Yamaha R6 2007 dekktrykk for banekjøring?
Yamaha R6 2007 dekktrykk for banekjøring?
I boka står det 2,5 foran og 2,9 bak. Skal man bruke det på bane også?
Re: Yamaha R6 2007 dekktrykk for banekjøring?
Er like mange svar som det er inndelinger på bar-skalaen.
Kjører selv med 2,1 foran og 2,5 bak på bane. Er i den grå massen av middelmådige mht. rundetider og kjører med dekk i segmentet Pilot One o.l.
Kjører selv med 2,1 foran og 2,5 bak på bane. Er i den grå massen av middelmådige mht. rundetider og kjører med dekk i segmentet Pilot One o.l.
Re: Yamaha R6 2007 dekktrykk for banekjøring?
Fasitsvar er kun fra dekkprodusenten. Dette varierer.
Generelt skal det være mindre på bane enn på gate, dette for å gi mer varme og dermed bedre grep.
Gatedekk skal ikke ha så lite trykk som banedekk. De er bygd for trykk helt ned mot 1,5bar, men skal også ha mer temperatur.
Jeg ville definitivt ha gått ned en del, spesielt bak. Har du sterk motor og er tøff å gi på ut av sving kan det være en billig investering
Generelt skal det være mindre på bane enn på gate, dette for å gi mer varme og dermed bedre grep.
Gatedekk skal ikke ha så lite trykk som banedekk. De er bygd for trykk helt ned mot 1,5bar, men skal også ha mer temperatur.
Jeg ville definitivt ha gått ned en del, spesielt bak. Har du sterk motor og er tøff å gi på ut av sving kan det være en billig investering
