Har kommet frem til noen kriterier som er viktige for meg:
-Vanntett (ikke 100 %, men må tåle opp mot en time i skikkelig drittvær. At klærne blir våte utenpå er ok, så lenge de tørker til jeg skal hjem)
-Bra passform, gjerne se litt sportslige eller "kule" ut i snittet
-Ikke for mye mikkmakk. Enkelt å ta av og på, helst ikke mer enn en glidelås på jakka.
Dette er ikke så viktig:
-Muligheter for lufting
-Gulfarge

Siden jeg er på tenkestadiet enda så har jeg ikke noe budsjett. Ser for meg at dette blir klær som jeg skal slite på noen år, og derfor er prisen ikke så viktig. Om jeg faktisk trenger det aller dyreste er et annet spørsmål.
Har allerede sett på Halvarssons Odyssey. Virker som om den passer kriteriene mine ganske bra, men er litt usikker på hvor vanntette membranene til Halvarssons er? Dryway, Dryway+ og NanoSphere? Er det noen som har erfaringer med disse?
Hva ville eventuelt vært en passende bukse til denne jakka? Prøvde Lindstrands Traal i dag, virket forsåvidt ok, men er SVÆRT skeptisk til MC-bukse med beltespenne. Når det er sagt så har jeg ikke mye til overs for bukseseler, så kanskje det er ok alikevel?
Egentlig skulle jeg jo ha funnet noe blandt Alpinestars, Rukka, Berik, BMW eller Richa siden vi selger det på jobb, men vil se meg rundt etter hvilke muligheter jeg har først. Siden dette blir klær jeg skal ha noen år og jeg allerede har 3 sett kjøreklær så haster det ikke. Jeg vil finne det som er best mulig til mitt bruk.
Forslag?
Endring:
Tråder uten bilder er jo ikke noe morsomt, så her er bilder av jakka og buksa jeg prøvde i dag:

Halvarssons Odyssey

Lindstrands Taal