Starter ikke

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Eivind
Posts: 35
Joined: 26 Jun 2009 09:22
MC: CB 500

Starter ikke

Post by Eivind »

Hei!

Fikk ikke start på sykkelen i dag tidlig. Det er en 1996 Honda CB 500. Helt dødt da jeg presset på startknappen, virket som det var mindre motstand i selve bryteren. Det er strøm på batteriet. Tenkte det var starteren, men ingen tegn til liv da jeg prøvde å trille i gang heller.

Noen forslag?

Mvh Eivind
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Starter ikke

Post by Lord Erik »

Det første som slår meg er sikringer, sjekket dem? Alternativt reeler? Hvis startknappen føles annerledes kan det muligens være at den er defekt, og det burde være relativt enkelt å måle med en multimeter antar jeg. :-k
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Starter ikke

Post by Onsløv »

Henger meg på sikringer eller den store røde knappen på høyre holke. Om det hadde vært startknappen som hadde vært defekt, så hadde den startet på gir.
Eivind
Posts: 35
Joined: 26 Jun 2009 09:22
MC: CB 500

Re: Starter ikke

Post by Eivind »

Takker! Pinlig enkel løsning på dette, nødstoppen var av :roll: Begriper ikke hvorfor jeg ikke trykket på den i morges, så bare på den og tenkte at den sto "på"...
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Starter ikke

Post by RH racing »

hehe..du er nok ikke den første med den flausen...
Northman gjorde akurat det samme på en ferje tidligere... bannet og sværtet og måtte dytte sykkelen av ferja med full oppakning og varmt vær... rett føre han kastet sykkelen i vannet. hahahaha
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Starter ikke

Post by supermons »

Haha, vi har alle glemt den og klødd oss litt i hodet :P
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Starter ikke

Post by Onsløv »

Eivind wrote:Takker! Pinlig enkel løsning på dette, nødstoppen var av :roll: Begriper ikke hvorfor jeg ikke trykket på den i morges, så bare på den og tenkte at den sto "på"...
Du har jo rett i det, den stod jo "på" ;-)
Nødstoppen bør være av den, når man vil kjøre. :D
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Starter ikke

Post by Dominator »

Har også dårlig erfaring med denne knappen på ferje, måtte trille inn på land. Greide å skru tennpluggen ut og inn før jeg skjønte det... Pinlig :roll:
Post Reply