjokket" ikke har kommet enda ;P Vet ikke helt hva som kunne leve opp som erstatning. Kanskje en grom BMW eller en goldwing, men GSXR kunne vært noe å prøve. Jeg har slanket budsjettet til det halve, siden pris på sykkelen og kjøreglede ikke henger sammen : ) Man kan ha det kjempefint på noe som ikke er så flott som en burgman, så noe av gleden er jo å finne det nye objektet

Veldig spent på hva jeg kan finne rundt 30-45 000 kr : ) Da er det ikke noe poeng å kvitte seg med ting, siden det er så billig likevel.
Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE